Συμβουλές για γονείς

ΔΥΣΑΡΘΡΙΑ

logotherapeia km

 

Υποκινητική δυσαρθρία: Η διαδεδομένη ακαμψία και η σχετική πάρεση ουσιαστικά όλων των μυών του λεκτικού μηχανισμού δικαιολογούν τις επεξεργασίες για να βελτιώσουν την αναπνοή, τη φώνηση, την άρθρωση, και πράγματι την προσωδία. Η ακολουθία ασκήσεως υποσυστημάτων της άρθρωσης που συστήνονται για τους ασθενείς με την σπαστική δυσαρθρία ακολουθείται γενικά για εκείνους με την υποκινητική δυσαρθρία. Οι παραλλαγές της φυσιολογικής δύναμης και τα φωνητικά επιμορφωτικά προγράμματα είναι απαραίτητα, εντούτοις, εξετάζουν τις παθοφυσιολογικές διαφορές μεταξύ αυτών των πληθυσμών. Επιπλέον, η αδυναμία των χειλιών, της γλώσσας, ή/και των μυών του σαγονιού μπορεί να μην αποδειχθούν εμφανής για όλους τους ασθενείς με την υποκινητική δυσαρθρία.

Υπερκινητική δυσαρθρία: Οι ανωμαλίες μετακίνησης στους ασθενείς με αυτήν την μηχανική λεκτική διαταραχή είναι καθεμιά τους (I) χαρακτηριστικά γρήγορη, και jerky, όπως παρατηρούνται σε εκείνους με την ασθένεια Huntington (2) κυρίως αργή, συνεχής, και αγωνιώδης, όπως φαίνεται στα άτομα με δυστονία και αθέτωση ή (3) τρέμουλο, όπως εμφανίζεται στην ουσιαστική δόνηση και στις μυοκλονίες. Αυτές οι ακούσιες διαταραχές μπορούν να έχουν επιπτώσεις στη λειτουργία ολόκληρου του λεκτικού μηχανισμού. Ανάλογα με τη δριμύτητα του προβλήματός τους, πολλοί τέτοιοι ασθενείς προετοιμάζονται καλύτερα για τη θεραπεία των υποσυστημάτων αναπνοής και φώνησης πριν από την έναρξη της θεραπείας για τις συνυπάρχουσες δυσκολίες στην άρθρωση και στην προσωδία. Επειδή αυτά τα άτομα μπορούν να κατέχουν τους διαφορετικούς παθολογικούς όρους, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν μια ομοιόμορφη ακολουθία ασκήσεων. Αντ' αυτού, τα παρόντα σημάδια τους και τα συμπτώματα πρέπει να υποδείξουν εάν οι συγκεκριμένες ασκήσεις είναι υποδειγματικές. Εκτιμώντας ότι αυτή η προειδοποίηση ισχύει για όλους τους άλλους δυσαρθρικούς πληθυσμούς επίσης, η απασχόλησή τους είναι εδώ ιδιαίτερα κυρίαρχη και αξιοσημείωτη. Με αυτήν την προφύλαξη στο μυαλό, η επόμενη ακολουθία ασκήσεων των υποσυστημάτων άρθρωσης συστήνεται γενικά για τους ασθενείς με την υπερκινητική δυσαρθρία:

 

1. Γλωσσική, χειλική, και κάτω γναθιαία κατάρτιση φυσιολογικής δύναμης.

 2. Φωνητική υποκίνηση στα διάφορα πλαίσια.

 

Σημείωση: Εάν ο ασθενής εκθέτει τις σημαντικές, συνεπείς της διαταραχής στον τόνο και τη δύναμη των μυών, οι θεραπείες που στοχεύουν σε αυτούς τους όρους πρέπει να υιοθετηθούν στη σειρά, όπως συστήνονται νωρίτερα για τους ασθενείς με την σπαστική και την υποκινητική δυσαρθρία.



Αταξική δυσαρθρία: H διαδεδομένη ασυνέργεια στο συγχρονισμό, την ταχύτητα, τη σειρά, και τη δύναμη των μυϊκών δραστηριοτήτων σε όλο το λεκτικό μηχανισμό είναι χαρακτηριστικό αυτής της μηχανικής λεκτικής διαταραχής. Εντούτοις, όπως οι ασθενής με υποκινητική και υπερκινητική δυσαρθρία, στους οποίους οι περιοχές τραυμάτων είναι γενικά μέσα στο εξωπυραμιδικό σύστημα, εκείνοι με αταξική δυσαρθρία συνήθως δεν εκθέτουν τη σημαντική διακοπή του υποσυστήματος ηχηρότητας. Μετά από τις υποδεδειγμένες θεραπείες των υποσυστημάτων αναπνοής και φώνησης, αυτοί οι ασθενείς εμπυρευματίζονται για την εξάσκηση άρθρωσης σύμφωνα με την πιο κάτω ακολουθία:

 

 1. Γλωσσική, χειλική, και κάτω γναθιαία κατάρτιση φυσιολογικής δύναμης.                                                                                                

 2. Φωνητική υποκίνηση στα διάφορα πλαίσια.

