Η επίτευξη ενός ελάχιστου επιπέδου προσοχής είναι απαραίτητη για τη συνεργασία του παιδιού στις δραστηριότητες της συνεδρίας για να μπορεί το παιδί
να συγκεντρωθεί στο λεκτικό μήνυμα
την επικοινωνιακή διαδικασία
να συμμετέχει
να παρακολουθεί,
να δέχεται οδηγίες,
να ακούει τις λέξεις-κλειδιά,
να ψάχνει οπτικά βοηθήματα,
να αναστέλλει τα λάθη του
να ελέγχει τις αντιδράσεις του με θετικό τρόπο
Για παιδιά που διασπώνται εύκολα στόχος είναι κυρίως η ποιότητα και όχι η διάρκεια της προσοχής. Ο βαθμός προσοχής μπορεί να ποικίλει και να εξαρτάται από την περίσταση και τους περισπασμούς του περιβάλλοντος.