Συμβουλές για γονείς

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΥΠΕΡΤΟΝΙΚΟΥ ΧΕΙΛΟΥΣ

 

 

χείλη ζώων 13

 

 

Βήμα 1. Με το στόμα του ασθενή σε στάση ήπια πιάστε το χαμηλότερο χείλι με ένα μαξιλάρι γάζας και τραβήξτε το ελαφρώς έξω και έπειτα προς τα κάτω προς το πηγούνι,
εκθέτοντας τα κάτω δόντια και τον ουλαίο ιστό. Κρατήστε το χείλος σταθερό σε αυτήν την θέση και κάντε μια αρίθμηση τριών δευτερολέπτων. Επαναλάβετε τη διαδικασία τρεις φορές. Έπειτα, πιάστε το άνω χείλος και τραβήξτε το έξω και έπειτα προς τα πάνω προς τη μύτη, εκθέτοντας τα πάνω δόντια και τη γραμμή των ούλων. Κρατήστε το χείλος σε αυτήν την θέση για μια αρίθμηση 3 δευτερολέπτων, και επαναλάβετε τη διαδικασία τρεις φορές. Δώστε μια μέση εκτίμηση βασικών γραμμών του γενικού χειλικού τόνου στον άξονα του πλέγματος Υ του διαγράμματος βελτίωσης τόνου, επιβεβαιώνοντας με την καταγραφή της ημερομηνίας, τον αριθμό δοκιμών (τρεις), νευρομυϊκότητας (“L” για τα χείλη), και το σύμβολο δραστηριότητας (BU/D1). Συνεχίστε με το επόμενο βήμα εάν η μέση εκτίμηση είναι ίση ή υπερβαίνει το «+1.5» διαφορετικά αυτή η άσκηση θεραπευτικής αγωγής δεν είναι η κατάλληλη.

 

Βήμα 2. Εδώ η εστίαση είναι μόνο στο κάτω χείλος. Προχωρώντας όπως στο βήμα 1 ανωτέρω, καθοδηγήστε τον ασθενή για να χαλαρώσει όσο το δυνατόν περισσότερο έτσι ώστε το χείλος να μπορεί να τραβηχτεί παθητικά προς το πηγούνι. Μόλις το χείλος είναι στη χαμηλότερη θέση, μετρήστε μεγαλοφώνως για 10 δευτερόλεπτα και απελευθερώστε έπειτα το χείλος για 10 δευτερόλεπτα. Σε ένα σημειωματάριο καταγράφουμε το βαθμό υπερτονικότητας που αντιληφθήκαμε.

 

Βήμα 3. Επαναλάβετε αυτήν την διαδικασία έως ότου επιτύχει ο ασθενής ένα μέσο αποτέλεσμα τόνου που είναι τουλάχιστον 3 τιμές κλίμακας βελτιωμένες πέρα από τις εκτιμήσεις βασικών γραμμών, ή «0» εάν το αποτέλεσμα βασικών γραμμών είναι 2 ή 3, πάνω από 10 διαδοχικές δοκιμές.

 

Βήμα 4. Μετά από κάθε σύνολο 10 δοκιμών, καταχωρήστε το μέσο αποτέλεσμα σε μια χωριστή στήλη στον άξονα του πλέγματος Υ του διαγράμματος, περιλαμβάνοντας στην καταγραφή στα αντίστοιχα κύτταρα της στήλης την ημερομηνία της συνόδου, τον αριθμό δοκιμών (10), νευρομυϊκή θεραπεία (L), το σύμβολο δραστηριότητας (U/D1), και το υπολογισμένο κριτήριο στόχων (;). Η αναστολή της άσκησης είναι ενδεδειγμένη εάν ο ασθενής αποτυγχάνει να καταδείξει οποιαδήποτε αισθητή τάση βελτίωσης μετά από 30 διαδοχικές δοκιμές. Εάν αυτή η ιδιαίτερη σειρά μαθημάτων ακολουθείται, η επόμενη χειλική άσκηση στη σειρά εφαρμόζεται με συγκρατημένη αισιοδοξία. Σημείωση: Όπως με τη θεραπεία γλωσσών, το τράβηγμα του χείλους πάρα πολύ δυνατά και απότομα μπορεί να είναι αντιπαραγωγικό και μπορεί να παραγάγει αρνητικά αποτελέσματα.



