Επειδή η γλώσσα είναι τόσο εκτεταμένη, μια σχολαστική εκτίμηση θα πρέπει να ερευνά ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών και διαστάσεων της γλώσσας. Ο James (1993) προσδιορίζει τρεις συγκεκριμένες περιοχές της γλώσσας προς εκτίμηση:
I. Σημασιολογία
Α. Σημασία της Λέξης
Β. Νόημα της Πρότασης
C. Μεταφορική Σημασία
ΙΙ. Γραμματική
Α. Γραμματικά Μορφήματα
Β. Σύνταξη
ΙΙΙ. Πραγματολογία
Α. Για λόγους Επικοινωνίας
Β. Ικανότητα για Συζήτηση
ΙV. Μεταγλωσσολογία
Α. Γνώση της Φωνολογίας
Β. Γνώση της Λέξης
C. Γνώση της Γραμματικής
D. Γνώση της Πραγματολογίας
Ο πίνακας 6-1 παρέχει μια λίστα από βασικές διαδικασίες αξιολόγησης που είναι κατάλληλες για την εκτίμηση πολλών από αυτών των στοιχείων της γλώσσας.
Σχήμα 6-1, ‘Εκτίμηση της Γλωσσικής Εξέλιξης,’ είναι ένα φύλλο απασχόλησης χρήσιμο για ανεπίσημη εκτίμηση όλων των πεδίων της γλώσσας κατά την διάρκεια της παρατήρησης συγκροτημένων ασκήσεων.
Πίνακας 6-1. Βασικές Διαδικασίες για την Γλωσσική Εκτίμηση
Δεκτικές Ικανότητες Εκφραστικές Ικανότητες
Σημασιολογία Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού
Παρατήρηση Παρατήρηση
Ανεπίσημα Καθήκοντα Γλωσσικές Κλίμακες
Επίσημες Δοκιμασίες Γλωσσικά Δείγματα
Επίσημες Δοκιμασίες
Σύνταξη Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Παρατήρηση Παρατήρηση
Ανεπίσημα Καθήκοντα Γλωσσικές Κλίμακες
Επίσημες Δοκιμασίες Γλωσσικά Δείγματα
Επίσημες Δοκιμασίες
Μορφολογία Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Παρατήρηση Παρατήρηση
Ανεπίσημα Καθήκοντα Γλωσσικές Κλίμακες
Επίσημες Δοκιμασίες* Γλωσσικά Δείγματα
Επίσημες Δοκιμασίες
Φωνολογία Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Παρατήρηση Παρατήρηση
Ανεπίσημα Καθήκοντα Γλωσσικές Κλίμακες
Ακουστική Δοκιμασία Γλωσσικά Δείγματα
Επίσημες Δοκιμασίες Επίσημες Δοκιμασίες
Πραγματολογία Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Πληροφορίες για Ιστορικό Περιστατικού Παρατήρηση Παρατήρηση
Ανεπίσημα Καθήκοντα Γλωσσικές Κλίμακες
Γλωσσικά Δείγματα Επίσημες Δοκιμασίες
* Υπάρχει ένα μεθοδολογικό πρόβλημα που συχνά αντιμετωπίζουν οι γιατροί όταν εξετάζουν γειτονικά μορφήματα επιδεκτικά. Τα παιδιά τυπικά απαντούν με τον ίδιο τρόπο είτε η δοκιμασία παρουσιάζει ένα ελεύθερο μόρφημα (π.χ μεγάλο) είτε ένα ελεύθερο και γειτονικό μόρφημα (π.χ μεγαλύτερο). Αυτό καθιστά αδύνατο να διευκρινιστεί αν ο πελάτης κατάλαβε το ελεύθερο μόρφημα ξεχωριστά ή αν δεν το κατάλαβε (Shipley 1981).
Καραμπά Αργυρώ Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας
© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.