ΈΚΦΡΑΣΗ

26

  • Παράλληλα με την παρέμβαση στον τομέα της κατανόησης μπορεί να ξεκινήσει και η παρέμβαση στον τομέα της έκφρασης, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει μία στοιχειώδης προσοχή και κατανόηση εκ μέρους του παιδιού.
  • Οι δραστηριότητες θα μπορούσαν να ποικίλουν. Προκειμένου να εγκαθιδρυθεί η προσπάθεια έκφρασης εκ μέρους του παιδιού χρειάζεται ενθάρρυνση όταν προσπαθεί να μιμηθεί κάποια λέξη ή να χρησιμοποιήσει ένα μη-λεκτικό τρόπο επικοινωνίας.
  • Ανάπτυξη ενός βασικού λεξιλογίου που να καλύπτει το καθημερινό περιβάλλον του παιδιού
  • ευκαιρίες για το παιδί προκειμένου να καταλάβει πώς λειτουργεί το λεξιλόγιο
  • κινητοποίησή του για να κατονομάσει.
  • Από τη στιγμή που θα υπάρχει ένα βασικό λεξιλόγιο
  • συνδυασμοί δύο λέξεων σε επίπεδο πρότασης
  • να καλλιεργηθεί η μορφολογία των λέξεων π.χ. μορφήματα πληθυντικού, κτήσης κ.λπ.
  • Καθώς ο εκφραστικός λόγος του παιδιού αναπτύσσεται το λεξιλόγιο  θα γίνει πιο πλούσιο και θα χρησιμοποιηθούν πιο σωστές γλωσσικές δομές και μορφές
  • Το «χτίσιμο» των δομών πρέπει να γίνει προσεκτικά, ώστε να τις κατακτά το παιδί
  • Τα παιδιά χρειάζονται το γραμματικό πλαίσιο στο οποίο θα οργανώσουν τις λέξεις που τους δίνονται
  • Πραγματικά αντικείμενα, φωτογραφίες, παίξιμο ρόλων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσω για την ανάπτυξη της εκφραστικής γλώσσας του παιδιού.

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.