Συμβουλές για γονείς

10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

ADHD

 

 

1. Αφαιρέστε Περισπασμούς

Θορυβώδεις διάδρομοι, θορυβώδεις τάξεις και θορυβώδη τοίχοι μπορούν όλα να είναι ακουστικοί και οπτικοί περισπασμοί. Έτσι, πριν προσπαθήσουμε κάποια κόλπα, ρίξτε μια ματιά γύρω στην τάξη ή το χώρο εργασίας σας και δείτε αν το δωμάτιο στην πραγματικότητα αποσπά την προσοχή ή την εμπλοκή. Ειδικές θέσεις γραφείου, περιορίστε το θόρυβο με ωτοασπίδες και φίλτρα φωτός, μπορεί να βοηθήσουν στον περιορισμό διασπαστικών στοιχείων του δωματίου. Μπορείτε, επίσης να τοποθετήσετε μπάλες του τένις ή το υλικό παραγεμίσματος στο κάτω μέρος από τις καρέκλες για τη μείωση του θορύβου της καρέκλας.

 

2. Κινηθείτε για να μάθετε και Μάθετε να κινήστε

Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά κινούνται για να μάθουν και μαθαίνουν για να κινούνται! Χρησιμοποιήστε μπάλες καρέκλεςκουνιστά μαξιλάριασταθερά θρανία ή ακόμα και πίνακες ισορροπίας που μπορούν να κάνουν πραγματικά τη διαφορά στην ικανότητά τους να παρακολουθούν και να εστιάζουν όλη την ημέρα.

 

3. Συντονισμός των ματιών χεριών

Πέτα και να πιάσε. Ακούγεται απλό, αλλά στην πραγματικότητα είναι θεραπευτικό! Δοκιμάστε μερικά κασκόλ συντονισμού χεριού-ματιών ή παζλ 5 λεπτών μπορεί να κάνουν μια τεράστια διαφορά.

 

4. Θέση και Στάση

Ο τρόπος που κάθεστε έχει  ένα τεράστιο αντίκτυπο στην ικανότητά σας να παρακολουθείτε και η αλλαγή της θέσης σας μπορεί να σας βοηθήσει επίσης. Χρησιμοποιώντας μια σφήνα μπορεί να σας βάλει σε μια ενεργή στάση μάθησης και τα  εναλλακτικά καθίσματα μπορεί να παρέχουν μια υγιή αλλαγή στη στατική στάση.

 

5. Βάρος και Πίεση

Αυτές οι δύο ιδιότητες είναι γνωστές για την ικανότητά τους να φιλτράρουν έξω την αισθητήρια υπερφόρτωση και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι η καλύτερη προσοχή. Ένα γιλέκο πίεσης, ένα μαξιλάρι αγκαλιάς πίεσης ή ζώνη συμπίεσης μπορεί να βοηθήσουν μερικά παιδιά στο να εστιάσουν καλύτερα κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας.

 

6. Αισθητηριακό Διάλειμμα

Το διάλειμμα είναι απαραίτητο, αλλά ένα αισθητιριακό διάλειμμα μπορεί να προσφέρει ότι ακριβώς κι η  αισθητηριακή δίαιτα, όταν αυτή χρειάζεται. Κρατήστε ένα κουτί διαλείμματος ή μία τσάντα διαλείμματος ή δημιουργήστε ένα δωμάτιο δράσης! Ή δημιουργήστε Chill Spa Δωμάτιο στο σχολείο σας ή  το σπίτι για τη βελτίωση της σχολικής επίδοσης και της προσοχής.

 

7. Δόνηση

Είναι σαν ένα μίνι μασάζ, αλλά η δόνηση μπορεί πραγματικά να ξυπνήσει τους μυς και τους κοινούς υποδοχείς. Λειτουργεί ως ένα αισθητηριακό φίλτρο και μπορεί να βοηθήσει πραγματικά στη συγκέντρωση. Η δόνηση μπορεί να τοποθετηθεί στο στόμα, την πλάτη, τα χέρια ή τα πόδια, όταν το σώμα χρειάζεται ένα κομμάτι από ένα εγερτήριο κάλεσμα.

