Συμβουλές για γονείς

''Δραστηριότητες για την ενίσχυση της οπτικής αντίληψης''

               Δραστηριότητες για την ενίσχυση της οπτικής αντίληψης

 


           Η δεξιότητα της οπτικής αντίληψης χωρίζεται σε επιμέρους δεξιότητες.Αυτές

είναι η οπτική διάκριση, η οπτική μνήμη, οπτικός εγκλεισμός, σταθερότητα μορφής,

διάκριση μορφής από φόντο, οπτικοχωρικές σχέσεις. Παρακάτω αναφέρονται μερικές

δραστηριότητες που μπορούν να ενισχύσουν την οπτική αντίληψη:

 

  •  Δημιουργία απλών και αργότερα πιο σύνθετων πάζλ.
  •  Διαδρομές με εμπόδια στο χώρο.
  •  Παιχνίδια με τουβλάκια, αντιγραφή ενός πύργου με τα ίδια μεγέθη και
    χρώματα.
  • Κατηγοριοποιείστε αντικείμενα (χάντρες, τουβλάκια, λαχανικά κλπ) ανάλογα
    με το χρώμα, μέγεθος, σχήμα.
  •  Ενθαρρύνετε το παιδί σας να φτιάξετε κολάζ με διάφορα θέματα. Ανατρέξτε
    σε εφημερίδες και περιοδικά. Για παράδειγμα θέμα με αυτοκίνητα, βρείτε
    εικόνες με αυτοκίνητα, κόψτε τα και κολλήστε τα.
  • Παιχνίδι εντοπισμού κρυμμένων αντικειμένων και παιχνιδιών στο δωμάτιο,
    σαλόνι, κήπο και λοιπά.
  •  Παιχνίδι εντοπισμού κρυμμένων αντικειμένων σε εικόνες και βιβλία.
  •  Παιχνίδια οπτικής μνήμης, με διάφορες κάρτες. Πάρτε έτοιμες από το εμπόριο
    ή δημιουργήστε δικές σας με το παιδί.
  •  Βρείτε διάφορες εικόνες από διάφορα ζώα, λαχανικά, φρούτα και λοιπά,
    εκτυπώστε τα και καλύψτε τα με ένα άλλο χαρτί, το μισό μέρος τους. Ζητήστε
    από το παιδί να σας πει ποιο είναι.
  •  Δείξτε στο παιδί μια εικόνα περίπου για 10- 15 δευτερόλεπτα και στη
    συνέχεια, ζητήστε από το παιδί να σας πε τι θυμάται.

 

 Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια

''ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ''

Τι είναι η οπτική αντίληψη;

Η αντίληψη είναι η ερμηνεία των πληροφοριών που παρέχονται από τις
αισθήσεις μας για το περιβάλλον. Η ερμηνεία αυτή εξαρτάται από τις γνωστικές μας
διαδικασίες και τις προηγούμενες γνώσεις που έχουμε ήδη αποκτήσει. Η οπτική
αντίληψη είναι η ικανότητα του εγκεφάλου να κατανοεί και να ερμηνεύει αυτά που
προσλαμβάνουμε μέσα από τα μάτια μας. Είναι επομένως, μια διαδικασία που ξεκινά
στα μάτια μας.
Πολλά παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολία στην οπτική αντίληψη, πιθανότατα
να αντιμετωπίζουν δυσκολίες και στο να αναγνωρίζουν, στο να θυμούνται και να
οργανώνουν τις οπτικές πληροφορίες και τις οπτικές εικόνες, έτσι ώστε να κατανοούν
τα σύμβολα, τα γράμματα, τους αριθμούς και τις εικόνες που χρησιμοποιούνται στη
μάθηση. Επίσης, συνήθως δυσκολεύονται στο να μάθουν να διαβάζουν, να
αντιγράφουν και να αποστηθίζουν μικρά κείμενα, ανάλογα με τη σχολική βαθμίδα
κάθε παιδιού. Η οπτική αντίληψη μας βοηθά, να εντοπίζουμε ομοιότητες και
διαφορές, να αναγνωρίζουμε σχήματα, σύμβολα κλπ ακόμα και όταν δεν φαίνονται
ολόκληρα. Ακόμα, να αναγνωρίζουμε τα γράμματα, σύμβολα, εικόνες και λοιπά
ανεξαρτήτως μεγέθους, κατεύθυνσης και άλλα. Τέλος, να αναγνωρίζουμε ένα
αντικείμενο, μορφή ανάμεσα σε άλλα και λοιπά.

 

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου & Διεπιστημονική Ομάδα

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.