Συμβουλές για γονείς

"Πότε χρειάζεται να απευθυνθούμε σε έναν εργοθεραπευτή"

 

 

Πότε χρειάζεται να απευθυνθούμε σε έναν εργοθεραπευτή

        Πολλοί είναι οι γονείς που αναρωτιούνται αν χρειάζεται και πότε να απευθυνθούν σε κάποιο ειδικό για το παιδί τους και αν το παιδί τους χρειάζεται κάποια εργοθεραπευτική εκτίμηση. Ένας παράγοντας που τους οδηγεί σε αναζήτηση εργοθεραπευτή είναι η σύγκριση του παιδιού τους με άλλα παιδιά του κοινωνικού περίγυρου τους ή η σύγκριση των αδερφών. Για παράδειγμα δεν είναι λίγοι οι γονείς που αναφέρουν ότι το μικρότερο παιδί τους δεν κάνει πράγματα που έκανε το μεγάλο τους στην αντίστοιχη ηλικία.

     Επίσης, κάποια σημάδια ανησυχίας είναι όταν το παιδί δεν ανταποκρίνεται στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος και δεν ανταποκρίνεται στο άκουσμα του ονόματός του. Ακόμα, όταν δεν παίζει οργανωμένα και πετάει ή σπάει τα παιχνίδια του, δεν πραγματοποιεί συμβολικό παιχνίδι. Όταν δεν μιμείται ρόλους και τον συνομιλητή του. Στη συνέχεια, όταν προκύπτουν δυσκολίες στην αδρή και λεπτή κίνηση, καθώς και στη συγκέντρωση και προσοχή του. Επιπρόσθετα, όταν το παιδί είναι επιθετικό, δεν παίζει με άλλα παιδιά, δυσκολεύεται στον αποχωρισμό, δεν μπορεί να ακολουθήσει το πρόγραμμα του σχολείου. Τέλος όταν είναι υπερκινητικό, παρορμητικό και απρόσεκτο.

 

 

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια 

 
Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

"ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΟΜΑΛΗ Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ¨

 

 

Πώς θα γίνει πιο ομαλή η προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον.

          

        Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, πολλοί γονείς αγωνιούν και αγχώνονται για το πως θα προσαρμοστούν τα παιδιά τους στο σχολείο. Κυρίως, για αυτούς που το παιδί τους έρχεται πρώτη φορά σε επαφή με αυτό. Αξίζει να αναφερθεί ότι η προσαρμογή αποτελεί μια επίπονη και αναγκαία διαδικασία, η οποία απαιτεί υπομονή και επιμονή.

         Μερικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν γονείς και παιδιά είναι:

  • Αναζητήστε φίλους ή έναν φίλο του παιδιού που έχει δημιουργήσει εκτός του σχολείου και πρόκειται να πάνε στο ίδιο. Το παιδί αυτομάτως θα νιώσει πιο οικεία όταν έχει ένα δικό του γνωστό.
  • Ενημερώστε το παιδί και για το τί πρόκειται να ακολουθήσει. Πριν την αρχή του σχολικού έτους, κάντε βόλτες έξω από το σχολείο, εξηγήστε ότι θα έρχεται εδώ και θα κάνει καινούριους φίλους.
  • Εξηγήστε στο παιδί για ποιο λόγο πρέπει να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο και γιατί θα χρειαστεί να αποχωριστούν τους γονείς και το σπίτι τους.
  • Ενσωματώστε το παιδί στην διαδικασία προετοιμασίας. Πάτε μαζί για τα ψώνια, να διαλέξει την τσάντα και το μπουκάλι που επιθυμεί, τη γραφική ύλη, τα ρούχα και λοιπά.
  • Αγοράστε βιβλία που να μιλούν για τις πρώτες μέρες στο σχολείο, φτιάξτε μια κοινωνική ιστορία με έναν αγαπημένο ήρωα του παιδιού.
  • Δημιουργήστε ρουτίνες και πρόγραμμα, δώστε οπτικές οδηγίες τραβήξτε φωτογραφίες από το χώρο του σχολείου και δείξτε στα παιδιά. Εξηγήστε, πρόκειται να πάμε εδώ και λοιπά.
  • Επιτρέψτε στο παιδί να έχει κάτι δικό του στο σχολείο. Κάποιο αντικείμενο, αρκουδάκι, αυτοκινητάκι, κούκλα και λοιπά. Τα παιδιά θα νιώσουν πιο οικεία και ήρεμα έχοντας κάτι δικό τους.
  • Τις πρώτες μέρες, καθίστε λίγο με το παιδί στο σχολικό περιβάλλον, ενθαρρύνετέ το να πάει να γνωρίσει τα άλλα παιδιά, παίξτε κάτι όλοι μαζί, δημιουργήστε γέφυρες εμπιστοσύνης.
  • Την ημέρα του αποχωρισμού, ενημερώστε το παιδί ότι θα χρειαστεί να φύγετε, μην φύγετε χωρίς να το ξέρει.
  • Όταν τελειώσει η μέρα δείξτε πόσο χαρούμενοι νιώθετε που τα κατάφερε να παραμείνει στο σχολείο και πόσο περήφανοι είστε για το παιδί σας.

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.