''Εργοθεραπεία και γραφοκινητικές δεξιότητες''

Εργοθεραπεία και γραφοκινητικές δεξιότητες

 

Η γραφή αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό στάδιο στη ζωή ενός παιδιού και αφορά την αποτύπωση του προφορικού λόγου σε γραπτή μορφή. Οι γραφοκινητικές δεξιότητες αφορούν μια σύνθετη διαδικασία με ταυτόχρονο συντονισμό της οπτικοκινητικής οργάνωσης, της όρασης και της κίνησης. Αρχικά, το παιδί κινεί τους αγκώνες και τα χέρια του, συντονίζει την όραση με την κίνηση, κάθεται σταθερά στην καρέκλα, και στη συνέχεια μαθαίνει να χειρίζεται αντικείμενα με λεπτές κινήσεις δαχτύλων, κρατά το εκάστοτε εργαλείο γραφής και γράφει, ζωγραφίζει. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα με την εποχή του Covid-19, πολλά παιδιά να πηγαίνουν στους εργοθεραπευτές για αξιολόγηση, ύστερα από εμφάνισης δυσκολιών στις προαναφερθείσες δεξιότητες. Όταν ένα παιδί παρουσιάζει στο τομέα των γραφοκινητικών δεξιοτήτων, είναι πολύ πιθανό να δυσκολεύεται και σε κάποιους απότους παρακάτω τομείς:

  •  Στον οπτικοκινητικό συντονισμό
  •  Στην αδρή και λεπτή κινητικότητα
  •  Στην σταθερότητα του σώματος και της ωμικής ζώνης
  •  Στην πράξη
  •  Στην συγκέντρωση- προσοχή
  •  Στη μνήμη

Για το λόγο αυτό, είναι αρκετά σημαντικό ο εργοθεραπευτής να εντοπίσει όσο το δυνατό καλύτερα σε ποιο τομέα εμφανίζεται η δυσκολία με αποτέλεσμα να
παρεμποδίζεται η ομαλή γραφή. Τέλος, η δυσκολία μπορεί να οφείλεται σε έναν μόνο τομέα, ωστόσο μπορεί να είναι συνδυασμός κάποιων ή και όλων μαζί.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου

 

Βόλακα Μαρία- Σταυρούλα

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.