Συμβουλές για γονείς

ΦΡΑΓΜΟΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Χωρίς τίτλο 21

 

 

Το σχήμα επεξηγεί τρεις διαφορετικούς φραγμούς που κατασκευάζονται από στόκο citricon και που φορμάρονται σε συνηθισμένους συμπιεστές γλώσσας. Ο φραγμός στη μέση
σχεδιάζεται για την προεξέχουσα και οι άλλοι φραγμοί για την αριστερή και δεξιά πλευρική γλωσσική ενίσχυση.

Βήμα 1. Αρχίστε κάθε κατασκευή με ένα ποσό στόκου κατά προσέγγιση ίσο με το μέγεθος ενός καρυδιού. Ζυμώστε το στόκο στο χέρι για 15 δευτερόλεπτα περίπου και δημιουργήστε έπειτα ένα μικρό ζούληγμα στο οποίο τοποθετούνται τρεις ή τέσσερις σταγόνες σκληρυντικού υγρού.

 

Βήμα 2. Ζυμώστε καλά το σκληρυντικό υγρό με το στόκο για 30 δευτερόλεπτα περίπου, κατόπιν φορμάρετε αυτό επάνω στο συμπιεστή γλωσσών όπως παρουσιάζεται, επιβεβαιώνοντας ότι μια σχετικά ευρεία επίπεδη άκρη στόκου διαμορφώνεται στο τέλος της ξύλινης σπάτουλας. Ο ασθενής θα χρησιμοποιήσει αυτή την άκρη ως πηγή αντίστασης ωθώντας σε αυτό ενάντια με την άκρη της γλώσσας. Σημειώστε ότι ο φραγμός στη μέση είναι γενικά μεγαλύτερος από τους άλλους δύο φραγμούς. Αυτό συμβαίνει επειδή οι προηγούμενες ενισχυτικές ασκήσεις προκαλούν έναν ομαλό κυματισμό στην άκρη της γλώσσας, που χρειάζεται μια πλατύτερη άκρη για τη γλωσσική επαφή από αυτή που απαιτείται για τις πλευρικές ασκήσεις, οι οποίες προκαλούν μια πιο σωστή στάση της άκρης της γλώσσας

 

Βήμα 3. Μόλις διαμορφωθεί κατάλληλα ο στόκος και φορμαριστεί γύρω από την άκρη της ξύλινης σπάτουλας, ζητήστε από τον ασθενή να δαγκώσει αρκετά ήπια προς τα κάτω τον στόκο για να καθιερώσει τα ρηχά οδοντικά αποτυπώματα για την ασφαλή και εύκολη τοποθέτηση κατά τη διάρκεια των ασκήσεων. Για το προηγούμενο σχέδιο τα άνω και κάτω κεντρικά και πλευρικά δόντια -κοπτήρες εξυπηρετούν αυτόν τον σκοπό. Για τους πλευρικούς φραγμούς τα άνω και κάτω (αριστερά και δεξιά) πρώτα και δεύτερα προγόμφια δόντια δημιουργούν τις αποτυπώσεις.


Βήμα 4. Για να μην υπάρχει μπέρδεμα ως προς το ποιος είναι ο φραγμός και ποια πλευρά είναι άνω και ποια είναι κάτω, χρησιμοποιήστε ένα μολύβι για να σημειώσετε αυτές τις διακρίσεις στην ξύλινη σπάτουλα. Τα σχήματα επεξηγούν αντίστοιχα τις θέσεις των εμπρόσθιων και αριστερών πλευρικών φραγμών που δημιουργούνται στις άκρες ενάντια στις ωθήσεις του ασθενούς, οι οποίες είναι τώρα πολύ κοντά στη γλωσσική άκρη. Αυτοί οι φραγμοί χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της συνόδου θεραπείας για την άσκηση αντίστασης, και μπορούν επίσης να ληφθούν για την κατ' οίκον πρακτική.Η χρήση της επίπεδης άκρης του συμπιεστή γλωσσών και του δείκτη και των μέσων δακτύλων, μπορεί να εξυπηρετήσει αντί των φραγμών από στόκο. Εντούτοις, αυτές οι ασκήσεις τεχνικής δεν είναι αποτελεσματικές, δεδομένου ότι, επειδή απαιτούν υποστήριξη από το νοσοκομειακό γιατρό κατά τη εκτέλεσή τους, δεν είναι εύκολη η πρακτική τους μακριά από την κλινική. Παρά ταύτα, αυτές οι μέθοδοι είναι πολύτιμες, όπως πιστεύεται για τα υποκειμενικά μέτρα της εμπρόσθιας και πλευρικής γλωσσικής δύναμης σε όλο αυτό το παράδειγμα θεραπείας.

