Παράλληλα με την παρέμβαση στον τομέα της κατανόησης μπορεί να ξεκινήσει και η παρέμβαση στον τομέα της έκφρασης, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει μία στοιχειώδης προσοχή και κατανόηση εκ μέρους του παιδιού.
Οι δραστηριότητες θα μπορούσαν να ποικίλουν. Προκειμένου να εγκαθιδρυθεί η προσπάθεια έκφρασης εκ μέρους του παιδιού χρειάζεται ενθάρρυνση όταν προσπαθεί να μιμηθεί κάποια λέξη ή να χρησιμοποιήσει ένα μη-λεκτικό τρόπο επικοινωνίας.
Ανάπτυξη ενός βασικού λεξιλογίου που να καλύπτει το καθημερινό περιβάλλον του παιδιού
ευκαιρίες για το παιδί προκειμένου να καταλάβει πώς λειτουργεί το λεξιλόγιο
κινητοποίησή του για να κατονομάσει.
Από τη στιγμή που θα υπάρχει ένα βασικό λεξιλόγιο
συνδυασμοί δύο λέξεων σε επίπεδο πρότασης
να καλλιεργηθεί η μορφολογία των λέξεων π.χ. μορφήματα πληθυντικού, κτήσης κ.λπ.
Καθώς ο εκφραστικός λόγος του παιδιού αναπτύσσεται το λεξιλόγιο θα γίνει πιο πλούσιο και θα χρησιμοποιηθούν πιο σωστές γλωσσικές δομές και μορφές
Το «χτίσιμο» των δομών πρέπει να γίνει προσεκτικά, ώστε να τις κατακτά το παιδί
Τα παιδιά χρειάζονται το γραμματικό πλαίσιο στο οποίο θα οργανώσουν τις λέξεις που τους δίνονται
Πραγματικά αντικείμενα, φωτογραφίες, παίξιμο ρόλων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσω για την ανάπτυξη της εκφραστικής γλώσσας του παιδιού.