Η ικανότητα ενός παιδιού να επεξεργαστεί το λόγο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Αυτοί μπορεί να είναι αρκετά γενικοί, όπως ο αριθμός των συλλαβών σε μία λέξη ή ο αριθμός των συμφώνων σε ένα σύμπλεγμα ή πιο ειδικοί όπως δυσκολία με τις λέξεις που περιέχουν τα /str/, /spr/.
Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε αυτούς τους παράγοντες κατά την αξιολόγηση.
Κατά την παρέμβαση, όταν στοχεύουμε σε μία συγκεκριμένη ικανότητα επεξεργασίας της ομιλίας, είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε στις δομές, μορφές συγκεκριμένων λέξεων στις οποίες αντιμετώπισε δυσκολία το παιδί,
για παράδειγμα δραστηριότητες ακουστικής διάκρισης για λέξεις που το δυσκόλεψαν και όχι για λέξεις τις οποίες εξ αρχής διέκρινε σωστά.