Συμβουλές για γονείς

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: "Ρίξε τον πύργο "

 

IMG 9c9647805232b324103bc13d3674c8e2 V

 

Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Δραστηριότητες για την ενίσχυση της οπτικής διάκρισης

 

 

20ba45f5474a9a6399e2a824c7764c1a 1

 

 

Η οπτική διάκριση είναι η ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει τις διαφορές και τις ομοιότητες σχήματος και μεγέθους μεταξύ διαφόρων στοιχείων.

Παρακάτω αναφέρονται μερικές δραστηριότητες για την ενίσχυση της οπτικής διάκρισης:

  • Το παιδί τακτοποιεί κουμπιά, ανάλογα με το χρώμα τους, το μέγεθος και λοιπά.

  • Πάρτε μια τράπουλα και ζητήστε από το παιδί να χωρίσει και να βάλει μαζί τα φύλλα, ανάλογα με τα σύμβολά τους.

  • Παίξτε με την τράπουλα. Παίρνετε από ένα φύλλο, όποιος έχει το μεγαλύτερο, δηλαδή όποιος έχει τα περισσότερα σχέδια στο φύλλο του κερδίζει. Χρησιμοποιείστε μόνο τα φύλλα από τον άσσο ως το δέκα.

  • Κρατήστε τα καπάκια από διάφορα βαζάκια και ανακατέψτε τα. Το παιδί τα τοποθετεί στα σωστά βαζάκια.

  • Τοποθετείστε διαδοχικά σε ένα μπολάκι μικρά κουμπιά και μεγάλα κουμπιά. Ύστερα, ζητήστε από το παιδί να κάνει το ίδιο με εσάς.

  • Δώστε στο παιδί να φτιάξει διάφορα πάζλ. Ξεκινήστε με λίγα κομμάτια και αργότερα με περισσότερα.

  • Τοποθετήστε ζυμαρικά (μακαρόνια, κριθαράκι κλπ.) και ζητήστε από το παιδί να βάλει μαζί αυτά που είναι όμοια.

  • Ζωγραφίστε βέλη σε ένα χαρτί. Το παιδί θα πρέπει να βρει ποιο είναι διαφορετικό.

  • Χρησιμοποιείστε μία τράπουλα, βάλτε μια χαρτοταινία σε ένα τραπέζι, ώστε να το χωρίσετε σε δεξιά και αριστερή πλευρά. Τοποθετήστε, για παράδειγμα, αριστερά το δύο, δεξιά το τρία, το πέντε και το δύο και ζητήστε από το παιδί να βρει ποιο φύλλο είναι όμοιο με το αριστερό. Επαναλάβετε το παιχνίδι με το καθένα από τα φύλλα.

  • Το παιδί παρατηρεί τα γράμματα που βρίσκουμε από διάφορα τρόφιμα και προσπαθεί να βρει αυτά που είναι όμοια.

  • Δείξτε στο παιδί ένα γράμμα από μια εφημερίδα, ζητήστε από το παιδί κυκλώσει αυτά που είναι όμοια.

  • Βρείτε μια μεγάλη σύνθετη εικόνα και ζητήστε από το παιδί να εντοπίσει, για παράδειγμα, όλα τα μικρά αντικείμενα, όλα τα κόκκινα σύμβολα και λοιπά.

  • Το παιδί να περάσει χάντρες σε σκοινί με το ίδιο μέγεθος και χρώμα.

  • Δώστε στο παιδί διάφορα όσπρια. Ζητήστε από το παιδί να τα χωρίσει ανά ομάδες.

 Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Βόλακα Μαρία- Σταυρούλα,

Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια.

 

 

 

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.