Συμβουλές για γονείς

Οδηγίες για την αφαίρεση πάνας (2 ο μέρος)

Οδηγίες για την αφαίρεση πάνας (2 ο μέρος)

Στη συνέχεια, στην εκπαίδευση για την αφαίρεση της πάνας και κατά τη διαδικασία
τοποθέτησης του παιδιού σε γιο-γιο, τα πόδια του πρέπει να στηρίζονται στο πάτωμα
όταν το παιδί είναι καθισμένο σε αυτό. Για το λόγο ότι, παρέχει τη δύναμη για ώθηση
και μια αίσθηση ασφάλειας. Επιτρέπει επίσης στο παιδί να κατεβαίνει όποτε θέλει.
Πάρτε το παιδί μαζί σας όταν πάτε να αγοράσετε το γιογιό. Εξηγήστε του ότι του
ανήκει. Αφήστε το να το διακοσμήσει ή ζωγραφίσει όπως αυτό θέλει. Αφήστε το να
το χρησιμοποιήσει αρχικά ως καρέκλα (δηλ. με τα ρούχα και κατά τη διάρκεια άλλων
δραστηριοτήτων). Γι αυτό το λόγο αφήστε το γιογιό για κάποιο χρονικό διάστημα στο
δωμάτιο πριν το τοποθετήσετε στο μπάνιο. Μην προχωρήσετε πριν το παιδί
αποκτήσει θετική σχέση με το γιογιό.
Αφού επιλέξετε ένα γιο-γιο, τοποθετήστε το στο δωμάτιο του παιδιού ή σε ένα
κοντινό μπάνιο. Δώστε χρόνο στο παιδί σας να εξοικειωθεί με το γιο-γιο πριν
προσπαθήσει να το χρησιμοποιήσει και εξηγήστε του ότι είναι μόνο δικό του.
Μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να αισθανθεί άνετα εξηγώντας του ποια θα είναι
η λειτουργία του γιο-γιο όταν νιώσει έτοιμο να το χρησιμοποιήσει. Δίνοντας κάποιο
έλεγχο στο παιδί σας, και αφήνοντάς το να μεταφέρει το γιο-γιο μέσα στο σπίτι, το
βοηθάτε να χρησιμοποιήσει το γιο-γιο μόνο του.
Για τις πρώτες λίγες εβδομάδες εκπαίδευσης, αφήστε το παιδί σας να κάθεται με τα
ρούχα του στο γιο-γιο, ενώ μιλάτε για τη χρήση της τουαλέτας και τη χρησιμότητα
του γιο-γιο.

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου

"Οδηγίες για την αφαίρεση της πάνας (1ο μέρος)"

Οδηγίες για την αφαίρεση της πάνας (1ο μέρος)

Όταν πρόκειται να εκπαιδεύσουμε ένα παιδί για την αφαίρεση της πάνας, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνουμε είναι να ορίσουμε ένα ρεαλιστικό στόχο, συνειδητοποιώντας ταυτόχρονα ότι η ανεξαρτητοποίηση στην τουαλέτα είναι ένας μακρύς δρόμος στον οποίο θα πρέπει να κάνουμε πολλά, πολλά βήματα. Κάθε ξεχωριστό βήμα προς την ανεξαρτητοποίηση στην τουαλέτα είναι και ένας στόχος. Είναι απαραίτητο να παρατηρήσουμε και να εκτιμήσουμε αν το παιδί κατανόησε την διαδικασία εκπαίδευσης στην τουαλέτα με σκοπό να επιλέξουμε το σωστό σημείο εκκίνησης.

Όταν έχετε δει κάποια σημάδια ότι το παιδί σας είναι έτοιμο να μάθει να χρησιμοποιεί την τουαλέτα, αρχίστε να τους μιλάτε με θετικό τρόπο για τις συνήθειες χρήσης της τουαλέτας. Συγχρόνως, αποφύγετε να του μιλάτε με αρνητικό τρόπο για τις πάνες. Αυτό μπορεί να κάνει το παιδί σας εχθρικό προς τη διαδικασία εκμάθησης. Ο καλύτερος τρόπος εξοικείωσης του παιδιού σας με την ιδέα της χρήσης του γιο-γιο ή της τουαλέτας είναι να το βάλετε να παρακολουθεί μέλη της οικογένειας του ίδιου φύλου (εάν παρακολουθεί κάποιον του αντίθετου φύλου, μπορεί να νιώσει σύγχυση). Είναι προτιμότερο να ξεκινήσετε με τη χρήση ενός γιο-γιο και όχι με τη χρήση της κανονικής τουαλέτας, διότι τα παιδιά μπορούν να στερεώσουν τα πόδια τους στο έδαφος και δεν νιώθουν το φόβο ότι μπορεί να πέσουν μέσα και αισθάνονται πιο ασφαλή. Όσον αφορά το γιο-γιό, αυτό πρέπει να είναι στο επίπεδο του πατώματος. Τα πόδια του παιδιού πρέπει να στηρίζονται στο πάτωμα όταν το παιδί είναι καθισμένο στο γιογιό.

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

 

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.