Συμβουλές για γονείς

Ποια εξωσχολική δραστηριότητα να επιλέξω για το παιδί μου;

 

 

paidiki kolimvisi

 

 

Πολλοί γονείς με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς αρχίζουν να σκέφτονται για το ποια θα μπορούσε να είναι η κατάλληλη δραστηριότητα για το παιδί τους. Αναμφισβήτητα, μια εξωσχολική δραστηριότητα είναι ωφέλιμη για την ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού. Για το λόγο αυτό, η ηλικία και ο ρυθμός της βιολογικής ανάπτυξης παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της δραστηριότητας. Επίσης, τα ενδιαφέροντα και οι κλίσεις του παιδιού που διαφαίνονται ήδη από νεαρή ηλικία λειτουργούν σαν κατάλληλο οδηγό για την επιλογή των δραστηριοτήτων.

Συγκεκριμένα, η κολύμβηση ενδείκνυται από μικρή ηλικία και βοηθά στην ενδυνάμωση του μυϊκού τόνου και στο εύρος κινήσεων των αρθρώσεων. Από την άλλη, οι πολεμικές τέχνες συμβάλλουν στην αυτοπεποίθηση των παιδιών, στην τήρηση ορίων και στην πειθαρχία. Τα ομαδικά αθλήματα (μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ κλπ.) ενισχύουν δεξιότητες όπως τη θέση των μελών του σώματος στο χώρο, των συντονισμό των κινήσεων, στην τήρηση κανόνων και στην κοινωνικοποίηση. Τέλος, τα μουσικά όργανα (πιάνο, βιολί κλπ) μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης, έκφραση συναισθημάτων και συμβάλουν στην ψυχική ισορροπία των παιδιών.

 

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια

 

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Γιατί κάθεται το παιδί σε θέση W;

 

24506813 w position

 

 

 

Η θέση «W» είναι ένας όρος που περιγράφει την καθιστή θέση ενός παιδιού στο πάτωμα, σχηματίζοντας με τα πόδια του το αγγλικό γράμμα W. Με τη στάση αυτή, τα παιδιά επιτυγχάνουν την διατήρηση της ισορροπίας τους επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους σε κάποιο παιχνίδι. Κερδίζουν μεγαλύτερη βάση στήριξης με περισσότερη σταθερότητα στον κορμό και στα ισχία. Επίσης, η στάση αυτή επιτρέπει στα παιδιά να παίζουν με τα παιχνίδια τους μπροστά, χωρίς να μπορούν να κάνουν περιστροφικές και πλευρικές κινήσεις (στροφές κορμού), ώστε να μπορέσουν να φτάσουν και άλλα παιχνίδια που ενδεχομένως να βρίσκονται στο έδαφος.

Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει πως η θέση αυτή μπορεί να επιφέρει ορθοπεδικά προβλήματα λόγω των πιέσεων που ασκούνται στη λεκάνη, στα γόνατα και στα ισχία. Παρεμποδίζει την ομαλή ανάπτυξη της ισορροπίας του παιδιού και τις στροφικές κινήσεις του κορμού, χωρίς να διασφαλίζεται έτσι, η σωστή ανάπτυξη της αδρής και κατ’ επέκταση της λεπτής κίνησης του παιδιού. Συμπερασματικά, θα πρέπει το παιδί να ενθαρρύνεται να δοκιμάσει άλλους τρόπους καθιστής θέσης, όπως για παράδειγμα οκλαδόν ή με ανοιχτά τα πόδια μπροστά και τεντωμένα.

 

 

Βόλακα Μαρία Σταυρούλα,

παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.