Συμβουλές για γονείς

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΔΙΚΗΣ ΛΑΒΗΣ

                                                                                                           Δραστηριότητες για την ενίσχυση της τριποδικής λαβής

 

      Πολλά παιδιά δυσκολεύονται κατά την γραφή, με αποτέλεσμα αυτά να παραπονιούνται ότι κουράζονται και δεν θέλουν να γράφουν. Ένας από τους βασικότερους λόγους που προκύπτει κατά την εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι η δυσκολία στη λεπτή κινητικότητα. Επομένως, ενισχύοντας τη λεπτή κινητικότητα, βελτιώνεται και εδραιώνεται η τριποδική λαβή. Μερικές ενδεικτικές δραστηριότητες αναφέρονται παρακάτω:

  • Παιχνίδια με πλαστελίνες
  • Παιχνίδια με μικρά αντικείμενα (κουμπιά, βόλους, χάντρες και λοιπά)
  • Παιχνίδια με μανταλάκια
  • Ζητήστε από το παιδί να τοποθετήσει τα χέρια του στο πάτωμα και σηκώστε από τη λεκάνη, ενθαρρύνετε το να περπατήσει με τα χέρια
  • Παιχνίδια με τον αφρό ξυρίσματος ή σαντιγί
  • Ενθαρρύνετε το παιδί να σκάψει με τα χέρια του και με αντικείμενα
  • Δραστηριότητες με ψαλίδι. Να κόψει το παιδί πάνω σε διάφορες γραμμές
  • Παιχνίδια με λαστιχάκια
  • Να κολλάει και να ξεκολλάει χαρτάκια από χαρτοταινία
  • Παιχνίδια με σφουγγάρια
  • Παιχνίδια με δακτυλομπογιές, ζωγραφική με λαδομπογιές, ξυλομπογιές
  • Να βάζει κέρματα σε κουμπαρά
  • Παιχνίδια με λέγκο και τουβλάκια
  • Να πιάνει αντικείμενα με τη λαβίδα μαγειρικής
  • Παιχνίδια με κάρτες διαφόρων μεγεθών
  • Τοποθετήστε στη παλάμη του παιδιού μικρά φασολάκια και ζητήστε του με τη βοήθεια του αντίχειρα και του δείκτη να τα αφήνει ένα-ένα
  • Αναζητήστε για λαβές μολυβιών που ενισχύουν την τριποδική σύλληψη.

        

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια

 

Αργυρώ Καραμπά,

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου

 

''ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΠΡΑΞΙΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ''

                                                                                                                    ''ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΠΡΑΞΙΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ''

 

  Όπως έχει ήδη δηλωθεί , η απραξία προέρχεται από βλάβη στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Ο όρος αναπτυξιακή απραξία της ομιλίας ( επίσης καλούμενη ως παιδική απραξία  ή αναπτυξιακή απραξία) έχει πολλές φορές χρησιμοποιηθεί ως κλινική διάγνωση για παιδιά που εκθέτουν επικοινωνιακά συμπτώματα συνδεδεμένα με απραξία, μολονότι μπορεί να μην έχουν μια συγκεκριμένη βλάβη στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Από κλινικής άποψης υπάρχει αμφιβολία πως μερικά παιδιά εκθέτουν τα χαρακτηριστικά ομιλίας της προφορικής απραξίας. Η ομιλία τους είναι συνήθως καθυστερημένη με χαρακτηριστικά παρόμοια της απραξίας , περιλαμβάνοντας συμπεριφορές διαστρέβλωσης , μεταθέσεις , πολλά λάθη στα πολύπλοκα ερεθίσματα , ποικίλες προφορές και ούτω καθ'εξής. Η βελτίωση κατά τη θεραπεία είναι συνήθως αργή. Για επιπλέον  πληροφορίες , περιγραφές της αναπτυξιακής απραξίας υπάρχουν στα βιβλία των Βlakeley (1980), Haynes (1985),Love (1992), Και Yoss-Darley (1974).

  Εάν συμπληρώνετε μια διαγνωστική έκθεση για ένα παιδί με υποψιασμένη απραξική διαταραχή , χρησιμοποιείστε τα ίδια υλικά που έχουν ήδη αναφερθεί για ενήλικες (π.χ. Λίστες για Απραξία Άκρων , για Στοματική Άκρων, για  Στοματική και Προφορική Απραξία καθώς και την φόρμα Εντοπισμός της Απραξίας). Φυσικά , είναι απαραίτητη η χρήση κατάλληλων για την ηλικία κινήτρων για τη συλλογή δειγμάτων ανάγνωσης  και ακατάπαυστης ομιλίας .

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

 

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.