 

8. Μάσηση

Η μάσηση μας βοηθά να εστιάσουμε. Αλλά αν η τσίχλα δεν είναι μια επιλογή, χρησιμοποιήστε το αγαπημένο σας λαστιχωτό αντικείμενο. Κρατήστε κοντά σας ανά πάσα στιγμή ένα τέτοιο αντικείμενο και ετοιμάστε για το παιδί ένα μεγάλο τραγανό σνακ όλη την ημέρα για να κρατήσει τον εγκέφαλο στις καλύτερες στιγμές του.

 

9.  Αγχολυτικά αντικείμενα

Αν και κάποιοι δάσκαλοι τα απεχθάνονται, τα αγχολυτικά αντικείμενα μπορεί να είναι μεγάλοι ενισχυτές εγκεφάλου. Είναι προτιμότερο από το να κουνάει ο μαθητής το χέρι ή το πόδι του κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.

 

10. Βαθιά αναπνοή

Πάρτε μια στιγμή, φυσήξτε μερικές φυσαλίδες ή χρησιμοποιήστε ένα πνευστό όργανο και να βοηθήστε τα πνευμόνια να αντλήσουν τον αέρα. Η βαθιά αναπνοή έχει αποδειχθεί ότι έχει τεράστια επίδραση στην ικανότητά της προσοχής.

Και, θυμηθείτε. Η προσοχή είναι μια μαθημένη συνήθεια. Χρειάζεται πρακτική. Με μικρές αυξήσεις του χρόνου που διατίθεται για πρακτική, η  ικανότητα ενός παιδιού να παρακολουθεί προσεκτικά μπορεί να βελτιωθεί δραματικά κατά την πάροδο του χρόνου.

 

Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ

αυτισμος

 

 

 

Ο Αυτισμός είναι ένας τρόπος ύπαρξης, ο οποίος παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία κλινικής έκφρασης και αποτελεί ένα φάσμα διαταραχών. Η έννοια του φάσματος αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι στην ίδια διαγνωστική κατηγορία συμπεριλαμβάνονται άτομα με χαμηλή νοημοσύνη και δεξιότητες που χρειάζονται υποστήριξη για όλη τους τη ζωή αλλά και άτομα με φυσιολογική ή και εξαιρετική νοημοσύνη των οποίων οι ικανότητες μπορούν να εξασφαλίσουν μια σχεδόν φυσιολογική ζωή με ενίοτε υψηλά επιτεύγματα στον επαγγελματικό τομέα .Αυτή η ανομοιογένεια και η συνύπαρξη ελλειμμάτων με δεξιότητες κάνουν τον αυτισμό ακόμα πιο δύσκολο να κατανοηθεί και να αντιμετωπιστεί.
 
Ο Αυτισμός μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε οικογένεια, ανεξάρτητα από εθνική καταγωγή ή κοινωνική τάξη, και είναι τέσσερις φορές συχνότερος στους άντρες από ότι στις γυναίκες. Βάσει των πιο πρόσφατων επιστημονικών δεδομένων, σήμερα γνωρίζουμε ότι ο Αυτισμός δεν είναι μια σπάνια κατάσταση, αλλά ότι, σύμφωνα με τους σύγχρονους ορισμούς, 1 στα 100 άτομα εμφανίζουν διαταραχές που εμπίπτουν στο φάσμα του Αυτισμού. Αυτό σημαίνει ότι μόνο στην Ελλάδα περίπου 100.000 άτομα πάσχουν από Αυτισμό και συναφείς διαταραχές.
 
Ο Αυτισμός δεν θεραπεύεται, αλλά βελτιώνεται ή χειροτερεύει. Η βελτίωση εξαρτάται από την σωστή, και όσο γίνεται πιο έγκαιρη διάγνωση και αξιολόγηση, από τη σωστή και εξατομικευμένη εκπαίδευση με κατάλληλους εκπαιδευτές, από τη σωστή φαρμακευτική παρέμβαση, όταν αυτή χρειάζεται, και από το βαθμό κατανόησης και αποδοχής του αυτιστικού ατόμου από το οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον. Στόχος είναι να αναπτύξει το αυτιστικό άτομο τις όποιες ικανότητές του ώστε να καταστεί όσο γίνεται πιο αυτόνομο και παραγωγικό και να ενταχθεί στην κοινότητα. Αν δεν αντιμετωπιστεί με τέτοιους τρόπους, η κατάσταση των αυτιστικών ατόμων μπορεί να γίνει προβληματική και να κάνει αφόρητη τόσο τη δική τους ζωή όσο και των οικογενειών τους.
 
 
Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.