Συμβουλές για γονείς

ΥΠΟΔΕΙΞΗ (MODELLING) ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ

5

  • Ο θεραπευτής περιγράφει μία δραστηριότητα που κάνει το παιδί ή μία δική του δραστηριότητα ή μία εικόνα.
  • Σε κάθε περίπτωση οι φράσεις του θεραπευτή λειτουργούν ως πρότυπο, που υποδεικνύει στο παιδί το σωστό τρόπο χρήσης του θεραπευτικού στόχου.
  • Μετά από λίγο ο θεραπευτής μπορεί να ζητήσει από το παιδί να περιγράψει την ίδια δραστηριότητα ή εικόνα.
  • Προς αντιπαραβολή με το σωστό τρόπο διατύπωσης, μπορεί να παρεμβληθεί ένας μικρός αριθμός λανθασμένων φράσεων, αμέσως μετά την εκφορά των οποίων τονίζεται στο παιδί ότι αυτό που άκουσε είναι λάθος.
  • Συνδέεται με τη θεωρία της μάθησης από παρατήρηση (observational learning) του Bandura.
  • π.χ. ο Λ/θ κρατά μία εικόνα και την περιγράφει «βλέπω ένα παιδί, το παιδί τρώει το μήλο. Δες και εσύ την εικόνα. Τι κάνει το παιδί;»

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

ΕΠΕΚΤΑΣΗ (EXPANSION)

6

  • Ο κλινικός προσθέτει σε μία φράση που είπε ήδη το παιδί
  • φροντίζοντας να διατηρήσει μεν το αρχικό θέμα του παιδιού,
  • αλλά και να παράγει μία πιο σωστά δομημένη, κοντά στη γλώσσα των ενηλίκων φράση.

                 

  • π.χ. το παιδί λέει «παιδί τρώει μήλο»

                          Λ/θ: «Ναι, το παιδί τρώει το μήλο»

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

www.γραφωνηματα.gr

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.