Συμβουλές για γονείς

''ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ''

''ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ''

 

Α.Μια βαθμολογία σε μια σταθμισμένη αριθμητική δοκιμασία είναι τουλάχιστον δύο τυπικές αποκλίσεις κάτω του αναμενόμενου επιπέδου , με βάση την ηλικία και το νοητκό πηλίκο του παιδιού.

Β.Βαθμολογίες στην αναγνωστική ακρίβεια και επάρκεια ,καθώς και στην αριθμητική,βρίσκονται μέσα στο φυσιολογικό εύρος (+ ή -2 τυπικές αποκλίσεις του μέσου όρου).

Γ.Δέν υπάρχει ιστορικό σημαντικών αναγνωστικών δυσκολιών.

Δ.Οι σχολικές εμπειρίες είναι μέσα στο μέσο αναμενόμενο εύρος.

Ε.Οι δυσκολίες είναι παρούσες από τα πρώιμα στάδια της μάθησης αριθμητικών δεξιοτήτων.

ΣΤ.Η διαταραχή που περιγράφεται στο κριτήριο Α επιδρά σημαντικά στις ακαδημα'ι'κές επιδόσεις και στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής ,που απαιτούν μαθηματικές δεξιότητες.

Ζ.Το πιο συχνό κριτήριο εξαίρεσης από τη διαταραχή : Το άτομο έχει Νοητικό Πηλίκο (IQ) κάτω του 70.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

 

 

Τι είναι η Δυσπραξία;

Τι είναι η Δυσπραξία;

 

Δυσπραξία– Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού είναι η
ανωριμότητα ενός ατόμου στις κινήσεις του, που προκύπτει από έναν ανώριμο τρόπο
διαχείρισης μιας πληροφορίας από τον εγκέφαλο, ο οποίος οδηγεί σε κακή μετάδοση
των μηνυμάτων προς το σώμα και κακό προγραμματισμό των πράξεων που
ακολουθούν. Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση μας αποτελείται από έναν συνδυασμό
γνωστικών, αντιληπτικών και κινητικών διαδικασιών που συμβαίνουν αυτόματα και
παράλληλα για τους περισσότερους από εμάς. Ένα άτομο με Δυσπραξία
δυσκολεύεται στη μάθηση και κατάκτηση δεξιοτήτων που απαιτούν κινητικό
συντονισμό, επηρεάζοντας άμεσα τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες καθημερινής
ζωής και στις σχολικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερα, κάποιες ενδείξεις είναι όταν το
παιδί δεν μπορεί να ντυθεί ή χρειάζεται αρκετό χρόνο για να το κάνει, να βάλει τα
παπούτσια του, να φάει, να ισορροπήσει, να χρησιμοποιήσει ψαλίδι, να παίξει, να
μιλήσει και λοιπά. Τέλος, τα αίτια της Δυσπραξίας δεν είναι ακόμα απολύτως
γνωστά, ωστόσο η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση θα μπορέσουν να βοηθήσουν το
παιδί να ανταπεξέλθει κατά το μεγαλύτερο δυνατό βαθμό στην εκτέλεση των έργων.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.