Τα παιδιά με απραξία, δεν ακολουθούν απαραίτητα την πιο τυπική αναπτυξιακή ακολουθία. Έτσι, είναι ιδιαίτερα σημαντικό με τέτοιους ασθενείς, ο λογοθεραπευτής να εξετάζει επισταμένως τη διεγερτικότητα, πριν προχωρήσει στον επόμενο στόχο.
Το παιδί μπορεί να είναι έτοιμο για ένα στόχο, που ουσιαστικά είναι πιο δύσκολος από αυτόν που περιμέναμε να είναι ο επόμενος της διαδοχής. Για παράδειγμα, ένα παιδί με απραξία, μπορεί να έχει μάθει τέλεια συμπλέγματα συμφώνου σε αρχική θέση πριν από σύμφωνα σε τελική ή πριν από δισύλλαβες λέξεις. Έτσι, η ακόλουθη διαδοχή, είναι μία γενική οδηγία.
Απλές ανοιχτές συλλαβές (CV)
Αναδιπλασιασμένες ανοιχτές συλλαβές (CVCV- η ίδια συλλαβή επαναλαμβάνεται, όπως το ‘γεια- γεια’).
Συνταιριασμένες, μη αναδιπλασιασμένες δισύλλαβες μορφές: CVCV, είτε με
Μη συνταιριασμένες, μη αναδιπλασιασμένες δισύλλαβες μορφές: CVCV με διαφορετικά σύμφωνα και διαφορετικά φωνήεντα, όπως στο ‘ζάρι’.
Συνταιριασμένες κλειστές συλλαβές: (CVC- επαναλαμβάνεται το ίδιο σύμφωνο, όπως στο ‘σας’).
Μη συνταιριασμένες κλειστές συλλαβές: (CVC- διαφορετικό σύμφωνο, όπως στο ‘πες’).
Λέξεις με συμπλέγματα σε αρχική, μέση και/ ή τελική θέση.
Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα
© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.