''ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ Η΄ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ ΔΥΣΛΕΞΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ''
ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ Η΄ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ ΔΥΣΛΕΞΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ
Εδώ υπάρχει μια αντίστροφη σχέση με την κλασική δυσλεξία. Επισης, το είδος αυτό είναι συχνό με το προηγούμενο. Οι διαταραχές παρατηρούνται στο επίπεδο της μαθηματικής σκέψης. Δηλαδή τα προβλήματα που παρατηρούνται εντοπίζονται στη διαδικασία ή διδικασίες οι οποίες έχουν σχέση με την αίσθηση του χώρου και κατ' επέκταση του χρόνου και των αναλόγων μαθηματικών εννοιών, όπως για παράδειγμα η χρήση των νομισμάτων κ.ά.
Αντίθετα, η ανάγνωση και η μάθηση μέσω λεκτικών συμβόιλων, δηλαδή μέσω κειμένων, δεν εμφανίζει ιδιαίτερες διαταραχές σε επίπεδο μαθησιακής αφομοίωσης αυτής καθ' αυτής. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υάρχουν έστω και λίγες δυσχέρειες σε επίπεδο μάθησης μέσω κειμένων, οι οποίες αυξάνονται καθώς αυξάνονται και οι μαθησιακές υποχρεώσεις.
Πρέπει να τονιστεί πως η ύπαρξη αγχώδους καταστάσεως, που εμφανίζεται στο συγκεκριμένο είδος, ανακόπτει την κανονική ροή της ανάγνωσης με την έννοια της μάθησης κασι κυρίως ανακόπτει τη δυνατότητα εκπομπής μέσω του προφορικού λόγου, του ήδη μαθημένου μαθήματος.
Επίσης, υπάρχει πιθανότητα εμφάνισης ενός περιοδικού τραυλισμού, στην ηλικία των τριών-τεσσάρων ετών, ο οποίος αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, θα εγκατασταθεί μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.Αναμενόμενη είναι ακόμη η σταδιακή εμφάνιση εντόνων ψυχικών διαταραχών και προβλημάτων, τα οποία εμφανίζονται αυξανόμενα στα πλαίσια γενικευμένων αρνήσεων σε οτιδήποτε θεσμικό με επιθετικότητα, κατασστροφικές τάσεις, κ.ά.
Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας