Συμβουλές για γονείς

''Τι είναι το οπτικοποιημένο πρόγραμμα;''

Τι είναι το οπτικοποιημένο πρόγραμμα;

 

Το οπτικοποιημένο πρόγραμμα ή προγραμματισμός αποτελεί μια συστηματική
τεχνική βελτίωση μάθησης, της θεραπείας και της επικοινωνίας. Αποτελεί ένα
κατάλληλο εργαλείο με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να επιτύχουν τους στόχους
τους. Πιο συγκριμένα, το οπτικοποιημένο πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε
παιδιά με αυτισμό, ως ένας αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας, σε παιδιά με
Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας, σε παιδιά με μαθησιακές
δυσκολίες και σε παιδιά με διαταραχές στην ομιλία και επικοινωνία. Το
συγκεκριμένο πρόγραμμα δημιουργείται από τους γονείς, τον εκπαιδευτικό και τους
θεραπευτές του παιδιού, ανάλογα τις ανάγκες του. Το οπτικοποιημένο πρόγραμμα
μπορεί να αφορά το καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού, δείχνοντας τις
δραστηριότητες που πρέπει να ακολουθήσει, πρόγραμμα για αφαίρεση πάνας,
πρόγραμμα μελέτης κ.α.
Επιπλέον, το οπτικοποιημένο πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί
εξατομικευμένα στο κάθε παιδί, ομαδικά, σε επίπεδο τάξης και σε ειδικά τμήματα και
εργαστήρια. Η καταλληλότητα του κάθε προγράμματος εξαρτάται από τη δυσκολία
που αντιμετωπίζει το κάθε παιδί, την ηλικία και το αναπτυξιακό του στάδιο.
Επιπροσθέτως, το οπτικοποιημένο πρόγραμμα βοηθά στην ομαλή μετάβαση του
παιδιού από τη μια δραστηριότητα στην άλλη και δίνει μια οπτική υπενθύμιση για το
τι θα ακολουθήσει αργότερα. Τέλος, μαθαίνει στα παιδιά ρουτίνες, οι οποίες είναι
σημαντικές για την καθημερινή ζωή σε όλα τα αναπτυξιακά επίπεδα.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια.

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ICD-10: " ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥ "

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ICD-10 : "ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥ " 

 

Α. Μια βαθμολογία σε μια σταθμισμένη δοκιμασία είναι τουλάχιστον δύο τυπικές αποκλίσεις κάτω του αναμενόμενου επιπέδου , με βάση την ηλικία και το νοητικό πηλίκο του παιδιού . 

Β. Βαθμολογίες στην αναγνωστική ακρίβεια και επάρκεια , καθώς και στην αριθμητική, βρίσκονται μέσα στο φυσιολογικό εύρος (+ ή - 2  τυπικές αποκλίσεις του μέσου όρου ). 

Γ. Δεν υπάρχει ιστορικό σημαντικών αναγνωστικών δυσκολιών . 

Δ. Οι σχολικές εμπειρίες είναι μέσα στο μέσο αναμενόμενο εύρος .

Ε. Οι δυσκολίες στον συλλαβισμό είναι παρούσες από τα πρώιμα στάδια της μάθησης του συλλαβισμού .

ΣΤ. Η διαταραχή που περιγράφεται στο κριτήριο Α επιδρά σημαντικά στις ακαδημαϊκές επιδόσεις και στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής , που απαιτούν φωνολογικές δεξιότητες . 

Ζ. Το πιο συχνό κριτήριο εξαίρεσης από τη διαταραχή : Το άτομο έχει Νοητικό Πηλίκο (I.Q ) κάτω του 70. 

 

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

 

 

 

 

 

 

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.