Συμβουλές για γονείς

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΜΦΙΠΛΕΥΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ

2

 

Ο αμφίπλευρος συγχρονισμός είναι η ικανότητα του εγκεφάλου να συντονίζει τις δύο πλευρές του σώματος συγχρόνως, με ένα συντονισμένο και οργανωμένο τρόπο, προκειμένου να πραγματοποιηθεί μία ενέργεια.

Παρακάτω αναφέρονται μερικές δραστηριότητες για την ενίσχυση του αμφίπλευρου συγχρονισμού:

  • Πάρτε μια κουβέρτα ή ένα σεντόνι και πιάστε το από τις δύο άκρες με τα δύο χέρια και προσπαθήστε να τραβήξετε από τη μία πλευρά το παιδί και από την άλλη εσείς.

  • Το παιδί να κόψει με ψαλίδι διάφορες εικόνες και να τις κολλήσει με κόλλα σε χαρτόνι (κολάζ).

  • Παιχνίδια με χάντρες και σκοινί.

  • Παιχνίδια με πλαστελίνη, το παιδί φτιάχνει σαλιγκαράκια με την πλαστελίνη και κουλουράκια.

  • Το παιδί να βάλει σε ένα σκοινί μανταλάκια. Με το ένα χέρι κρατά το σκοινί και με το άλλο τοποθετεί τα μανταλάκια.

  • Φτιάξτε πύργους με τουβλάκια. Ενθαρρύνετε το παιδί να κρατήσει τα τουβλάκια με τα δύο χέρια.

  • Από μια απόσταση περίπου ενάμιση μέτρου, το παιδί πετάει τη μπάλα στον τοίχο και με τα δύο χέρια μαζί. Όταν αυτή επιστρέψει πρέπει να τη πιάσει χωρίς να πέσει κάτω. Επαναλαμβάνει και άλλες φορές.

  • Δώστε στο παιδί να αλείψει με ένα μαχαίρι βούτυρο ή μαρμελάδα σε φέτες ψωμιού.

  • Φτιάξτε μια διαδρομή εμποδίων, όπου το παιδί θα πρέπει να μπουσουλήσει και να μεταφέρει αντικείμενα με το στόμα από ένα σημείο σε κάποιο άλλο.

  • Παιχνίδι με σαπουνόφουσκες. Το παιδί θα πρέπει να σπάσει όσες περισσότερες σαπουνόφουσκες μπορέσει με τα δύο χέρια μαζί (παλαμάκια).

  • Παιχνίδια με τον αφρό. Ζητήστε από το παιδί να κάνει τις ίδιες κινήσεις και από τις δύο πλευρές ή τις αντίθετες (π.χ. το αριστερό χέρι κάνει μια γραμμή από πάνω προς το κάτω και το δεξί χέρι από κάτω προς τα πάνω).

  • Το παιδί πετάει μία μπάλα σε ένα καλάθι και με τα δύο χέρια μαζί. Να το επαναλάβει όσες περισσότερες φορές μπορεί.

  • Παιχνίδια με στεφάνια. Τοποθετήστε κάτω στο έδαφος στεφάνια διαφόρων χρωμάτων και το παιδί να πηδήσει μέσα σε αυτά με τα δύο πόδια μαζί.

  • Να κουμπώσει κουμπιά στο μπουφάν ή να σκάσει τις φούσκες από το υλικό που τυλίγουμε εύθραυστα αντικείμενα.

  • Ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει αναρρίχηση.

 

  • Βόλακα Μαρία- Σταυρούλα, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

Αργυρώ Καραμπά

Επιστημονικά Υπεύθυνη Του Κέντρου

 

'' ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ''

b7e7a43b286795be02ce2e1fe83fc3aa

Η οπτική διάκριση είναι η ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει τις διαφορές και τις ομοιότητες σχήματος και μεγέθους μεταξύ διαφόρων στοιχείων.

Παρακάτω αναφέρονται μερικές δραστηριότητες για την ενίσχυση της οπτικής διάκρισης:

  • Το παιδί τακτοποιεί κουμπιά, ανάλογα με το χρώμα τους, το μέγεθος και λοιπά.

  • Πάρτε μια τράπουλα και ζητήστε από το παιδί να χωρίσει και να βάλει μαζί τα φύλλα, ανάλογα με τα σύμβολά τους.

  • Παίξτε με την τράπουλα. Παίρνετε από ένα φύλλο, όποιος έχει το μεγαλύτερο, δηλαδή όποιος έχει τα περισσότερα σχέδια στο φύλλο του κερδίζει. Χρησιμοποιείστε μόνο τα φύλλα από τον άσσο ως το δέκα.

  • Κρατήστε τα καπάκια από διάφορα βαζάκια και ανακατέψτε τα. Το παιδί τα τοποθετεί στα σωστά βαζάκια.

  • Τοποθετείστε διαδοχικά σε ένα μπολάκι μικρά κουμπιά και μεγάλα κουμπιά. Ύστερα, ζητήστε από το παιδί να κάνει το ίδιο με εσάς.

  • Δώστε στο παιδί να φτιάξει διάφορα πάζλ. Ξεκινήστε με λίγα κομμάτια και αργότερα με περισσότερα.

  • Τοποθετήστε ζυμαρικά (μακαρόνια, κριθαράκι κλπ.) και ζητήστε από το παιδί να βάλει μαζί αυτά που είναι όμοια.

  • Ζωγραφίστε βέλη σε ένα χαρτί. Το παιδί θα πρέπει να βρει ποιο είναι διαφορετικό.

  • Χρησιμοποιείστε μία τράπουλα, βάλτε μια χαρτοταινία σε ένα τραπέζι, ώστε να το χωρίσετε σε δεξιά και αριστερή πλευρά. Τοποθετήστε, για παράδειγμα, αριστερά το δύο, δεξιά το τρία, το πέντε και το δύο και ζητήστε από το παιδί να βρει ποιο φύλλο είναι όμοιο με το αριστερό. Επαναλάβετε το παιχνίδι με το καθένα από τα φύλλα.

  • Το παιδί παρατηρεί τα γράμματα που βρίσκουμε από διάφορα τρόφιμα και προσπαθεί να βρει αυτά που είναι όμοια.

  • Δείξτε στο παιδί ένα γράμμα από μια εφημερίδα, ζητήστε από το παιδί κυκλώσει αυτά που είναι όμοια.

  • Βρείτε μια μεγάλη σύνθετη εικόνα και ζητήστε από το παιδί να εντοπίσει, για παράδειγμα, όλα τα μικρά αντικείμενα, όλα τα κόκκινα σύμβολα και λοιπά.

  • Το παιδί να περάσει χάντρες σε σκοινί με το ίδιο μέγεθος και χρώμα.

  • Δώστε στο παιδί διάφορα όσπρια. Ζητήστε από το παιδί να τα χωρίσει ανά ομάδες.

     

      Βόλακα Μαρία - Σταυρούλα

    Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

     Αργυρώ Καραμπά

     Επιστημονικά Υπεύθυνη Του Κέντρου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.