Πολλοί γονείς με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς αρχίζουν να σκέφτονται για το ποια θα μπορούσε να είναι η κατάλληλη δραστηριότητα για το παιδί τους. Αναμφισβήτητα, μια εξωσχολική δραστηριότητα είναι ωφέλιμη για την ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού. Για το λόγο αυτό, η ηλικία και ο ρυθμός της βιολογικής ανάπτυξης παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της δραστηριότητας. Επίσης, τα ενδιαφέροντα και οι κλίσεις του παιδιού που διαφαίνονται ήδη από νεαρή ηλικία λειτουργούν σαν κατάλληλο οδηγό για την επιλογή των δραστηριοτήτων.
Συγκεκριμένα, η κολύμβηση ενδείκνυται από μικρή ηλικία και βοηθά στην ενδυνάμωση του μυϊκού τόνου και στο εύρος κινήσεων των αρθρώσεων. Από την άλλη, οι πολεμικές τέχνες συμβάλλουν στην αυτοπεποίθηση των παιδιών, στην τήρηση ορίων και στην πειθαρχία. Τα ομαδικά αθλήματα (μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ κλπ.) ενισχύουν δεξιότητες όπως τη θέση των μελών του σώματος στο χώρο, των συντονισμό των κινήσεων, στην τήρηση κανόνων και στην κοινωνικοποίηση. Τέλος, τα μουσικά όργανα (πιάνο, βιολί κλπ) μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης, έκφραση συναισθημάτων και συμβάλουν στην ψυχική ισορροπία των παιδιών.
Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,
Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας
Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα
© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.