 

Σημείωση: Εάν ο ασθενής παρουσιάζει τους σημαντικούς βαθμούς υποτονίας και ή αδυναμίας μυών, οι συγκεκριμένες ασκήσεις ενίσχυσης μπορούν να υποδειχθούν στη σειρά πριν από την πιο πάνω ονομασμένη θεραπεία. Επίσης, η φύση του προγράμματος της φυσιολογικής δύναμης για αυτούς τους ασθενείς θα ποικίλει κάπως από αυτόν που προετοιμάζεται για άλλους δυσαρθρικούς ασθενείς, στους οποίους, οι δυσκολίες των  μηχανισμών δεν προκαλούνται πρώτιστα από τον ελαττωματικό συγχρονισμό και το συντονισμό.

 

Χαλαρή δυσαρθρία: Οι εστιακές ή πολλαπλάσιες δυσκολίες λεκτικών υποσυστημάτων, ανάλογα με την έκταση και τον αριθμό των τραυματισμών των κρανιακών νεύρων προκαλούν γενικά το υποτονικό ισόμετρο, αδυναμία, παράλυση, ανώμαλη φυσιολογία δύναμης, και τις μειωμένες αντανακλάσεις συμπεριλαμβανομένου και του μυικού. Όταν υποδεικνύεται, η αναπνοή, η ηχηρότητα και το υποσύστημα φώνησης του ασθενή, μπορούν να αντιμετωπιστούν σε αυτήν την διαταγή, ανάλογα με τη δριμύτητα των συμμετοχών, πριν από τις επεξεργασίες του υποσυστήματος της άρθρωσης. Οι συγκεκριμένες ασκήσεις αρθρώσεων πρέπει να ποικίλουν σε συντονισμό με τις ομάδες των μυών που είναι διαταραγμένος και ο βαθμός συμμετοχής τους. Η επόμενη ακολουθία επεξεργασιών των αρθρώσεων του υποσυστήματος, συστήνεται:

 

 1. Γλωσσική, χειλική, κάτω γναθιαία μυική  ενίσχυση.

 2. Γλωσσική, χειλική, και\ή κάτω γναθική κατάρτιση φυσιολογικής δύναμης.
 
 3.Φωνητική υποκίνηση στα διάφορα πλαίσια.

 

Μικτή δυσαρθρία: Στις μικτές μηχανικές λεκτικές διαταραχές, η επεξεργασία του προγράμματος πρέπει να εξετάσει πρώτα το συστατικό του μίγματος που είναι το αυστηρότερο, αν και περιστασιακά οι αποκλίσεις εμφανίζονται στα συστατικά επίπεδα συμμετοχής.

 

Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

 

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΡΘΡΩΣΕΩΝ

phonetics 1

 

ΠΟΤΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ

Ένα καλό ποσοστό του κλινικού χρόνου ξοδεύεται μεταχειρίζοντας την άρθρωση του υποσυστήματος στους ασθενείς με τις μηχανικές λεκτικές διαταραχές. Οι λεκτικοί νοσοκομειακοί γιατροί αντιλαμβάνονται, ότι οι διαταραχές του υποσυστήματος αρθρώσεων εμφανίζονται σπάνια μεμονωμένες. Η κοινή αναπνοή, η ηχηρότητα, η φώνηση, ή/και το διακεκομμένο υποσύστημα προσωδίας δεν είναι ασυνήθιστα, όπως αναθεωρείται λεπτομερώς στα προηγούμενα κεφάλαια. Εκείνα τα νευρομυικά και τα μηχανικά ελλείμματα προγραμματισμού που περιλαμβάνουν οποιαδήποτε ή περισσότερο τα λεκτικά υποσυστήματα μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση του υποσυστήματος άρθρωσης που είναι καλά τεκμηριωμένο. Έτσι, όπως προτείνεται εδώ, η κατανόηση, είναι ότι επειδή αυτά τα υποσυστήματα είναι λειτουργικά αλληλοεξαρτώμενα, οι συνυπάρχοντες διαταραχές τους πρέπει να αντιμετωπιστούν διαδοχικά, σύμφωνα με τη φυσική τάξη της φυσιολογικής σχέσης τους και το βαθμό εξασθένισης τους. Νωρίτερα, ration­ales παρουσιάστηκαν για να μεταχειριστούν διαδοχικά την αναπνοή, την ηχηρότητα, και τα φωνητικά προβλήματα πριν διαχειριστούν τις επεξεργασίες των υποσυστημάτων άρθρωσης. Παρά τη δριμύτητα της δυσκολίας της άρθρωσης και του πειρασμού να δοθεί η πρώτη σε προτεραιότητα επεξεργασία σε αυτό το πρόβλημα, οι πεπειραμένοι νοσοκομειακοί γιατροί αναγνωρίζουν την κύρια ανάγκη να καθυστερήσουν την επέμβαση από τυχαία κλίμακα έως ότου μπορούν να καταβληθούν προσπάθειες να βελτιώσουν την ελλοχεύουσα φυσιολογική υποστήριξη για την ομιλία μέσω της επεξεργασίας άλλων υποσυστημάτων, όταν χρειαστούν. Εμπυρευματισμένο κατ' αυτό τον τρόπο για την εντατική θεραπεία, το υποσύστημα άρθρωσης μπορεί να αποδειχθεί το πιο απαιτητικό. Περιζώνοντας αυτά τα προπαρασκευαστικά βήματα με προθυμία για να υποκινηθούν οι άμεσες βελτιώσεις στην αρθρωτική ικανότητα, έτσι ώστε οι ασθενείς να μπορούν να κατέχουν έναν έτοιμο τρόπο πιο καταληπτής επικοινωνίας, αυτός ο νοσοκομειακός γιατρός έχει αποτύχει στις πολυάριθμες περιπτώσεις του στο παρελθόν. Παρά την επίτευξη των δηλωμένων στόχων, πολλοί ασθενείς που εκτίθενται σε τέτοια κακοδιαχείριση αποτυγχάνουν στη θεραπεία η οποία ματαιώνεται, για να παρουσιάσει τις τίμιες προσπάθειές τους.


ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ

Η ελλοχεύουσα αρθρωτική ανακρίβεια παθοφυσιολογίας στους ασθενείς με τις μηχανικές λεκτικές διαταραχές δεν είναι συνήθως ομοιόμορφη, είτε ανάμεσα, είτε μεταξύ των ασθενών σαν υποομάδες. Το έλλειμμα νευρομυϊκού ή μηχανικού προγραμματισμού ποικίλλει συχνά στο βαθμό από ασθενή σε ασθενή, όπως η επακόλουθη διαταραχή αρθρώσεων. Οι ομαλοί ασθενείς με ουσιαστικά την ίδια αιτιολογία και τις ιατρικές και λεκτικές διαγνώσεις μπορούν να διαφέρουν και όσον αφορά τις γενικές ανικανότητές τους και τις τελευταίες απαντήσεις τους στις ίδιες θεραπείες. Όταν οι ασθενείς παρουσιάζουν παρόμοια συμπτώματα αρθρώσεων του υποσυστήματος, οι διαγνώσεις τους δεν μπορούν πάντα να συμπίπτουν, πράγμα που ανήκει στις διαφορετικές υποομάδες πληθυσμών, να κατέχουν τις ανόμοιες αιτιολογίες, και αγωνίζονται με τις ανάρμοστες ανωμαλίες μετακίνησης. Αυτό το σύνθετο καλούπι παρουσιάστηκε  και εξετάστηκε στα προηγούμενα κεφάλαια όπου στράφηκε η προσοχή σε άλλα λεκτικά υποσυστήματα.

Τα εξής τμήματα περιγράφουν ότι στις διαταραχές της άρθρωσης του υποσυστήματος, οι ασθενείς με τις μηχανικές λεκτικές διαταραχές είναι πιθανό να εκτεθούν.

Σπαστική δυσαρθρία: Η γενική υπερτονία, η αδυναμία, η ακινησία, η ανώμαλη φυσιολογία δύναμης, και οι υπερβάλλουσες αντανακλάσεις ουσιαστικά όλων των μυών της προφανούς δυσλειτουργίας των λεκτικών μηχανισμών, προϊόντων της ομιλίας υποσυστημάτων της άρθρωσης. Η ομιλία είναι αργή και ανακριβής με αρθρωτικές προσπάθειες, που συντίθενται από τις διαταραχές τις αναπνοής, της ηχηρότητας, και τη φώνηση, τα οποία καθιστούν συχνά την ομιλία ακατανόητη.

 

Η επόμενη ακολουθία θεραπειών, συστήνεται γενικά για τον ασθενή με σπαστική δυσαρθρία:


1.Γλωσσική, χειλική, και κάτω γναθιαία μυϊκή μείωση τόνου.         
2.Γλωσσική, χειλική, και κάτω γναθιαία μυϊκή ενίσχυση.                       
3.Γλωσσική, χειλική, και κάτω γναθιαία κατάρτιση φυσιολογικής δύναμης.
4.Φωνητική υποκίνηση στα διάφορα πλαίσια.

 

Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.