Συμβουλές για γονείς

"ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ"

 

 

 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ

Όπως αναφέραμε νωρίτερα δεν συμφωνούν όλοι για έναν παγκόσμιο ορισμό ή για την αιτιολογία του τραυλισμού . Επίσης οι αρχές δεν συμφωνούν για το από τι αποτελείται μια διαταραχή τραυλισμού σε σύγκριση με μια φυσιολογική ομιλία χωρίς δυσκολίες ροής . Να θυμάστε ότι ακόμα και οι φυσιολογικοί ομιλητές παρουσιάζουν δυσκολίες ροής . Αυτό , σε κάποιες περιπτώσεις δυσκολεύει τη διάγνωση μιας διαταραχής της ροής  .Οι κλινικοί πρέπει να χρησιμοποιούν την επαγγελματική τους κρίση και εμπειρία για να κάνουν την κατάλληλη διάγνωση . 

Κάποιοι παράγοντες ή κριτήρια για να λάβετε υπόψη σας ατομικά και με συνεργασία είναι : 

  • Στο σύνολο του δείγματος οι δυσκολίες ροής να είναι 5% ή περισσότερο που συνήθως θεωρείται μια διαταραχή της ροής .
  • Τα δείγματα δυσκολιών της ροής , επιμηκύνσεις και παύσεις μέσα στις λέξεις να είναι 3% ή περισσότερο συνήθως θεωρείται διαταραχή της ροής . 
  • Η διάρκεια των δυσκολιών ροής . Αυτές που είναι 1 δευτερόλεπτο ή περισσότερο συνήθως δικαιολογούν μια διάγνωση διαταραχής ομιλίας .
  • Η παρουσία σχετικών κινητικών συμπεριφορών.
  • Η ανησυχία του εξεταζόμενου ή του φροντιστή για τη δυσκολία ροής . 

Μερικές φορές είναι πιο πολύπλοκο να κάνετε διάγνωση όταν πρόκειται για μικρό παιδί . Οι περισσότεροι κλινικοί συμφωνούν ότι πολλά παιδιά που αναπτύσσονται φυσιολογικά παίρνουν μια περίοδο με λόγο με δυσκολίες ροής  . Αυτό συνήθως συμβαίνει κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας μεταξύ 2 και 5 ετών . Οι ειδικοί έχουν διαφορετικές γνώμες για τη διάγνωση μιάς διαταραχής της ροής και προτείνουν θεραπεία για παιδιά που τραυλίζουν . 

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ''ΚΡΙΚΟΙ''

ΚΡΙΚΟΙ

Συγκέντρωση

Οπτικοκινητικός συντονισμός

Αριθμοί

Αμφίπλευρος Συντονισμός

Ενίσχυση λαβής

 

 

Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.