Συμβουλές για γονείς

''ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ;''

''ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ;''

 

Το παιχνίδι ως τρόπος έκφρασης , έχει συνδεθεί στενά με την προσχολική εκπαίδευση και αποτελεί βασικό παιδαγωγικό εργαλείο  στη μάθηση και στην ανάπτυξη των παιδιών. Ένα από τα είδη των παιχνιδιών , μεταξύ άλλων , είναι και το συμβολικό παιχνίδι. Το συμβολικό παιχνίδι είναι το παιχνίδι με ρόλους , έταν δηλαδή το παιδί καλείται να αναπαραστήσει συγκεκριμένους ρόλους συμμετέχοντας σε φανταστικά σενάρια ή όταν προσποιείται ότι αντικείμενα έχουν μια διαφορετική χρήση από την συνηθισμένη . Το συμβολικό παιχνίδι εμφανίζεται από πολύ νωρίς και χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι όταν το παιδί  παίρνει ένα αυτοκινητάκι και προσποιείται ότι είναι τηλέφωνο ή όταν προσποιείται ότι ένα τουβλάκι είναι αυτοκίνητο ή φορτηγό. Οι πρώτες ενδείξεις συμβολικού παιχνιδιού εμφανίζονται περίπου στην ηλικία των 18 μηνών. Όσο το παιδί μεγαλώνει , το παιχνίδι αρχίζει να γίνεται πιο σύνθετο , πιο πολύπλοκο και όταν φτάσει πια στην ηλικία των τριών ετών, το παιδί μπορεί να υποδύεται ρόλους , πραγματικούς ή φανταστικούς . Το συμβολικό παιχνίδι αξιοποιώντας τη σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών , θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων , όπως είναι η γλωσσικές, οι επικοινωνιακές και άλλες. Επιγραμμάτικα, το συμβολικό παιχνίδι μπορεί να προσφέρει :

 

  • Την ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας
  • Την έκφραση των συναισθημάτων
  • Την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων , καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να μοιράζονται αντικείμενα και αποκτούν αυτοπεποίθηση
  • Τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου και την εξικοίωση του με αντικείμενα και συναισθήματα
  • Την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και τη δημιουργία της κριτικής σκέψης, αφού κάνουν επιλογές ρόλων και λύσεων
  • Την ενίσχυση των κινητικών δεξιοτήτων , καθώς απαιτείται η χρήση αντικειμένων για την αναπαράσταση μιας ιστορίας.

 

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

 

"Τι είναι το ομαδικό παιχνίδι και τι προσφέρει"

Τι είναι το ομαδικό παιχνίδι και τι προσφέρει;
 
   Το παιχνίδι αποτελεί µια φυσική συμπεριφορά, αυθόρμητη, εσωτερικά υποκινούμενη,
που προκαλεί ευχαρίστηση και πολλές φορές απαιτεί φαντασία. Θεωρείται σαν μια
μορφή προετοιμασίας για την ενήλικη ζωή, καθώς σε αυτό διδάσκονται οι κανόνες
που ακολουθούμε στην μετέπειτα ζωή μας. Σύμφωνα με τον Erikson, το παιχνίδι
είναι το μέσο με το οποίο το παιδί μειώνει το άγχος και καταφέρνει τη κάθαρση. Τα
ομαδικά παιχνίδια είναι όταν τα παιδιά παίζουν μαζί και σε ομάδα. Αυτά
προσφέρουν:
 Την ανάπτυξη της φαντασίας
 Την ενθάρρυνση και την επικράτηση, ώστε να αναπτυχθεί η θετική στάση
απέναντι στα άλλα παιδιά και να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τον
σεβασμό, την ισότητα, την φιλία, την αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας
 Την άθληση και την ενδυνάμωσή του σώματος των παιδιών
 Την αξιοποίηση με λειτουργικό τρόπο τον ελεύθερο χρόνο τους
 Την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης των παιδιών, καθώς
και την επιμονή
 Την ανάπτυξη της ομαδικότητας, της συνεργασίας και της επικοινωνίας
 Την κινητοποίηση των σωματικών και ψυχικών δυνάμεων των παιδιών,
αναπτύσσει το θάρρος, την υπομονή και την ανοχή στο διαφορετικό και τη
συντροφικότητα.
 
 
Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Γράφω Φωνήματα 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.