¨ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ "

 

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ

 

Από όλους τους στόχους που θέτουμε για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας ,αυτός που κατακτάται με περισσότερη δυσκολία, είναι η εκμάθηση της ορθογραφίας και η αυτοματοποίηση της . 

 Αυτό σημβαίνει εξαιτίας της εξαιρετικής δυσκολίας των δυσλεξικών ατόμων στην κωδικοποίηση γλωσσικού υλικού στη μνήμη καθώς και στην αδυναμία της αυτόματης ανάκλησης της ορθογραφίας των λέξεων κατά τη γραφή . 

Αυτοί οι λόγοι , οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι είναι αναγκαία η μετατροπή του γλωσσικού υλικού -δηλαδή των ορθογραφικών στοιχείων των λέξεων -σε μη γλωσσικό , στο οποίο το παιδί δε δυσκολευόταν καθόλου  ( σχήματα , σχέδια , σκίτσα κ.λ.π ).

 Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα της μετατροπής των γλωσσικών πληροφοριών σε μη γλωσσικές , στην οποία βασίζεται η μέθοδος της Δ.Μαυρομάτη για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας .

" Κάθε φθόγγος , ο οποίος έχει εναλλακτικούς τρόπους συμβλισμού και κατα συνέπεια εγείρει τη μεγαλύτερου βαθμού δυσκολία στην εκμάθηση της ορθογραφίας της λέξης που τον περιέχει , θα πρέπει να μετατραπεί με κάποιον τρόπο σε μια γλωσσική πληροφορία , δηλαδή σε σκίτσο ή σχήμα ή σχέδιο . Το σκίτσο αυτό θα πρέπει να έχει τη στενότερη δυνατόν σχέση με την έννοια - σημασία της λέξης και θα πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να θυμίζει στο  δυσλεξικό παιδί το συγκεκριμένο γράμμα με το οποίο γράφεται η λέξη και μόνον αυτό , ούτως ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να χρησιμοποιηθεί κάποιο άλλο σύμβολο του ίδιου φθόγγου. " ( Δ.Μαυρομάτη ,1995 , σελ 198-199 ) .

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

 

 

 

 

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.