2η Άσκηση Υπερτονικού χείλους

 

Βήμα 1. Υιοθετήστε κατά προσέγγιση την ίδια μέθοδο βασικών γραμμών όπως συζητείται στην προηγούμενη άσκηση, εκτός από το ότι εδώ το άνω χείλος είναι στο επίκεντρο. Κατά συνέπεια, δώστε μια εκτίμηση για τον τόνο αυτής της δομής μόνο, και ταιριάξτε το αποτέλεσμα για το διάγραμμα με το σύμβολο «BU/D2.» Προχωρήστε σύμφωνα με τον κανόνα που υποστηρίζεται στην άσκηση αριθ. 1.

 

Βήμα 2. Μόλις χαλαρώσετε τον ασθενή, πιάστε το άνω χείλος και τραβήξτε το ήπια πλήρως προς τα πάνω προς τη μύτη. Κρατήστε το σε εκείνη την θέση για μια αρίθμηση 10 δευτερολέπτων και απελευθερώστε το έπειτα για 10 δευτερόλεπτα. Σε ένα σημειωματάριο υπολογίζουμε το βαθμό υπερτονικότητας που αντιληφθήκαμε. Ακολουθήστε ακριβώς την ίδια μέθοδο για το κριτήριο της προόδου με αυτήν που εκτίθεται λεπτομερώς στην προηγούμενη άσκηση.


Σημείωση: Αυτές οι δύο ασκήσεις είναι συνήθως ικανοποιητική υποκίνηση για να βελτιώσουν τη χειλική υπερτονία. Όχι αντίθετα από τη νευρομυϊκή ανταπόκριση των γλωσσών, τα χείλη παρουσιάζουν γενικά σημάδια βελτίωσης μέσα σε μερικές συνόδους. Εκτιμώντας ότι η πρόγνωση για τέτοια αποτελέσματα θεωρείται καλή, σε περίπτωση που η έκβαση της επεξεργασίας δεν είναι ικανοποιητική, ο ασθενής πρέπει, για να αντισταθμίσει, να επιμείνει όσο το δυνατόν περισσότερο, καθώς οι επόμενες ασκήσεις εισάγονται.

 

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΥΠΕΡΤΟΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

 

9ecd376e5371efaef9aad9bc9143aed8 XL

 

 

Βήμα 1. Παράγετε ένα αποτέλεσμα βασικών γραμμών για τον σωστό αριστερά πλευρικό τόνο μυών με ήπιο τράβηγμα της εκτεταμένης γλώσσας σε μια γωνία του
στόματος, που την κρατά εκεί κατά προσέγγιση για 3 δευτερόλεπτα, και που έπειτα ομαλά την γλιστρά στην αντίθετη γωνία για τη δεύτερη φάση εκμετάλλευσης για άλλα 3 δευτερόλεπτα. Μετά από τη βασική διαδικασία σημείωσης που περιγράφεται στην προηγούμενη άσκηση, εισάγετε αυτό το αποτέλεσμα βασικών γραμμών για το διάγραμμα τόνου. Προχωρήστε όπως σας κατευθύνει το βήμα 1 ανωτέρω.

 

Βήμα 2. Ζητήστε από τον ασθενή να προεξέχει τη γλώσσα έτσι ώστε να μπορεί να πιαστεί ήπια. Έπειτα, τραβήξτε την μπροστά όσο το δυνατόν εντελώς, σημειώνοντας αν  η επέκταση της γλώσσας πρέπει με αυτό τον τρόπο να είναι δυνατή χωρίς δυσκολία. Μόλις αποσυρθεί πλήρως η γλώσσα τραβιέται αργά στη σωστή γωνία του στόματος, κρατιέται εκεί έξω για μια δυνατή αρίθμηση 10 δευτερολέπτων, και έπειτα ομαλά κινείται πέρα από το κέντρο προς την αριστερή γωνία για μια άλλη αρίθμηση 10 δευτερολέπτων για να ολοκληρώσει τη δοκιμή. Αν και ο βαθμός παρουσίας υπερτονικότητας θα παραγάγει πιθανώς την αντίσταση σε αυτές τις ρυθμίσεις, η διατήρηση της πλευρικής επέκτασης που τραβά τις δυνάμεις με τον ίδιο τρόπο αποδεικνύεται συνήθως καρποφόρος μετά από 10 ή 15 δοκιμές με τους περισσότερους ασθενείς.

