Συμβουλές για γονείς

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

23

  • Μία δραστηριότητα περιλαμβάνει
  • όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρέμβαση
  • τη διαδικασία που ακολουθείται (συμπεριλαμβάνονται και οι οδηγίες),
  • την ανατροφοδότηση που δίνεται στο παιδί
  • οποιαδήποτε υποστηρικτική τεχνική χρησιμοποιείται για να διευκολύνει την επεξεργασία.

        

Δραστηριότητα=

Υλικά + Διαδικασία + Ανατροφοδότηση± Τεχνικές

Πρέπει να:

  • προϋποθέτει πρόσβαση στις λεκτικές αναπαραστάσεις;
  • στοχεύει στην πρόσληψη ή στην παραγωγή ή και στις δύο;
  • στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο επεξεργασίας της ομιλίας;
  • σε ποιο επίπεδο επεξεργασίας στοχεύει;
  • χρειάζεται επίγνωση της εσωτερικής δομής των φωνολογικών αναπαραστάσεων;
  • τι είδους κατάτμηση χρειάζεται;
  • χρειάζεται να χειριστεί το παιδί φωνολογικές μονάδες;
  • χρησιμοποιούνται υποστηρικτικές τεχνικές;
  • με ποιο τρόπο οι υποστηρικτικές τεχνικές, αν χρησιμοποιούνται, παρέχουν βοήθεια;
  • τι απαιτήσεις έχει για τη μνήμη;
  • τι απαιτήσεις κατανόησης προβάλει η δραστηριότητα;
  • για παράδειγμα τι λεξιλόγιο και γραμματική πρέπει να κατανοήσει
  • είναι ευκολότερο για το παιδί να επικεντρωθεί στο στόχο μίας δραστηριότητας, αν οι άλλες απαιτήσεις που υπάρχουν είναι ελάχιστες

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

ΠΡΟΣΟΧΗ

24

  • Η επίτευξη ενός ελάχιστου επιπέδου προσοχής είναι απαραίτητη για τη συνεργασία του παιδιού στις δραστηριότητες της συνεδρίας για να μπορεί το παιδί
  • να συγκεντρωθεί στο λεκτικό μήνυμα
  • την επικοινωνιακή διαδικασία
  • να συμμετέχει
  • να παρακολουθεί,
  • να δέχεται οδηγίες,
  • να ακούει τις λέξεις-κλειδιά,
  • να ψάχνει οπτικά βοηθήματα,
  • να αναστέλλει τα λάθη του
  • να ελέγχει τις αντιδράσεις του με θετικό τρόπο
  • Για παιδιά που διασπώνται εύκολα στόχος είναι κυρίως η ποιότητα και όχι η διάρκεια της προσοχής. Ο βαθμός προσοχής μπορεί να ποικίλει και να εξαρτάται από την περίσταση και τους περισπασμούς του περιβάλλοντος.

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.