Συμβουλές για γονείς

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ;

νοητικη υστερηση

 

 

Στην κατηγορία αυτή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών εντάσσονται τα παιδιά, που δε μπορούν να ανταποκριθούν

στις απαιτήσεις – σταθερές που αναμένονται για την ηλικία τους (όπως π.χ. στις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος) και συναντούν σοβαρές δυσκολίες στην κοινωνική τους ανάπτυξη και αποκατάσταση λόγω μειωμένης νοημοσύνης.

 

Υποδιαιρέσεις αιτιών της νοητικής υστέρησης:

1. Η νοητική υστέρηση έχει σχέση με χρωμοσωμικές ανωμαλίες.

2.Η νοητική υστέρηση συνδέεται με διαταραχές του μεταβολισμού, της ανάπτυξης ή της διατροφής.

3.Είναι επακόλουθο λοιμώξεων ή ενδοτοξικώσεων.

4. Είναι επακόλουθο τραυματισμού ή φυσικών παραγόντων.

5. Συνδέεται με βαριές εγκεφαλικές νόσους.

6.Συνδέεται με νόσους ή καταστάσεις που οφείλονται σε άγνωστες προγεννητικές επιδράσεις.

7. Συνδέεται με την προωρότητα.

8.Είναι επακόλουθο μείζονος ψυχικής νόσου.

9. Συνδέεται με περιβαλλοντική στέρηση και φτωχό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον.

10. Συνδέεται με άλλες αιτίες μη προσδιοριζόμενες.

 

Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΟΜΕΝΟΥ

 

diaxeirisiproblstaxhs

 

 

Ο περιβαλλοντικός αποκλεισμός συμβαίνει όταν τα πάντα είναι προσιτά και σε διαθεσιμότητα χωρίς κανένα απολύτως «κόστος». Για ποιο λόγο να θέλουν οι μαθητές να επικοινωνίσουν τις επιθυμίες ή τις ανάγκες τους σε άλλους ανθρώπους όταν μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση σε ότι επιθυμούν; Για παράδειγμα, την ώρα του πρωινού φροντίζουμε να είναι διαθέσιμα ‘όλα όσα χρειάζονται και επιθυμούν οι μαθητές.
 
Μη λεκτικός αποκλεισμός
Ο μη λεκτικός αποκλεισμός συμβαίνει όταν δεν γνωρίζουμε το παρόν επίπεδο δεξιοτήτων και ικανοτήτων του μαθητή, και συνεπώς δεν προσδοκούμε ή δεν διδάσκουμε το επόμενο βήμα. Για παράδειγμα, μπορεί να δίνουμε στο παιδί κάθε μέρα το χυμό του, επειδή δεν γνωρίζουμε αν το παιδί είναι σε θέση να ζητήσει έναν χυμό και συνεπώς εάν αυτή είναι μια δεξιότητά του που πρέπει να διδάξουμε.
 
 
Λεκτικός αποκλεισμός
Ο λεκτικός αποκλεισμός συμβαίνει όταν παίρνουμε εμείς την πρωτοβουλία και δεν επιτρέπουμε στους άλλους να πάρουν εκείνοι πρωτοβουλίες. Στην πραγματικότητα αποθαρρύνουμε την πρωτοβουλία του λόγου στα παιδιά που έχουν κάποιες λειτουργικές δεξιότητες επικοινωνίας. Μπορεί να πούμε στο παιδί την ώρα του πρωινού «να η πορτοκαλάδα σου», αντί να του δώσουμε την δυνατότητα να μάθει να την ζητάει.
 
 
 
Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας
 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.