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ HYPERTONICITY

300px Decorticate

 

Ο τόνος απευθύνεται σε μια έμφυτη ελαστικότητα ενός λεπτού υμένα και μπορεί να μετρηθεί με το ποσό της αντίστασης που ανέρχεται από έναν εξεταζόμενο όταν ένα μέρος του σώματος κινείται μέσω του είδους του νοήματος χωρίς δραστήρια σύσπαση του υμένα από τον ασθενή. Κανονικά τέτοια αντίσταση είναι πολύ μικρή όμως όχι τόσο ήρεμη, απαλή ή χαλαρή όπως στην παράλυση. Γι΄αυτην την περίπτωση έχει συνήθως πρόσβαση διάμεσο ενός προγράμματος για την ενίσχυση του υμένα. Ο αυξανόμενος τόνος από την άλλη πλευρά, εμφανίζεται σε δυο βασικές μορφές:

 

1.    σπαστικότητα που παρατηρείται στους  ασθενείς  με σύστημα πυραμιδικών βλαβών και

2.    ακαμψία που εμφανίζεται σε ασθενείς με περισσότερες πυραμιδικές βλάβες.

 

Η σπαστική υπερτονία τυπικά δεν συμπεριλαμβάνει όλους τους μυς στο ίδιο επίπεδο. Αυτό είναι αλήθεια, ειδικά για όσους δεν έχουν μηχανισμό ομιλίας. Η κατάσταση είναι συχνά πιο δραματική κατά τη διάρκεια μονό του αρχικού μέρους μιας κίνησης που έχει δοθεί, όχι πέρα από την ολοκληρωμένη εκδρομή. Όταν η απώλεια της αντίστασης είναι αισθητός μυς συνεχίζει να είναι παθητικά τεντωμένος, αυτό το φαινόμενο είναι γνωστό ως το “clasp knife” φαινόμενο που παρατηρείται πολύ συχνά στις αρθρώσεις. Ένα παρόμοιο φαινόμενο μπορεί να παρατηρηθεί σε αυτό το ποσοστό των μυών της γλώσσας και του σιαγόνα στους ασθενείς με σπαστική δυσαρθρίτιδα. Η ακαμψία, χαρακτηριστικό του πάρκισον που συνήθως προσβάλει ολoκλήρο το είδος του νοήματος, έχει ως αποτέλεσμα την αντιληπτή δυσκαμψία για τα σωστά μετρά .”Lead pipe” ή “plastic” υπερτονία είναι οροί που χρησιμοποιούνται συχνά για να περιγράψουν την διαφορά της κατάστασης στους ασθενείς με υποκίνηση της αρρώστιας του Πάρκισον η τον παρκισονισμό, η υποκείμενη ακαμψία σε όλους τους μυς του  σώματος που είναι μίγμα από επάλληλες συσπάσεις συγκεκριμένων ομάδων μυών. Αυτό το αντιληπτό φαινόμενο λέγεται “cogwheel rigidity” αλλά η ύπαρξη του είναι γενικά περιορισμένη στα μέρη του λαιμού και των ακρών. Είτε με το σπαστικό είδος ή το είδος “rigid ή hypertonic” των μυών ιστού θέτει αυστηρούς περιορισμούς  στον θεληματικό έλεγχο κίνησης. Οι ασκήσεις που μειώνουν ή ισσοροπούν τον τόνο είναι πάντα προορισμένες για τους ασθενείς με αυτές τις συνθήκες. Η αγωγή είναι σχεδιασμένη για τέτοιους σκοπούς και υποδιαιρείται σε τρεις κατηγορίες: αρθρώσεις, γλώσσα - χείλη και σιαγόνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέτρα τόνου εξάρτιουνται πολύ από την αντίληψη του εξεταζόμενου και υπόκεινται στην ασυνέπεια και το λάθος. Όσο πιο μεγάλη είναι η εμπειρία στο να διεξαχθούν τέτοιες ισσοροπίες στους παθολογικούς και φυσικούς πληθυσμούς, τόσο πιο ακριβής και αξιόπιστη θα είναι η διάγνωση του εξεταζόμενου. Στην αρχή ειδικά τα μετρά για inter και intra judge αξιοπιστίας θα φανούν πολύτιμα με το να γίνει σίγουρο πως τα δεδομενα που έχουν συγκεντρωθεί είναι όσο το δυνατόν πιο ακριβή.

 

Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.