Συμβουλές για γονείς

Τι είναι η Δυσπραξία;

Τι είναι η Δυσπραξία;

 

Δυσπραξία– Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού είναι η
ανωριμότητα ενός ατόμου στις κινήσεις του, που προκύπτει από έναν ανώριμο τρόπο
διαχείρισης μιας πληροφορίας από τον εγκέφαλο, ο οποίος οδηγεί σε κακή μετάδοση
των μηνυμάτων προς το σώμα και κακό προγραμματισμό των πράξεων που
ακολουθούν. Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση μας αποτελείται από έναν συνδυασμό
γνωστικών, αντιληπτικών και κινητικών διαδικασιών που συμβαίνουν αυτόματα και
παράλληλα για τους περισσότερους από εμάς. Ένα άτομο με Δυσπραξία
δυσκολεύεται στη μάθηση και κατάκτηση δεξιοτήτων που απαιτούν κινητικό
συντονισμό, επηρεάζοντας άμεσα τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες καθημερινής
ζωής και στις σχολικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερα, κάποιες ενδείξεις είναι όταν το
παιδί δεν μπορεί να ντυθεί ή χρειάζεται αρκετό χρόνο για να το κάνει, να βάλει τα
παπούτσια του, να φάει, να ισορροπήσει, να χρησιμοποιήσει ψαλίδι, να παίξει, να
μιλήσει και λοιπά. Τέλος, τα αίτια της Δυσπραξίας δεν είναι ακόμα απολύτως
γνωστά, ωστόσο η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση θα μπορέσουν να βοηθήσουν το
παιδί να ανταπεξέλθει κατά το μεγαλύτερο δυνατό βαθμό στην εκτέλεση των έργων.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

''Τι είναι το οπτικοποιημένο πρόγραμμα;''

Τι είναι το οπτικοποιημένο πρόγραμμα;

 

Το οπτικοποιημένο πρόγραμμα ή προγραμματισμός αποτελεί μια συστηματική
τεχνική βελτίωση μάθησης, της θεραπείας και της επικοινωνίας. Αποτελεί ένα
κατάλληλο εργαλείο με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να επιτύχουν τους στόχους
τους. Πιο συγκριμένα, το οπτικοποιημένο πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε
παιδιά με αυτισμό, ως ένας αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας, σε παιδιά με
Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας, σε παιδιά με μαθησιακές
δυσκολίες και σε παιδιά με διαταραχές στην ομιλία και επικοινωνία. Το
συγκεκριμένο πρόγραμμα δημιουργείται από τους γονείς, τον εκπαιδευτικό και τους
θεραπευτές του παιδιού, ανάλογα τις ανάγκες του. Το οπτικοποιημένο πρόγραμμα
μπορεί να αφορά το καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού, δείχνοντας τις
δραστηριότητες που πρέπει να ακολουθήσει, πρόγραμμα για αφαίρεση πάνας,
πρόγραμμα μελέτης κ.α.
Επιπλέον, το οπτικοποιημένο πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί
εξατομικευμένα στο κάθε παιδί, ομαδικά, σε επίπεδο τάξης και σε ειδικά τμήματα και
εργαστήρια. Η καταλληλότητα του κάθε προγράμματος εξαρτάται από τη δυσκολία
που αντιμετωπίζει το κάθε παιδί, την ηλικία και το αναπτυξιακό του στάδιο.
Επιπροσθέτως, το οπτικοποιημένο πρόγραμμα βοηθά στην ομαλή μετάβαση του
παιδιού από τη μια δραστηριότητα στην άλλη και δίνει μια οπτική υπενθύμιση για το
τι θα ακολουθήσει αργότερα. Τέλος, μαθαίνει στα παιδιά ρουτίνες, οι οποίες είναι
σημαντικές για την καθημερινή ζωή σε όλα τα αναπτυξιακά επίπεδα.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.