Συμβουλές για γονείς

Αισθητηριακή αγωγή – κριτήριο διαπιστώσεως αδυναμιών

 

1 2

Οι παιδαγωγοί – θεραπευτές μπορούν από τις ασκήσεις οράσεως και ακοής που θα κάνουν στα παιδιά που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το σχολικό περιβάλλον, να διαπιστώσουν πιθανές αδυναμίες στην ακουστική και οπτική τους ικανότητα. Έτσι ειδοποιούν τους γονείς, ώστε να τις αντιμετωπίσουν έγκαιρα. Εκτός αυτού και οι παιδαγωγοί, γνωρίζοντας ότι ένα νήπιο υστερεί σε κάποιο αισθητηριακό τομέα, το μεταχειρίζονται με ανάλογο τρόπο.
Μολόχας Ηλίας
Ειδικός Παιδαγωγός- Ψυχολόγος
www.γραφωνηματα.gr

Αισθητηριακή αγωγή – Παραδείγματα

2 2

 

Σήμερα την αισθητηριακή αγωγή τη θέλουμε να μην είναι αποσπασμένη από τη συνολική ζωή της τάξεως αλλά αντίθετα ενσωματωμένη σε αυτή.
Αν θέλουμε π.χ. να κάνουμε μια άσκηση γεύσεως με φρούτα είναι προτιμότερο να οδηγήσουμε τα παιδιά με μέρα σε ένα μανάβη ή στη λαϊκή αγορά ή σε ένα περιβόλι. Εκεί μέσα στο φυσικό τους πλαίσιο τα παιδιά θα «γνωρίσουν» τα φρούτα, φρούτα πολλών ειδών, με διαφορετικό το καθένα σχήμα, χρώμα, μέγεθος , μυρωδιά, βάρος και γεύση. Τα φρούτα αυτά θα τα επεξεργαστούν συστηματικά και θα τα αντιληφθούν ότι άλλα απ’ αυτά είναι σκληρά ή μαλακά, άλλα μικρά ή μεγάλα, θα τα δοκιμάσουν, θα τα μυρίσουν και θα διαπιστώσουν τις διαφορές τους.
Έπειτα από μια τέτοια επαφή με την πραγματικότητα και μέσα από τις σχετικές παρατηρήσεις που θα γίνουν είναι πολύ φυσικό να γνωρίσουν τα παιδιά και τις ιδιότητες που μας ενδιαφέρουν . οι αισθητηριακές ασκήσεις είναι ατομικές και ατομικά πρέπει να χρησιμοποιούνται. Κάθε παιδί, μην ξεχνάμε χρειάζεται διαφορετικό χρόνο, για να πραγματοποιήσει μια εργασία, να βιώσει και να αφομοιώσει τις διάφορες έννοιες.
Μια άλλη χρησιμότητα των αισθητηριακών ασκήσεων.
Όπως συνιστά ο Decroly:
Για να χρησιμεύουν ως κριτήριο διαπιστώσεως αδυναμιών και
Ως κριτήριο ελέγχου


Μολόχας Ηλίας
Ειδικός Παιδαγωγός- Ψυχολόγος
www.γραφωνηματα.gr

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.