Δραστηριότητες για την ενίσχυση διάκρισης “δεξί- αριστερό”

 

 

αρχείο λήψης 1

 

Η δεξιότητα διάκρισης “δεξί- αριστερό” είναι η διαφοροποίηση της μιας πλευράς του σώματος από την άλλη. Η διάκριση των πλευρών συνιστάται στο να κάνουμε το παιδί να συνειδητοποιήσει τις δύο πλευρές του σώματός του.

Παρακάτω αναφέρονται μερικές δραστηριότητες για την ενίσχυση της λεπτής κίνησης:

  • Παρατηρήστε την πλευρά υπεροχής ενός παιδιού βάζοντας να κλωτσήσει μία μπάλα για παραπάνω από πέντε φορές.

  • Παρατηρήστε την πλευρά υπεροχής ενός παιδιού βάζοντας το να ρίξει ένα νόμισμα σε έναν κουβά τοποθετημένο ενός μέτρου μπροστά του.

  • Για να διευκολυνθεί το παιδί στην αναγνώριση της δεξιάς πλευράς, μπορείτε να βάλετε για μερικές μέρες ένα λαστιχάκι στο δεξί χέρι του παιδιού.

  • Να τσουλήσει μπάλα με το δεξί και μετά με το αριστερό χέρι.

  • Το παιδί να αγγίξει τον τοίχο με το δεξί του χέρι, πόδι, αγκώνα κλπ. Να επαναληφθεί με την άλλη πλευρά.

  • Να παίξετε με αυτοκόλλητα, βάζοντας τα στο δεξί χέρι, μάγουλο, πόδι κλπ. Να επαναληφθεί με την άλλη πλευρά.

  • Το παιδί κρατά με το δεξί χέρι ένα κουτάλι με ένα μπαλάκι πάνω και περπατά. Να επαναληφθεί με το άλλο χέρι.

  • Το παιδί κάθεται και κυλάει ένα ρολό χαρτί κουζίνας πάνω στο δεξί χέρι, πόδι. Να επαναληφθεί με την άλλη πλευρά.

  • Το παιδί φοράει το δεξί παπούτσι και περπατάει μέσα στο σπίτι (το άλλο πόδι μένει γυμνό). Το κάνει και με το αριστερό παπούτσι.

  • Βάλτε μια χαρτοταινία στο πάτωμα μήκους περίπου τρία με τέσσερα μέτρα. Ζητήστε από το παιδί να περπατήσει δεξιά από τη γραμμή. Να επαναληφθεί περπατώντας από την αριστερή πλευρά.

  • Παίξτε μπόουλινγκ. Το παιδί ρίχνει πρώτα τη μπάλα με το δεξί χέρι και μετά με το αριστερό.

  • Το παιδί κυλάει πάνω σε ένα τραπέζι ένα ρολό κουζίνας προς τα δεξιά και μετά προς τα αριστερά.

  • Το παιδί πετάει μπάλα σε ένα καλάθι με το δεξί και μετά με το αριστερό χέρι για αρκετές φορές.

  • Παιχνίδι με βόλους. Να βάλει τους μπλε για παράδειγμα στην δεξιά πλευρά και τους κόκκινους στην αριστερή.

  • Το παιδί σχηματίζει γραμμές με αφρό, δακτυλομπογιές, μαρκαδόρους μολύβι από αριστερά προς τα δεξιά.

 

 

Βόλακα Μαρία- Σταυρούλα,

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Παιδαγωγός

.

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.