Συμβουλές για γονείς

Δραστηριότητα:"Nερομπογιές"

 

 

 

IMG ad0c1fa62613828587044faef5884c15 V

Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

 

 

Δραστηριότητες για να μην πιέζει το παιδί το μολύβι

 

 

32 0.mol

 

 

Αρκετά παιδιά όταν χρησιμοποιούν το μολύβι για να γράψουν ασκούν πολύ πίεση κατά τη γραφή τους, με αποτέλεσμα να σπάει η μύτη του μολυβιού ή να κάνουν πολύ έντονα γράμματα και να μουτζουρώνεται το γραπτό τους, είτε να τρυπούν το χαρτί. Αυτό συνήθως συμβαίνει είτε επειδή μπορεί να υπάρχει δυσκολία στην αδρή κίνηση του παιδιού για παράδειγμα προβλήματα στην ποσόστωση δύναμης (να μην μπορεί να ελέγξει τη δύναμή του), κακή σταθερότητα ωμικής ζώνης. Το παιδί δυσκολεύεται να διαχωρίσει τις κινήσεις του βραχίονα με τις κινήσεις του καρπού και των δακτύλων χρησιμοποιώντας όλο το άνω άκρο για να κινήσει το μολύβι (η λεγόμενη στατική λαβή). Είτε να υπάρχουν δυσκολίες αισθητηριακής φύσεως (αισθητηριακής επεξεργασίας) με μειωμένη ενημερότητα του σώματός του ή της ιδιοδεκτικότητας του.

Αναφέρονται δραστηριότητες για τη μείωση της πίεσης στο μολύβι:

  • Παιχνίδια με μπάλες και καλάθια στόχους

  • Παιχνίδια με μονόζυγο για σταθερότητα της ωμικής ζώνης και του άνω άκρου

  • Παιχνίδια και γραφή με αφρό ξυρίσματος με τα δάκτυλα και πινέλα

  • Γραφή με πινέλα και μπογιές σε μεγάλα χαρτόνια

  • Κλείνοντας τα μάτια του παιδιού με ένα μαντήλι, του δίνουμε διάφορα αντικείμενα και προσπαθεί να τα ονοματίσει

  • Γραφή σε κάθετη επιφάνεια

  • Χρήση μηχανικού μολυβιού, όπου η μύτη σπάει πιο εύκολα

  • Χρήση μικρού μαρκαδόρου κατά τη γραφή

  • Ζωγραφική ή γράψιμο με μαρκαδοράκι πάνω σε ριζόχαρτο, με στόχο να μην το σκίσει

  • Τοποθέτηση του χαρτιού πάνω σε μαλακή επιφάνεια π.χ. ένα vetex

  • Παιχνίδια με χάντρες (να περνάει στο σκοινί)

  • Παιχνίδια με πλαστελίνη

 

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα

Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού & Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

 

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.