Συμβουλές για γονείς

ΥΠΟΔΕΙΞΗ (MODELLING) ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ

5

  • Ο θεραπευτής περιγράφει μία δραστηριότητα που κάνει το παιδί ή μία δική του δραστηριότητα ή μία εικόνα.
  • Σε κάθε περίπτωση οι φράσεις του θεραπευτή λειτουργούν ως πρότυπο, που υποδεικνύει στο παιδί το σωστό τρόπο χρήσης του θεραπευτικού στόχου.
  • Μετά από λίγο ο θεραπευτής μπορεί να ζητήσει από το παιδί να περιγράψει την ίδια δραστηριότητα ή εικόνα.
  • Προς αντιπαραβολή με το σωστό τρόπο διατύπωσης, μπορεί να παρεμβληθεί ένας μικρός αριθμός λανθασμένων φράσεων, αμέσως μετά την εκφορά των οποίων τονίζεται στο παιδί ότι αυτό που άκουσε είναι λάθος.
  • Συνδέεται με τη θεωρία της μάθησης από παρατήρηση (observational learning) του Bandura.
  • π.χ. ο Λ/θ κρατά μία εικόνα και την περιγράφει «βλέπω ένα παιδί, το παιδί τρώει το μήλο. Δες και εσύ την εικόνα. Τι κάνει το παιδί;»

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

ΕΠΕΚΤΑΣΗ (EXPANSION)

6

  • Ο κλινικός προσθέτει σε μία φράση που είπε ήδη το παιδί
  • φροντίζοντας να διατηρήσει μεν το αρχικό θέμα του παιδιού,
  • αλλά και να παράγει μία πιο σωστά δομημένη, κοντά στη γλώσσα των ενηλίκων φράση.

                 

  • π.χ. το παιδί λέει «παιδί τρώει μήλο»

                          Λ/θ: «Ναι, το παιδί τρώει το μήλο»

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.