ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ

25

  • Το επίπεδο από το οποίο ξεκινά η θεραπεία καθορίζεται από την αξιολόγηση.
  • Η ικανότητα του παιδιού στο να ακούει, κοιτάζει, προσέχει είναι σημαντική και καθοριστική για το είδος της γλώσσας που θα προτείνουμε στους γονείς να χρησιμοποιούν με το παιδί.
  • Η κατανόηση ενδέχεται να είναι περιστασιακή και επιλεκτική, να επηρεάζεται από το θόρυβο του περιβάλλοντος ή από οπτικούς περισπασμούς.
  • Προκειμένου να ενταχθεί ένα παιδί ομαλά σε ένα πλαίσιο προσχολικής εκπαίδευσης στόχος είναι να αναπτύξει την ακουστική του κατανόηση ώστε
  • να εκτελεί εντολές χωρίς μεγάλη καθοδήγηση,
  • να είναι λειτουργικό στο περιβάλλον του,
  • να μην πανικοβάλλεται όταν δεν καταλαβαίνει κάτι που λέγεται
  • να έχει το θάρρος να ρωτήσει
  • Ιεράρχηση των δραστηριοτήτων ανάπτυξης της λεκτικής κατανόησης
  • λεκτικές εντολές που συνοδεύουν μη-λεκτικές δραστηριότητες του παιδιού π.χ. την εναλλαγή σειράς καθώς ο ένας πετά τη μπάλα στον άλλο.
  • ομαδοποίηση αντικειμένων σε ζεύγη π.χ. κούπα-κουτάλι, τη χρήση τους π.χ. να ανακατέψει το τσάι μέσα στην κούπα με το κουτάλι
  • την ταύτιση εικόνας και αντικειμένου για ανάπτυξη του συμβολισμού
  • Μονολεκτικές εντολές «πάρε», «δώσε», «κοίταξε»
  • Μακροσκελείς εντολές με σταδιακά αυξανόμενο αριθμό λέξεων που μεταφέρουν πληροφορίες
  • Κατανόηση πολύπλοκων εννοιών.

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.