Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Από όλους τους στόχους που θέτουμε για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας ,αυτός που κατακτάται με περισσότερη δυσκολία, είναι η εκμάθηση της ορθογραφίας και η αυτοματοποίηση της .
Αυτό σημβαίνει εξαιτίας της εξαιρετικής δυσκολίας των δυσλεξικών ατόμων στην κωδικοποίηση γλωσσικού υλικού στη μνήμη καθώς και στην αδυναμία της αυτόματης ανάκλησης της ορθογραφίας των λέξεων κατά τη γραφή .
Αυτοί οι λόγοι , οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι είναι αναγκαία η μετατροπή του γλωσσικού υλικού -δηλαδή των ορθογραφικών στοιχείων των λέξεων -σε μη γλωσσικό , στο οποίο το παιδί δε δυσκολευόταν καθόλου ( σχήματα , σχέδια , σκίτσα κ.λ.π ).
Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα της μετατροπής των γλωσσικών πληροφοριών σε μη γλωσσικές , στην οποία βασίζεται η μέθοδος της Δ.Μαυρομάτη για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας .
" Κάθε φθόγγος , ο οποίος έχει εναλλακτικούς τρόπους συμβλισμού και κατα συνέπεια εγείρει τη μεγαλύτερου βαθμού δυσκολία στην εκμάθηση της ορθογραφίας της λέξης που τον περιέχει , θα πρέπει να μετατραπεί με κάποιον τρόπο σε μια γλωσσική πληροφορία , δηλαδή σε σκίτσο ή σχήμα ή σχέδιο . Το σκίτσο αυτό θα πρέπει να έχει τη στενότερη δυνατόν σχέση με την έννοια - σημασία της λέξης και θα πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να θυμίζει στο δυσλεξικό παιδί το συγκεκριμένο γράμμα με το οποίο γράφεται η λέξη και μόνον αυτό , ούτως ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να χρησιμοποιηθεί κάποιο άλλο σύμβολο του ίδιου φθόγγου. " ( Δ.Μαυρομάτη ,1995 , σελ 198-199 ) .
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας
© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.