Συμβουλές για γονείς

''ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ''

optiki antilipsi

 

  • Κατασκευή παζλ 
  • Οπτική μνήμη
  • Διάκριση αντικειμένων 
  • Οπτικοκινητικός συντονισμός

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

''ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ''

 

Εκπαίδευση στα σχολεία του δάσους | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

 

Το καλοκαίρι ξεκινά και τα σχολεία κλείνουν! Τα παιδιά με περισσότερη ξεγνοιασιά έχουν όλη μέρα στο μυαλό τους το παιχνίδι. Οι γονείς από την άλλη μεριά αρχίζουν να σκέφτονται και να οργανώνουν δραστηριότητες, ώστε να είναι οι διακοπές τους όσο περισσότερο διασκεδαστικές και εποικοδομητικές μπορούν.

Παρακάτω αναφέρονται μερικές ιδέες για δραστηριότητες στο πάρκο και στο δάσος για την κινητική εκτόνωση των παιδιών.

  • Οργανώστε παιχνίδια survivor. Το πάρκο παρέχει μεγάλο χώρο και άφθονο υλικό (πέτρες, κλαδιά κλπ) για την οργάνωση ενός “στίβου μάχης”, έχοντας μαζί σας ελάχιστα υλικά, όπως μπάλες, στεφάνια κλπ.

  • Οργανώστε ένα κυνήγι θησαυρού. Φτιάξτε από το σπίτι μικρούς και απλούς γρίφους για τα παιδιά.

  • Φτιάξτε ανθολόγιο. Πάρτε μαζί σας ένα μπλοκ ζωγραφικής και κόλλα για να κολλήσετε διάφορα φύλλα και λουλούδια που θα βρείτε στο πάρκο. Βρείτε την ονομασία τους στο διαδίκτυο και ενθαρρύνετε το παιδί σας να τα παρατηρήσουν, να τα μυρίσουν και να τα αγγίξουν.

  • Πάρτε μαζί σας το ποδήλατο, σκούτερ του παιδιού και αφήστε να τα χρησιμοποιήσει στον χώρο του πάρκου.

  • Παιχνίδια με την μπάλα. Παίξτε με την μπάλα “μήλα- κορόιδο”, φτιάξτε στόχους, όπου θα τις πετάτε μέσα κλπ.

  • Πάρτε πινέλα και ζωγραφίστε στο χώμα. Αν είναι πολύ σκληρό ρίξτε λίγο νερό για να μαλακώσει. Φτιάξτε σχήματα, μοτίβα και ζητήστε από το παιδί να σας τα αντιγράψει ή μπορείτε να τα σβήσετε και να ζητήσετε από το παιδί να τα θυμηθεί και να τα γράψει.

  • Γεμίστε νερόφουσκες και αφήστε τα παιδιά να παίξουν μπουγέλο και να βραχούν.

  • Παιχνίδι με σαπουνόφουσκες. Πάρτε από το σπίτι σαπουνόφουσκες και ζητήστε από το παιδί να τρέξει και να σπάσει όσες περισσότερες σαπουνόφουσκες μπορέσει με τα δύο χέρια μαζί (παλαμάκια).

  • Παιχνίδια με στεφάνια. Τοποθετήστε κάτω στο έδαφος στεφάνια διαφόρων χρωμάτων και το παιδί να πηδήσει μέσα σε αυτά με τα δύο πόδια μαζί.

  • Παίξτε μουσικά στεφάνια. Θα χρειαστείτε μερικά στεφάνια και τη συμμετοχή μερικών ακόμα παιδιών. Βάλτε μουσική χορέψτε και τρέξτε γύρω από αυτά, όταν η μουσική τελειώσει, θα πρέπει να μπει ένα παιδί σε κάθε στεφάνι. Σε κάθε γύρο βγάζετε από ένα στεφάνι και το κάθε παιδί θα πρέπει να προλάβει να μπει μέσα σε αυτό.

 

Βόλακα Μαρία-Σταυρούλα

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Αργυρώ Καραμπά

Επιστημονικά Υπεύθυνη Του Κέντρου

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.