ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΜΦΙΠΛΕΥΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ

2

 

Ο αμφίπλευρος συγχρονισμός είναι η ικανότητα του εγκεφάλου να συντονίζει τις δύο πλευρές του σώματος συγχρόνως, με ένα συντονισμένο και οργανωμένο τρόπο, προκειμένου να πραγματοποιηθεί μία ενέργεια.

Παρακάτω αναφέρονται μερικές δραστηριότητες για την ενίσχυση του αμφίπλευρου συγχρονισμού:

  • Πάρτε μια κουβέρτα ή ένα σεντόνι και πιάστε το από τις δύο άκρες με τα δύο χέρια και προσπαθήστε να τραβήξετε από τη μία πλευρά το παιδί και από την άλλη εσείς.

  • Το παιδί να κόψει με ψαλίδι διάφορες εικόνες και να τις κολλήσει με κόλλα σε χαρτόνι (κολάζ).

  • Παιχνίδια με χάντρες και σκοινί.

  • Παιχνίδια με πλαστελίνη, το παιδί φτιάχνει σαλιγκαράκια με την πλαστελίνη και κουλουράκια.

  • Το παιδί να βάλει σε ένα σκοινί μανταλάκια. Με το ένα χέρι κρατά το σκοινί και με το άλλο τοποθετεί τα μανταλάκια.

  • Φτιάξτε πύργους με τουβλάκια. Ενθαρρύνετε το παιδί να κρατήσει τα τουβλάκια με τα δύο χέρια.

  • Από μια απόσταση περίπου ενάμιση μέτρου, το παιδί πετάει τη μπάλα στον τοίχο και με τα δύο χέρια μαζί. Όταν αυτή επιστρέψει πρέπει να τη πιάσει χωρίς να πέσει κάτω. Επαναλαμβάνει και άλλες φορές.

  • Δώστε στο παιδί να αλείψει με ένα μαχαίρι βούτυρο ή μαρμελάδα σε φέτες ψωμιού.

  • Φτιάξτε μια διαδρομή εμποδίων, όπου το παιδί θα πρέπει να μπουσουλήσει και να μεταφέρει αντικείμενα με το στόμα από ένα σημείο σε κάποιο άλλο.

  • Παιχνίδι με σαπουνόφουσκες. Το παιδί θα πρέπει να σπάσει όσες περισσότερες σαπουνόφουσκες μπορέσει με τα δύο χέρια μαζί (παλαμάκια).

  • Παιχνίδια με τον αφρό. Ζητήστε από το παιδί να κάνει τις ίδιες κινήσεις και από τις δύο πλευρές ή τις αντίθετες (π.χ. το αριστερό χέρι κάνει μια γραμμή από πάνω προς το κάτω και το δεξί χέρι από κάτω προς τα πάνω).

  • Το παιδί πετάει μία μπάλα σε ένα καλάθι και με τα δύο χέρια μαζί. Να το επαναλάβει όσες περισσότερες φορές μπορεί.

  • Παιχνίδια με στεφάνια. Τοποθετήστε κάτω στο έδαφος στεφάνια διαφόρων χρωμάτων και το παιδί να πηδήσει μέσα σε αυτά με τα δύο πόδια μαζί.

  • Να κουμπώσει κουμπιά στο μπουφάν ή να σκάσει τις φούσκες από το υλικό που τυλίγουμε εύθραυστα αντικείμενα.

  • Ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει αναρρίχηση.

 

  • Βόλακα Μαρία- Σταυρούλα, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

Αργυρώ Καραμπά

Επιστημονικά Υπεύθυνη Του Κέντρου

 

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.