Εργοθεραπεία και γραφοκινητικές δεξιότητες
Οι γραφοκινητικές δεξιότητες αναπτύσσονται στα παιδιά σε διάφορα στάδια,
συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης της λεπτής και αδρής κινητικότητας, του
συντονισμού της όρασης με την κίνηση, και της εξοικείωσης με τη χρήση
αντικειμένων όπως μαρκαδόρους. Η εργοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στην
αντιμετώπιση προβλημάτων σε αυτούς τους τομείς και στη βελτίωση των
γραφοκινητικών δεξιοτήτων. Μερικές δραστηριότητες που βοηθούν στην ανάπτυξη
των γραφοκινητικών δεξιοτήτων περιλαμβάνουν:
Οπτικο-κινητικές δραστηριότητες: Περιλαμβάνουν τη ρίψη και το πιάσιμο
μπάλας, βοηθώντας το παιδί να συντονίζει την όρασή του με την κίνηση του
σώματός του.
Ανάπτυξη χωρικής αντίληψης: Μέσω του περάσματος εμποδίων, το παιδί
μαθαίνει πώς να κινεί το σώμα του προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση,
βοηθώντας στη μελλοντική του διάκριση χώρου, κάτι που είναι σημαντικό για
τη γραφή.
Ασκήσεις ισορροπίας: Συμπεριλαμβάνουν τη βάδιση σε ευθεία γραμμή,
πηδηματάκια και τα πηδηματάκια στο ένα πόδι. Αυτές οι δραστηριότητες
βελτιώνουν την ισορροπία του παιδιού.
Δραστηριότητες που ενισχύουν τον αμφίπλευρο συντονισμό και τον
συγχρονισμό των άνω και κάτω άκρων. Για παράδειγμα, ποδήλατο, πατίνι,
χρήση ψαλιδιού και άλλα.
Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια.
Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου