Συμβουλές για γονείς

Δραστηριότητες για την ενίσχυση διάκρισης “δεξί- αριστερό”

 

 

αρχείο λήψης 1

 

Η δεξιότητα διάκρισης “δεξί- αριστερό” είναι η διαφοροποίηση της μιας πλευράς του σώματος από την άλλη. Η διάκριση των πλευρών συνιστάται στο να κάνουμε το παιδί να συνειδητοποιήσει τις δύο πλευρές του σώματός του.

Παρακάτω αναφέρονται μερικές δραστηριότητες για την ενίσχυση της λεπτής κίνησης:

  • Παρατηρήστε την πλευρά υπεροχής ενός παιδιού βάζοντας να κλωτσήσει μία μπάλα για παραπάνω από πέντε φορές.

  • Παρατηρήστε την πλευρά υπεροχής ενός παιδιού βάζοντας το να ρίξει ένα νόμισμα σε έναν κουβά τοποθετημένο ενός μέτρου μπροστά του.

  • Για να διευκολυνθεί το παιδί στην αναγνώριση της δεξιάς πλευράς, μπορείτε να βάλετε για μερικές μέρες ένα λαστιχάκι στο δεξί χέρι του παιδιού.

  • Να τσουλήσει μπάλα με το δεξί και μετά με το αριστερό χέρι.

  • Το παιδί να αγγίξει τον τοίχο με το δεξί του χέρι, πόδι, αγκώνα κλπ. Να επαναληφθεί με την άλλη πλευρά.

  • Να παίξετε με αυτοκόλλητα, βάζοντας τα στο δεξί χέρι, μάγουλο, πόδι κλπ. Να επαναληφθεί με την άλλη πλευρά.

  • Το παιδί κρατά με το δεξί χέρι ένα κουτάλι με ένα μπαλάκι πάνω και περπατά. Να επαναληφθεί με το άλλο χέρι.

  • Το παιδί κάθεται και κυλάει ένα ρολό χαρτί κουζίνας πάνω στο δεξί χέρι, πόδι. Να επαναληφθεί με την άλλη πλευρά.

  • Το παιδί φοράει το δεξί παπούτσι και περπατάει μέσα στο σπίτι (το άλλο πόδι μένει γυμνό). Το κάνει και με το αριστερό παπούτσι.

  • Βάλτε μια χαρτοταινία στο πάτωμα μήκους περίπου τρία με τέσσερα μέτρα. Ζητήστε από το παιδί να περπατήσει δεξιά από τη γραμμή. Να επαναληφθεί περπατώντας από την αριστερή πλευρά.

  • Παίξτε μπόουλινγκ. Το παιδί ρίχνει πρώτα τη μπάλα με το δεξί χέρι και μετά με το αριστερό.

  • Το παιδί κυλάει πάνω σε ένα τραπέζι ένα ρολό κουζίνας προς τα δεξιά και μετά προς τα αριστερά.

  • Το παιδί πετάει μπάλα σε ένα καλάθι με το δεξί και μετά με το αριστερό χέρι για αρκετές φορές.

  • Παιχνίδι με βόλους. Να βάλει τους μπλε για παράδειγμα στην δεξιά πλευρά και τους κόκκινους στην αριστερή.

  • Το παιδί σχηματίζει γραμμές με αφρό, δακτυλομπογιές, μαρκαδόρους μολύβι από αριστερά προς τα δεξιά.

 

 

Βόλακα Μαρία- Σταυρούλα,

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Παιδαγωγός

.

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ANGELMAN

 

 

maxresdefault 1

 

 Τι είναι το σύνδρομο Angelman;

 

Το σύνδρομο Angelman είναι μια νευρολογική διαταραχή που εμφανίζεται σε κορίτσια και σε
αγόρια. Συγκεκριμένα, εμφανίζεται σε 1 παιδί στα 15.000, δηλαδή σε 15.000 γεννήσεις το 1 παιδί θα γεννηθεί με σύνδρομο Angelman.

Πώς γίνεται η διάγνωση του συνδρόμου Angelman;

 

Η διάγνωση του συνδρόμου Angelman γίνεται μέσω συμπτωμάτων τα οποία μπορεί να είναι:

 

νοητική στέρηση

 

ασυνήθιστα χαρούμενη συμπεριφορά

 

προβλήματα διατροφής (λόγω δυσκολίας στην κατάποση)

 

προβλήματα ύπνου (λίγες ώρες ύπνου)

 

μικρό μέγεθος κεφαλιού

 

σπασμωδικές κινήσεις (κυρίως χεριών)

 

αναπτυξιακή στέρηση (καταφέρνουν να καθίσουν στους 12 μήνες και να περπατήσουν 3-4 ετών. Το 10% των περιπτώσεων δεν καταφέρνει να περπατήσει)

 

μειωμένη έως καθόλου ομιλία

 

μεγάλο μέγεθος στόματος

 

σχεδόν μόνιμη προεκβολή γλώσσας

 

έντονος προγναθισμός

 

στραβισμός

 

επιληψία.



Επιβεβαίωση της κλινικής διάγνωσης μπορεί να γίνει με ανάλυση του DNA, έτσι ώστε να βρεθεί η βλάβη στο χρωμόσωμα 15. Στο 10% των περιπτώσεων δε μπορεί να βρεθεί η αιτία που έχει προκαλέσει το σύνδρομο Angelman και η διάγνωση βασίζεται μόνο στα κλινικά ευρήματα.



Υπάρχει θεραπεία για το σύνδρομο Angelman;

 

Τα άτομα με σύνδρομο Angelman έχουν φυσιολογικό προσδόκιμο ζωής, αλλά δε θα μπορέσουν να εξελιχθούν σε ανεξάρτητα άτομα. Υπάρχουν όμως διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης των συμπτωμάτων, όπως:

 

φυσιοθεραπεία

 

εργοθεραπεία

 

λογοθεραπεία



Αν και τα συμπτώματα δεν θεραπεύονται, οι επιληπτικές κρίσεις μειώνονται με τα χρόνια και τα άτομα με σύνδρομο Angelman κοιμούνται περισσότερες ώρες. Επιπλέον, αν και έχουν προβλήματα ομιλίας, έχουν έντονη επικοινωνιακή ικανότητα και δείχνουν την αγάπη τους πολύ έντονα σε όποιον τα φροντίζει. Τα άτομα με σύνδρομο Angelman, είναι επίσης πολύ χαρούμενα και στοργικά. Τους αρέσουν τα θορυβώδη παιχνίδια, η τηλεόραση και η μουσική.

 

 

Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα"

Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Παιδαγωγό

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.