Στάδια της Διάγνωσης
Μέσα Διάγνωσης
Ως μέσα διάγνωσης της ΔΕΠ-Υ χρησιμοποιούνται τα εξής:
ΜΟΡΦΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
Φαρμακευτική Αγωγή
Είναι πλέον αποδεδειγμένη η αποτελεσματικότητα των διεγερτικών του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος στην υπερκινητικότητα. Το 90% των παιδιών με ΔΕΠ-Υ λαμβάνουν μεθυλφαινιδάτη (Ritalin). Το 70% των παιδιών παρουσιάζουν βελτιωμένη κλινική εικόνα, 78% καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη και 50% βελτίωση στη σχολική επίδοση.
Αρνητικές επιδράσεις Φαρμακευτικής Αγωγής
Παρεμβάσεις στη διατροφή
Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούσαν την αποφυγή χρωστικών ουσιών και συντηρητικών καθώς και ζάχαρης στη διατροφή των παιδιών. Γνώρισαν μεγάλη απήχηση, η αποτελεσματικότητα όμως τέτοιων μεθόδων δεν αποδείχθηκε ερευνητικά.
Βιοανάδραση με εγκεφαλογράφημα
Η συγκεκριμένη μέθοδος στηρίζεται στην θεωρητική υπόθεση ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν μειωμένη εγκεφαλική δραστηριότητα σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου. Με ένα μηχάνημα ανάδρασης επιχειρείται η μεταβολή της εγκεφαλικής δραστηριότητας προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Στόχος της μεθόδους αυτής ήταν η άσκηση ελέγχου από το παιδί στις συγκεκριμένες περιοχές. Υποστηρίχτηκε ότι η βελτίωση της συμπεριφοράς και της σχολικής επίδοσης των παιδιών που δοκίμασαν τη μέθοδο ήταν ανάλογη με τη βελτίωση που επιφέρουν τα διεγερτικά φάρμακα και μάλιστα ότι έχει μακρόχρονα αποτελέσματα, τα ευρήματα όμως χαρακτηρίζονται ανεπαρκή.
Ψυχοθεραπευτικές παρεμβάσεις
Ατομική Ψυχοθεραπεία
Έχει προταθεί σαν μέθοδος χωρίς όμως να υπάρχουν θετικές ενδείξεις για τη βελτίωση των συμπτωμάτων της διαταραχής. Ωστόσο θα μπορούσε να αποτελέσει βοηθητική παρέμβαση σε συνδυασμό με άλλες μεθόδους για την αντιμετώπιση δευτερογενών συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ όπως είναι η χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Γνωσιακή – Συμπεριφοριστική Παρέμβαση
Αφορά μια εκτεταμένη μέθοδο τροποποίησης της συμπεριφοράς που συμπεριλαμβάνει τεχνικές κοινωνικής – γνωσιακής εξάσκησης, συναισθηματικής εξάσκησης, ελέγχου του θυμού, άσκησης στην προοσοχή, αυτοκαθοδήγησης, επίλυσης των προβλημάτων, αυτοκαταγραφής, αυτοαξιολόγησης και αυτοενίσχυσης, ρύθμισης της διέγερσης, εκπαίδευσης σε στρατηγικές ελέγχου των παρορμητικών αντιδράσεων.
Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εκπαίδευση γονέων και των δασκάλων σε τεχνικές διαχείρισης της συμπεριφοράς :άμεση ανατροφοδότηση και εφαρμογή των συνεπειών, συχνή ανατροφοδότηση, ανεύρεση συνεπειών με μεγάλη ενισχυτική αξία, έμφαση και προτεραιότητα στις θετικές αντιδράσεις του παιδιού έναντι των αρνητικών, συνέπεια, πρόβλεψη των ανεπιθύμητων συμπεριφορών, αποφυγή προσωπικής εμπλοκής και θυμού, προσπάθεια κατανόησης της συμπεριφοράς του παιδιού, εκπαίδευση των γονέων σε δεξιότητες επικοινωνίας, οικογενειακή θεραπεία.
© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.