Συμβουλές για γονείς

ΈΚΦΡΑΣΗ

26

  • Παράλληλα με την παρέμβαση στον τομέα της κατανόησης μπορεί να ξεκινήσει και η παρέμβαση στον τομέα της έκφρασης, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει μία στοιχειώδης προσοχή και κατανόηση εκ μέρους του παιδιού.
  • Οι δραστηριότητες θα μπορούσαν να ποικίλουν. Προκειμένου να εγκαθιδρυθεί η προσπάθεια έκφρασης εκ μέρους του παιδιού χρειάζεται ενθάρρυνση όταν προσπαθεί να μιμηθεί κάποια λέξη ή να χρησιμοποιήσει ένα μη-λεκτικό τρόπο επικοινωνίας.
  • Ανάπτυξη ενός βασικού λεξιλογίου που να καλύπτει το καθημερινό περιβάλλον του παιδιού
  • ευκαιρίες για το παιδί προκειμένου να καταλάβει πώς λειτουργεί το λεξιλόγιο
  • κινητοποίησή του για να κατονομάσει.
  • Από τη στιγμή που θα υπάρχει ένα βασικό λεξιλόγιο
  • συνδυασμοί δύο λέξεων σε επίπεδο πρότασης
  • να καλλιεργηθεί η μορφολογία των λέξεων π.χ. μορφήματα πληθυντικού, κτήσης κ.λπ.
  • Καθώς ο εκφραστικός λόγος του παιδιού αναπτύσσεται το λεξιλόγιο  θα γίνει πιο πλούσιο και θα χρησιμοποιηθούν πιο σωστές γλωσσικές δομές και μορφές
  • Το «χτίσιμο» των δομών πρέπει να γίνει προσεκτικά, ώστε να τις κατακτά το παιδί
  • Τα παιδιά χρειάζονται το γραμματικό πλαίσιο στο οποίο θα οργανώσουν τις λέξεις που τους δίνονται
  • Πραγματικά αντικείμενα, φωτογραφίες, παίξιμο ρόλων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσω για την ανάπτυξη της εκφραστικής γλώσσας του παιδιού.

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.