Το επίπεδο από το οποίο ξεκινά η θεραπεία καθορίζεται από την αξιολόγηση.
Η ικανότητα του παιδιού στο να ακούει, κοιτάζει, προσέχει είναι σημαντική και καθοριστική για το είδος της γλώσσας που θα προτείνουμε στους γονείς να χρησιμοποιούν με το παιδί.
Η κατανόηση ενδέχεται να είναι περιστασιακή και επιλεκτική, να επηρεάζεται από το θόρυβο του περιβάλλοντος ή από οπτικούς περισπασμούς.
Προκειμένου να ενταχθεί ένα παιδί ομαλά σε ένα πλαίσιο προσχολικής εκπαίδευσης στόχος είναι να αναπτύξει την ακουστική του κατανόηση ώστε
να εκτελεί εντολές χωρίς μεγάλη καθοδήγηση,
να είναι λειτουργικό στο περιβάλλον του,
να μην πανικοβάλλεται όταν δεν καταλαβαίνει κάτι που λέγεται
να έχει το θάρρος να ρωτήσει
Ιεράρχηση των δραστηριοτήτων ανάπτυξης της λεκτικής κατανόησης
λεκτικές εντολές που συνοδεύουν μη-λεκτικές δραστηριότητες του παιδιού π.χ. την εναλλαγή σειράς καθώς ο ένας πετά τη μπάλα στον άλλο.
ομαδοποίηση αντικειμένων σε ζεύγη π.χ. κούπα-κουτάλι, τη χρήση τους π.χ. να ανακατέψει το τσάι μέσα στην κούπα με το κουτάλι
την ταύτιση εικόνας και αντικειμένου για ανάπτυξη του συμβολισμού
Μονολεκτικές εντολές «πάρε», «δώσε», «κοίταξε»
Μακροσκελείς εντολές με σταδιακά αυξανόμενο αριθμό λέξεων που μεταφέρουν πληροφορίες