Συμβουλές για γονείς

"ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΣΙΤΙΣΗ"

Ποιά είναι τα σημάδια των παιδιών με επιλεκτική σίτιση;
 
Πολλά παιδιά είναι ή γίνονται επιλεκτικά όσον αφορά τη σίτισή τους. Παρακάτω
αναφέρονται κάποια σημάδια που θα μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς και τους
φροντιστές των παιδιών να καταλάβουν αν το παιδί έχει επιλεκτική σίτιση.
• Εμφανίζουν περιορισμένη διατροφική προτίμηση. Τα παιδιά αυτά τρώνε
συγκεκριμένες τροφές και συνήθως αρκούνται στην κατανάλωση μόνο
λευκού ή τραγανού φαγητού, ενώ ζητούν συνεχώς τον ίδιο τύπο τροφών.
• Αποφεύγουν ορισμένα είδη τροφής, όπως τα κολλώδη ή τραγανά τρόφιμα ή
τα τρόφιμα με πολλές ίνες.
• Πολλές φορές αρνούνται να δοκιμάσουν ένα άγνωστο φαγητό. Μπορεί επίσης
να είναι απρόθυμα να εξερευνήσουν νέα τρόφιμα μέσω της αφής, της
μυρωδιάς και της γεύσης.
• Πολλά παιδιά δείχνουν ευαισθησία σε ορισμένους τύπους υφών, μυρωδιών ή
γεύσεων και συχνά αποφεύγουν να συμμετέχουν σε γεύματα με την
οικογένειά τους. Αποφεύγουν το φαγητό μαζί με την οικογένεια, καθώς δεν
μπορούν να δουν ή να μυρίσουν ένα συγκεκριμένο φαγητό.
 
Καραμπά Αργυρώ 
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου 
 
Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια.

"Πότε ένα παιδί χρειάζεται να κάνει επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο;"

Πότε ένα παιδί χρειάζεται να κάνει επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο;

   Η ανάγκη για επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο εξαρτάται συνήθως από πολλούς παράγοντες και διαφορετικές καταστάσεις. Κάθε παιδί είναι μοναδικό και αντιμετωπίζει διαφορετικές προκλήσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάποιοι παράγοντες που θα μπορούσαν να κάνουν το παιδί να χρειαστεί επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο περιλαμβάνουν:

  • Καθυστέρηση στην ανάπτυξη της γλώσσας: Αν ένα παιδί έχει προβλήματα στην επικοινωνία και την ανάπτυξη της γλώσσας, μπορεί να χρειαστεί επιπρόσθετο χρόνο για να προετοιμαστεί για την επόμενη βαθμίδα.
  • Αδυναμία προσαρμογής: Αν ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στην προσαρμογή στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου, ίσως χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να το πετύχει.
  • Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να χρειαστεί να επαναλάβουν το νηπιαγωγείο για να επιτύχουν τις αναγκαίες δεξιότητες και να προετοιμαστούν για το δημοτικό.
  • Κοινωνικό-συναισθηματική ανάπτυξη: Αν ένα παιδί έχει δυσκολίες στην κοινωνική ή συναισθηματική του ανάπτυξη και δεν είναι έτοιμο να προχωρήσει στην επόμενη βαθμίδα, μπορεί να γίνει επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο.

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου

Καραμπά Αργυρώ

 

Ε

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.