Συμβουλές για γονείς

"Οδηγίες για την αφαίρεση της πάνας (1ο μέρος)"

Οδηγίες για την αφαίρεση της πάνας (1ο μέρος)

Όταν πρόκειται να εκπαιδεύσουμε ένα παιδί για την αφαίρεση της πάνας, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνουμε είναι να ορίσουμε ένα ρεαλιστικό στόχο, συνειδητοποιώντας ταυτόχρονα ότι η ανεξαρτητοποίηση στην τουαλέτα είναι ένας μακρύς δρόμος στον οποίο θα πρέπει να κάνουμε πολλά, πολλά βήματα. Κάθε ξεχωριστό βήμα προς την ανεξαρτητοποίηση στην τουαλέτα είναι και ένας στόχος. Είναι απαραίτητο να παρατηρήσουμε και να εκτιμήσουμε αν το παιδί κατανόησε την διαδικασία εκπαίδευσης στην τουαλέτα με σκοπό να επιλέξουμε το σωστό σημείο εκκίνησης.

Όταν έχετε δει κάποια σημάδια ότι το παιδί σας είναι έτοιμο να μάθει να χρησιμοποιεί την τουαλέτα, αρχίστε να τους μιλάτε με θετικό τρόπο για τις συνήθειες χρήσης της τουαλέτας. Συγχρόνως, αποφύγετε να του μιλάτε με αρνητικό τρόπο για τις πάνες. Αυτό μπορεί να κάνει το παιδί σας εχθρικό προς τη διαδικασία εκμάθησης. Ο καλύτερος τρόπος εξοικείωσης του παιδιού σας με την ιδέα της χρήσης του γιο-γιο ή της τουαλέτας είναι να το βάλετε να παρακολουθεί μέλη της οικογένειας του ίδιου φύλου (εάν παρακολουθεί κάποιον του αντίθετου φύλου, μπορεί να νιώσει σύγχυση). Είναι προτιμότερο να ξεκινήσετε με τη χρήση ενός γιο-γιο και όχι με τη χρήση της κανονικής τουαλέτας, διότι τα παιδιά μπορούν να στερεώσουν τα πόδια τους στο έδαφος και δεν νιώθουν το φόβο ότι μπορεί να πέσουν μέσα και αισθάνονται πιο ασφαλή. Όσον αφορά το γιο-γιό, αυτό πρέπει να είναι στο επίπεδο του πατώματος. Τα πόδια του παιδιού πρέπει να στηρίζονται στο πάτωμα όταν το παιδί είναι καθισμένο στο γιογιό.

Καραμπά Αργυρώ

Αναπτυξιακή Λογοθεραπεύτρια

 

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

''Εργοθεραπεία και γραφοκινητικές δεξιότητες''

Εργοθεραπεία και γραφοκινητικές δεξιότητες

 

Η γραφή αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό στάδιο στη ζωή ενός παιδιού και αφορά την αποτύπωση του προφορικού λόγου σε γραπτή μορφή. Οι γραφοκινητικές δεξιότητες αφορούν μια σύνθετη διαδικασία με ταυτόχρονο συντονισμό της οπτικοκινητικής οργάνωσης, της όρασης και της κίνησης. Αρχικά, το παιδί κινεί τους αγκώνες και τα χέρια του, συντονίζει την όραση με την κίνηση, κάθεται σταθερά στην καρέκλα, και στη συνέχεια μαθαίνει να χειρίζεται αντικείμενα με λεπτές κινήσεις δαχτύλων, κρατά το εκάστοτε εργαλείο γραφής και γράφει, ζωγραφίζει. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα με την εποχή του Covid-19, πολλά παιδιά να πηγαίνουν στους εργοθεραπευτές για αξιολόγηση, ύστερα από εμφάνισης δυσκολιών στις προαναφερθείσες δεξιότητες. Όταν ένα παιδί παρουσιάζει στο τομέα των γραφοκινητικών δεξιοτήτων, είναι πολύ πιθανό να δυσκολεύεται και σε κάποιους απότους παρακάτω τομείς:

  •  Στον οπτικοκινητικό συντονισμό
  •  Στην αδρή και λεπτή κινητικότητα
  •  Στην σταθερότητα του σώματος και της ωμικής ζώνης
  •  Στην πράξη
  •  Στην συγκέντρωση- προσοχή
  •  Στη μνήμη

Για το λόγο αυτό, είναι αρκετά σημαντικό ο εργοθεραπευτής να εντοπίσει όσο το δυνατό καλύτερα σε ποιο τομέα εμφανίζεται η δυσκολία με αποτέλεσμα να
παρεμποδίζεται η ομαλή γραφή. Τέλος, η δυσκολία μπορεί να οφείλεται σε έναν μόνο τομέα, ωστόσο μπορεί να είναι συνδυασμός κάποιων ή και όλων μαζί.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου

 

Βόλακα Μαρία- Σταυρούλα

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.