Συμβουλές για γονείς

ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΟΤΑΚΤΙΚΗΣ (ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΛΕΞΗΣ) ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΡΑΞΙΑΣ

 

 

 

images 1

 

Τα παιδιά με απραξία, δεν ακολουθούν απαραίτητα την πιο τυπική αναπτυξιακή ακολουθία. Έτσι, είναι ιδιαίτερα σημαντικό με τέτοιους ασθενείς, ο λογοθεραπευτής να εξετάζει επισταμένως τη διεγερτικότητα, πριν προχωρήσει στον επόμενο στόχο.

Το παιδί μπορεί να είναι έτοιμο για ένα στόχο, που ουσιαστικά είναι πιο δύσκολος από αυτόν που περιμέναμε να είναι ο επόμενος της διαδοχής. Για παράδειγμα, ένα παιδί με απραξία, μπορεί να έχει μάθει τέλεια συμπλέγματα συμφώνου σε αρχική θέση πριν από σύμφωνα σε τελική ή πριν από δισύλλαβες λέξεις. Έτσι, η ακόλουθη διαδοχή, είναι μία γενική οδηγία.

 

Απλές ανοιχτές συλλαβές (CV)

  • Αν το παιδί δεν έχει "αληθινά" σύμφωνα, ξεκινάμε με τριβόμενα και γλωττιδικά – ‘γεια’ και τα σχετικά.

Αναδιπλασιασμένες ανοιχτές συλλαβές (CVCV- η ίδια συλλαβή επαναλαμβάνεται, όπως το ‘γεια- γεια’).

 

Συνταιριασμένες, μη αναδιπλασιασμένες δισύλλαβες μορφές: CVCV, είτε με

  • ίδια φωνήεντα, αλλά με διαφορετικά σύμφωνα, όπως στο ‘χαρά’, είτε με
  • ίδια σύμφωνα, αλλά με διαφορετικά φωνήεντα, όπως στο ‘μπέμπα’.

 

Μη συνταιριασμένες, μη αναδιπλασιασμένες δισύλλαβες μορφές: CVCV με διαφορετικά σύμφωνα και διαφορετικά φωνήεντα, όπως στο ‘ζάρι’.

    Συνταιριασμένες κλειστές συλλαβές: (CVC- επαναλαμβάνεται το ίδιο σύμφωνο, όπως στο ‘σας’).

    Μη συνταιριασμένες κλειστές συλλαβές: (CVC- διαφορετικό σύμφωνο, όπως στο ‘πες’).

    Λέξεις με συμπλέγματα σε αρχική, μέση και/ ή τελική θέση.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΠΡΑΞΙΑΣ

 

 

απραξια παιδιων

 

 

Δυστυχώς, η κλινική έρευνα στην θεραπεία της απραξίας υστερεί. Ωστόσο, είναι φανερό ότι δεν υπάρχει απλή συνταγή για τη θεραπεία αυτής την δυσλειτουργίας, παρόλο που υπάρχουν κάποιες γενικές αρχές που μπορούν να εφαρμοστούν. Η θεραπεία πρέπει να σχεδιαστεί στο συγκεκριμένο προφίλ λόγου-γλώσσας του παιδιού. Επιπλέον, τα παιδιά με απραξία τείνουν να μην ακολουθούν μια τυπική αναπτυξιακή πορεία

λαμβάνοντας υπόψη τη γλώσσα και το λόγο. Γι’ αυτό, οι δυνάμεις και οι αδυναμίες τους πρέπει συχνά να αξιολογούνται ξανά, με σχέδια μεσολάβησης τροποποιημένα σχετικά. Μια αναλυτική, ευέλικτη προσέγγιση στα σχέδια μεσολάβησης είναι κριτική. Η διάκριση μεταξύ των πράξεων που απαιτεί κινητήριο σχεδιασμό κατά εκείνων που έχουν γίνει αυτόματα μέσα από συνεχή μάθηση είναι κεντρική, όπως περιγράφεται από τον Ayres (1985):

 

Ο σχεδιασμός απαιτεί σκέψη. Αν κάποιος πρέπει να σκεφτεί για τις πράξεις, κάποιος είναι πιθανόν να κάνει κινητήριο σχεδιασμό. Αν κάποιος δεν χρειάζεται να σκέφτεται γι’ αυτές, οι πράξεις έχουν γίνει πιθανόν αυτόματες και δεν χρειάζονται πλέον σχεδιασμό… Αν η θεραπεία σχεδιάζεται για να προωθήσει το σχεδιασμό που απαιτεί σκέψη, τότε μια πολλοί στόχοι που απαιτούν σκέψη θα έπρεπε να είναι διαθέσιμοι. Μαθαίνοντας ένα στόχο μια φορά καλά, ίσως να μην είναι πια θεραπευτικός.

 

Παθολόγοι του λόγου και της γλώσσας και επιστήμονες του λόγου έχουν εξετάσει μια ποικιλία θεωριών μεσολάβησης και προσεγγίσεις θεραπείας τις τελευταίες δεκαετίες. Μπορούμε να επωφεληθούμε από την εμπειρία τους και τη βαθιά γνώση τους καθώς ερευνούμε νέες προοπτικές και στρατηγικές.

 Σημείωση: Παιδιά που είναι δίγλωσσα ίσως απαιτούν επιπλέον τροποποιήσεις μεσολάβησης.

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.