Το σχήμα επεξηγεί τρεις διαφορετικούς φραγμούς που κατασκευάζονται από στόκο citricon και που φορμάρονται σε συνηθισμένους συμπιεστές γλώσσας. Ο φραγμός στη μέση
σχεδιάζεται για την προεξέχουσα και οι άλλοι φραγμοί για την αριστερή και δεξιά πλευρική γλωσσική ενίσχυση.
Βήμα 1. Αρχίστε κάθε κατασκευή με ένα ποσό στόκου κατά προσέγγιση ίσο με το μέγεθος ενός καρυδιού. Ζυμώστε το στόκο στο χέρι για 15 δευτερόλεπτα περίπου και δημιουργήστε έπειτα ένα μικρό ζούληγμα στο οποίο τοποθετούνται τρεις ή τέσσερις σταγόνες σκληρυντικού υγρού.
Βήμα 2. Ζυμώστε καλά το σκληρυντικό υγρό με το στόκο για 30 δευτερόλεπτα περίπου, κατόπιν φορμάρετε αυτό επάνω στο συμπιεστή γλωσσών όπως παρουσιάζεται, επιβεβαιώνοντας ότι μια σχετικά ευρεία επίπεδη άκρη στόκου διαμορφώνεται στο τέλος της ξύλινης σπάτουλας. Ο ασθενής θα χρησιμοποιήσει αυτή την άκρη ως πηγή αντίστασης ωθώντας σε αυτό ενάντια με την άκρη της γλώσσας. Σημειώστε ότι ο φραγμός στη μέση είναι γενικά μεγαλύτερος από τους άλλους δύο φραγμούς. Αυτό συμβαίνει επειδή οι προηγούμενες ενισχυτικές ασκήσεις προκαλούν έναν ομαλό κυματισμό στην άκρη της γλώσσας, που χρειάζεται μια πλατύτερη άκρη για τη γλωσσική επαφή από αυτή που απαιτείται για τις πλευρικές ασκήσεις, οι οποίες προκαλούν μια πιο σωστή στάση της άκρης της γλώσσας
Βήμα 3. Μόλις διαμορφωθεί κατάλληλα ο στόκος και φορμαριστεί γύρω από την άκρη της ξύλινης σπάτουλας, ζητήστε από τον ασθενή να δαγκώσει αρκετά ήπια προς τα κάτω τον στόκο για να καθιερώσει τα ρηχά οδοντικά αποτυπώματα για την ασφαλή και εύκολη τοποθέτηση κατά τη διάρκεια των ασκήσεων. Για το προηγούμενο σχέδιο τα άνω και κάτω κεντρικά και πλευρικά δόντια -κοπτήρες εξυπηρετούν αυτόν τον σκοπό. Για τους πλευρικούς φραγμούς τα άνω και κάτω (αριστερά και δεξιά) πρώτα και δεύτερα προγόμφια δόντια δημιουργούν τις αποτυπώσεις.
Βήμα 4. Για να μην υπάρχει μπέρδεμα ως προς το ποιος είναι ο φραγμός και ποια πλευρά είναι άνω και ποια είναι κάτω, χρησιμοποιήστε ένα μολύβι για να σημειώσετε αυτές τις διακρίσεις στην ξύλινη σπάτουλα. Τα σχήματα επεξηγούν αντίστοιχα τις θέσεις των εμπρόσθιων και αριστερών πλευρικών φραγμών που δημιουργούνται στις άκρες ενάντια στις ωθήσεις του ασθενούς, οι οποίες είναι τώρα πολύ κοντά στη γλωσσική άκρη. Αυτοί οι φραγμοί χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της συνόδου θεραπείας για την άσκηση αντίστασης, και μπορούν επίσης να ληφθούν για την κατ' οίκον πρακτική.Η χρήση της επίπεδης άκρης του συμπιεστή γλωσσών και του δείκτη και των μέσων δακτύλων, μπορεί να εξυπηρετήσει αντί των φραγμών από στόκο. Εντούτοις, αυτές οι ασκήσεις τεχνικής δεν είναι αποτελεσματικές, δεδομένου ότι, επειδή απαιτούν υποστήριξη από το νοσοκομειακό γιατρό κατά τη εκτέλεσή τους, δεν είναι εύκολη η πρακτική τους μακριά από την κλινική. Παρά ταύτα, αυτές οι μέθοδοι είναι πολύτιμες, όπως πιστεύεται για τα υποκειμενικά μέτρα της εμπρόσθιας και πλευρικής γλωσσικής δύναμης σε όλο αυτό το παράδειγμα θεραπείας.
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας
Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα
© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.