Συμβουλές για γονείς

"Δραστηριότητες για την ενίσχυση του περάσματος μέσης γραμμής"

Δραστηριότητες για την ενίσχυση του περάσματος μέσης
γραμμής.
 
Παρακάτω προτείνονται ορισμένες δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν οι γονείς
και οι φροντιστές των παιδιών στο σπίτι:
 
 Δημιουργήστε ένα "8" στο πάτωμα, για παράδειγμα, με χρήση μιας
χαρτοταινίας ή κιμωλίας. Στη συνέχεια, ζητήστε από το παιδί να οδηγήσει
ένα παιχνίδι (όπως ένα αυτοκινητάκι ή μια κούκλα) κατά μήκος της
διαδρομής του "8" χρησιμοποιώντας μόνο ένα χέρι.
 Ενθαρρύνετε το παιδί να κουμπώσει τα κουμπιά και το φερμουάρ της
ζακέτας/ μπουφάν του.
 Μεταφέρετε άμμο, χώμα πετραδάκια από το ένα κουβαδάκι στο άλλο.
Τοποθετήστε δυο κουβαδάκια μπροστά από το παιδί ένα στη δεξιά μεριά και
ένα στην αριστερή. Ύστερα ζητήστε στο παιδί με ένα φτυάρι να μεταφέρει
την άμμο με το δεξί χέρι στο αριστερό κουβαδάκι και αντίστροφα.
 Βάλτε τραγούδια και παίξτε παλαμάκια. Αρχικά μπροστά στο σώμα του
παιδιού και ύστερα με τα χέρια πάνω από το κεφάλι.
 Καθίστε στο πάτωμα και βάλτε διάφορα αντικείμενα στο παιδί στη δεξιά και
αριστερή πλευρά. Ύστερα ζητήστε του να σας τα δώσει πιάνοντας τα
αντικείμενα από τη δεξιά πλευρά με το αριστερό χέρι και αντίστροφα.
 Στην ώρα του μπάνιου, δώστε στο παιδί το σφουγγάρι και αφήστε το να
τρίψει το σώμα του με το δεξί χέρι την αριστερή πλευρά του και αντίστροφα.
 Βάλτε αυτοκόλλητα στο ένα χέρι του παιδιού και ζητήστε του να τα
ξεκολλήσει χρησιμοποιώντας το άλλο χέρι. Έπειτα, προσπαθήστε το ίδιο από
την άλλη πλευρά.
 
Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

παιδιατρική εργοθεραπεύτρια

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου

Καραμπά Αργυρώ

"ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΣΙΤΙΣΗ"

Ποιά είναι τα σημάδια των παιδιών με επιλεκτική σίτιση;
 
Πολλά παιδιά είναι ή γίνονται επιλεκτικά όσον αφορά τη σίτισή τους. Παρακάτω
αναφέρονται κάποια σημάδια που θα μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς και τους
φροντιστές των παιδιών να καταλάβουν αν το παιδί έχει επιλεκτική σίτιση.
• Εμφανίζουν περιορισμένη διατροφική προτίμηση. Τα παιδιά αυτά τρώνε
συγκεκριμένες τροφές και συνήθως αρκούνται στην κατανάλωση μόνο
λευκού ή τραγανού φαγητού, ενώ ζητούν συνεχώς τον ίδιο τύπο τροφών.
• Αποφεύγουν ορισμένα είδη τροφής, όπως τα κολλώδη ή τραγανά τρόφιμα ή
τα τρόφιμα με πολλές ίνες.
• Πολλές φορές αρνούνται να δοκιμάσουν ένα άγνωστο φαγητό. Μπορεί επίσης
να είναι απρόθυμα να εξερευνήσουν νέα τρόφιμα μέσω της αφής, της
μυρωδιάς και της γεύσης.
• Πολλά παιδιά δείχνουν ευαισθησία σε ορισμένους τύπους υφών, μυρωδιών ή
γεύσεων και συχνά αποφεύγουν να συμμετέχουν σε γεύματα με την
οικογένειά τους. Αποφεύγουν το φαγητό μαζί με την οικογένεια, καθώς δεν
μπορούν να δουν ή να μυρίσουν ένα συγκεκριμένο φαγητό.
 
Καραμπά Αργυρώ 
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου 
 
Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια.

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.