Συμβουλές για γονείς

''Η Δυσλεξία ως είδος μαθησιακής διαταραχής''

           Δυσλεξία - Παγώνη Ηλέκτρα

                                                                                                                                                             Η Δυσλεξία ως είδος μαθησιακής διαταραχής
 
Ο Rabinovitch (1968), μελέτησε τις μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζονται στην επεξεργασία του γραπτού λόγου και τις κατάταξε στις εξής κατηγορίες:
     
 1) Στην πρωτογενή μαθησιακή δυσκολία, όπου η εκμάθηση της ανάγνωσης, εμποδίζεται από παράγοντες που δεν οφείλονται σε εγκεφαλικό τραύμα. Η κατηγορία αυτή χαρακτηρίζεται από τη δυσκολία του παιδιού να ασχοληθεί με τα γραπτά σύμβολα και λέξεις και φαίνεται να αντανακλά μια διαταραχή της νευρικής οργάνωσης.
 
 2) Στη δευετερογενή αναγνωστική δυσκολία, που οφείλεται σε εμφανή εγκεφαλικό τραυματισμό.
 
 3) Στη δευτερογενή αναγνωστική δυσκολία, που οφείλεται σε περιβαλλοντικούς παράγοντες.
 
   Ανάμεσα όμως στα άτομα με αναγνωστικές δυσκολίες, ξεχωρίζουν κάποιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, στις οποίες οι αιτίες της μαθησιακής δυσκολίας είναι έμφυτες και ανεξάρτητες από κάθε διανοητικό πρόβλημα που ενδέχεται να συνυπάρχει. Αυτές έναι οι περιπτώσεις που χαρακτηρίζονται ως παραδείγματα δυσλεξίας και ειδικής δυσλεξίας.
 
 
Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

''ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ''

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ

 

1) Άσκηση ορθογραφίας

      Για την εκμάθηση της ορθογραφίας, ζητάμε από το παιδί να γράψει τη ζητούμενη λέξη πρώτα στο γυαλόχαρτο, αφού αναζητήσει, αναγνωρίσει και εκφωνήσει τα γράμματα. Έπειτα, να γράψει στην πλάκα προσφέροντας ηχητικά τα γράμματα και τέλος να σχηματίσει στον αέρα ταγράμματα της λέξης με το δάχτυλο ενώ τα προφέρει.

2) Παιχνίδι - άσκηση κρεμάλα

      Το γνωστό παιχνίδι κρεμάλα είναι πολύ σημαντικό για την εκμάθηση της ορθογραφίας, καθώς το παιδί καλείται να βρει τη λέξη που εμείς έχουμε ''βάλει'', ερευνώντας και συνδυάζοντας τα απαιτούμενα γράμματα. Επίσης, όταν ''βάζει'' τη λέξη το παιδί, για να τη βρούμε εμείς, κατακτά τη λέξη αναλυμένη σε γράμματα.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.