Συμβουλές για γονείς

ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ

25

  • Το επίπεδο από το οποίο ξεκινά η θεραπεία καθορίζεται από την αξιολόγηση.
  • Η ικανότητα του παιδιού στο να ακούει, κοιτάζει, προσέχει είναι σημαντική και καθοριστική για το είδος της γλώσσας που θα προτείνουμε στους γονείς να χρησιμοποιούν με το παιδί.
  • Η κατανόηση ενδέχεται να είναι περιστασιακή και επιλεκτική, να επηρεάζεται από το θόρυβο του περιβάλλοντος ή από οπτικούς περισπασμούς.
  • Προκειμένου να ενταχθεί ένα παιδί ομαλά σε ένα πλαίσιο προσχολικής εκπαίδευσης στόχος είναι να αναπτύξει την ακουστική του κατανόηση ώστε
  • να εκτελεί εντολές χωρίς μεγάλη καθοδήγηση,
  • να είναι λειτουργικό στο περιβάλλον του,
  • να μην πανικοβάλλεται όταν δεν καταλαβαίνει κάτι που λέγεται
  • να έχει το θάρρος να ρωτήσει
  • Ιεράρχηση των δραστηριοτήτων ανάπτυξης της λεκτικής κατανόησης
  • λεκτικές εντολές που συνοδεύουν μη-λεκτικές δραστηριότητες του παιδιού π.χ. την εναλλαγή σειράς καθώς ο ένας πετά τη μπάλα στον άλλο.
  • ομαδοποίηση αντικειμένων σε ζεύγη π.χ. κούπα-κουτάλι, τη χρήση τους π.χ. να ανακατέψει το τσάι μέσα στην κούπα με το κουτάλι
  • την ταύτιση εικόνας και αντικειμένου για ανάπτυξη του συμβολισμού
  • Μονολεκτικές εντολές «πάρε», «δώσε», «κοίταξε»
  • Μακροσκελείς εντολές με σταδιακά αυξανόμενο αριθμό λέξεων που μεταφέρουν πληροφορίες
  • Κατανόηση πολύπλοκων εννοιών.

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

ΈΚΦΡΑΣΗ

26

  • Παράλληλα με την παρέμβαση στον τομέα της κατανόησης μπορεί να ξεκινήσει και η παρέμβαση στον τομέα της έκφρασης, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει μία στοιχειώδης προσοχή και κατανόηση εκ μέρους του παιδιού.
  • Οι δραστηριότητες θα μπορούσαν να ποικίλουν. Προκειμένου να εγκαθιδρυθεί η προσπάθεια έκφρασης εκ μέρους του παιδιού χρειάζεται ενθάρρυνση όταν προσπαθεί να μιμηθεί κάποια λέξη ή να χρησιμοποιήσει ένα μη-λεκτικό τρόπο επικοινωνίας.
  • Ανάπτυξη ενός βασικού λεξιλογίου που να καλύπτει το καθημερινό περιβάλλον του παιδιού
  • ευκαιρίες για το παιδί προκειμένου να καταλάβει πώς λειτουργεί το λεξιλόγιο
  • κινητοποίησή του για να κατονομάσει.
  • Από τη στιγμή που θα υπάρχει ένα βασικό λεξιλόγιο
  • συνδυασμοί δύο λέξεων σε επίπεδο πρότασης
  • να καλλιεργηθεί η μορφολογία των λέξεων π.χ. μορφήματα πληθυντικού, κτήσης κ.λπ.
  • Καθώς ο εκφραστικός λόγος του παιδιού αναπτύσσεται το λεξιλόγιο  θα γίνει πιο πλούσιο και θα χρησιμοποιηθούν πιο σωστές γλωσσικές δομές και μορφές
  • Το «χτίσιμο» των δομών πρέπει να γίνει προσεκτικά, ώστε να τις κατακτά το παιδί
  • Τα παιδιά χρειάζονται το γραμματικό πλαίσιο στο οποίο θα οργανώσουν τις λέξεις που τους δίνονται
  • Πραγματικά αντικείμενα, φωτογραφίες, παίξιμο ρόλων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσω για την ανάπτυξη της εκφραστικής γλώσσας του παιδιού.

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.