 

Βήμα 3. Ακολουθήστε τις ίδιες διαδικασίες σημείωσης και προόδου που εκτίθενται λεπτομερώς στην προηγούμενη άσκηση, βήματα 3 και 4.



2η Άσκηση Υπερτονικής γλώσσας

 

Βήμα 1. Μετά πάρτε ένα άλλο αποτέλεσμα βασικών γραμμών από την ίδια ακριβώς μέθοδο που εκτίθεται λεπτομερώς στην άσκηση αριθ. 1, βήμα 1. Συνεχίστε με αυτή την άσκηση εάν αυτή η εύρεση προτείνει την ανάγκη για πρόσθετη επεξεργασία. Εάν όχι, κινηθείτε προς την επόμενη υποδειγμένη υποκατηγορία άσκησης για τον ασθενή.

 

Βήμα 2. Αφού ζητήσετε από τον ασθενή να προεξέχει τη γλώσσα, πιάστε και τραβήξτε την ήπια μπροστά έως ότου αποσυρθεί πλήρως. Καταφέρνοντας να αριθμήσετε 10 δευτερόλεπτα με τη γλώσσα έξω, αμέσως αλλά ομαλά γλιστρήστε τη γλώσσα στη σωστή γωνία του στόματος, διατηρώντας σ’ αυτή τη θέση την ήπια δύναμη τραβήγματος με τον ίδιο τρόπο και κατά τη διάρκεια μιας δεύτερης αρίθμησης 10 δευτερολέπτων. Τελειώστε τη δοκιμασία τραβώντας αργά τη γλώσσα πέρα από το κέντρο στην αριστερή γωνία του στόματος και κρατήστε την εκεί για μια τελική αρίθμηση 10 δευτερολέπτων. Θυμηθείτε πόσο σημαντική είναι η διάταση της γλώσσας σ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμασίας, ακόμα κι αν ο ασθενής αντιτίθεται αρχικά και ο παράγοντας ακαμψίας φαίνεται αήττητος. Τελικά, αυτά τα εμπόδια πρέπει να εξασθενήσουν καθώς η υπερτονικότητα ελαττώνεται.

 

Βήμα 3. Καταγράψτε κατά το συνήθη τρόπο το αντιληπτό σκορ για όλη τη δοκιμασία.


Σημείωση. Αυτές οι  ασκήσεις είναι γενικά επαρκείς για να μειώσουν σημαντικά τη νευρομυϊκή υπερτονικότητα των γλωσσών, ανεξάρτητα από τον τύπο ή την αιτιολογία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα αποτελέσματα είναι εμφανή μέσα σε μερικές συνόδους επεξεργασίας. Στην αρχή μπορεί να φανεί ότι ο βαθμός ακαμψίας είναι τόσο μεγάλος, ώστε να είναι αδύνατος να υπερνικηθεί με οποιοδήποτε είδος άσκησης. Ο ασθενής μπορεί επίσης να αισθανθεί ανίσχυρος καθώς ο πόνος και η τρυφερότητα προκαλούνται με κάθε ρυμούλκηση της γλώσσας. Η υπομονή και η επιμονή είναι αληθινά αρετές στη δεδομένη περίπτωση. Το να έχει υπομονή και να αντέξει όλα τα στάδια του διαγράμματος θεραπείας, όπως τα αποτελέσματα των ασκήσεων καταγράφονται, μπορεί να παρέχει το πρόσθετο κίνητρο για να επιμείνει, ειδικά εάν τα αποτελέσματα βελτιώνονται. Οι περιοδικές εξετάσεις του γλωσσικού frenum ενθαρρύνονται, όπως στις σπάνιες περιπτώσεις αυτός ο συνδετικός ιστός μπορεί να avulse, απαιτώντας ξεκούραση από τη θεραπεία.

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.