Συμβουλές για γονείς

ΑΣΚΗΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΣΑΓΟΝΙΟΥ

 

TMJ Symptoms Causes Natural Remedies What to Do About Them 1

 

Βήμα 1.Για να καθιερώσει μια βασική γραμμή για τη δύναμη της ανύψωσης σαγονιών, ένα σημαντικότερο διάνυσμα για λεκτικούς σκοπούς, χρησιμοποιεί τις συσκευές εγκάρσιων σπατουλών και τη σφήνα πέντε σπατουλών. Όπως συνηθίζεται, γλιστρήστε τη σφήνα στην οριζόμενη θέση της, και τοποθετήστε τις άκρες της μονάδας μεταξύ των άνω και κάτω κεντρικών κοπτήρων δοντιών του ασθενή, όπως φαίνεται παραπάνω σχήμα για τη σφήνα τεσσάρων σπατουλών. Όπως με τα μέτρα γλωσσών και χειλιών, για μερικούς ασθενείς ο βαθμός αντίστασης που δημιουργείται από τη σφήνα πέντε σπατουλών μπορεί να είναι πάρα πολύ μεγάλος στην αρχή. Καταρχάς, σε τέτοιες περιπτώσεις, ενδείκνυται η χρήση των σφηνών μικρότερης αντίστασης με βαθμιαίες αυξήσεις, δεδομένου ότι η δύναμη βελτιώνεται με την άσκηση. Φυσικά, οι βασικές γραμμές της δοκιμασίας απαιτούν τον πειραματισμό με όλες τις σφήνες που κατασκευάζονται για να βρουν την καταλληλότερη απ’ αυτές για την αρχική επεξεργασία. Πάλι, ο πιο χρήσιμος κανόνας προτείνει ότι, εάν ο ασθενής μπορεί να συμπιέσει τις σπάτουλες μια μονάδα (τέταρτο του κλειστού τρόπου) ή περισσότερο, η σφήνα που χρησιμοποιείται για εκείνο το μέτρο ικανοποιεί αυτό το κριτήριο. Δεδομένου ότι περισσότερες από μια σφήνες μπορούν να ικανοποιήσουν αυτόν τον αντικειμενικό σκοπό, επιλέξτε για χρήση αυτή που αρχικά δημιουργεί την περισσότερη αντίσταση.

Βήμα 2. Μόλις επιλεχτεί η σφήνα καλής εφαρμογής και τοποθετηθεί, ζητήστε από τον

ασθενή να δαγκώσει κάτω όσο το δυνατόν δυνατότερα με στόχο το κλείσιμο των άκρων των σπατουλών στερεώνοντάς τις μεταξύ των δοντιών. Σημειώστε το βαθμό στον οποίο η προσπάθεια του ασθενή μειώνει την απόσταση μεταξύ των σπατουλών.


Βήμα 3. Χρησιμοποιήστε τις συσκευές εγκάρσιων σπατουλών με τον ίδιο τρόπο με αυτόν που υιοθετείται για τα μέτρα βασικών γραμμών παραπάνω, εκτός από το ότι εδώ ο ασθενής ενθαρρύνεται για να δαγκώσει κάτω όσο το δυνατόν ισχυρότερα για μια συνεχή περίοδο 5 δευτερολέπτων, με τελικό στόχο την πλήρη επαφή των άκρων των σπατουλών. Όπως με όλες τις ενισχυτικές ασκήσεις, ο ασθενής προγυμνάζεται και ενθαρρύνεται για να αποδώσει τη μέγιστη προσπάθεια. Μετά από τη δοκιμασία, καταγράψτε το αποτέλεσμα σε ένα σημειωματάριο, μετά από τη μέθοδο εκτίμησης βασικών γραμμών, κατόπιν επιτρέψτε στον ασθενή να αναπαυθεί για 15 δευτερόλεπτα.

 

Βήμα 4. Επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία έως ότου επιτυγχάνει ο ασθενής μια μέση εκτίμηση τουλάχιστον 3 τιμών κλίμακας βελτίωσης πέρα από την εκτίμηση βασικών γραμμών, εάν το αποτέλεσμα βασικών γραμμών ήταν «0», 2 ή 3, σε πάνω από 10 διαδοχικές δοκιμασίες.

 

Βήμα 5. Όπως συνήθως, μετά από κάθε σύνολο 10 δοκιμών, εισάγετε το μέσο αποτέλεσμα σε μια χωριστή στήλη στον άξονα Υ του πλέγματος του Διαγράμματος Ενίσχυσης, που απαριθμεί αναλόγως την ημερομηνία της συνόδου, τον αριθμό δοκιμασιών (10), τη μυϊκή εκγύμναση (J), το διάνυσμα δραστηριότητας (O/C1), και το υπολογισμένο κριτήριο στόχων (;) στα αντίστοιχα κελιά της στήλης. Το κριτήριο για την αναστολή παραμένει το ίδιο πάντα: Εάν μετά από 30 διαδοχικές δοκιμασίες καμία ευδιάκριτη τάση της βελτίωσης δεν είναι εμφανής, είναι καλύτερο να κινηθείτε προς την επόμενη επεξεργασία που υποδεικνύεται. Πάλι, ένας καθρέφτης για την οπτική βιοανάδραση αποδεικνύεται πάντα χρήσιμος για αυτούς τους τύπους ασκήσεων. Σημείωση: Εάν η ενίσχυση μυών δεν προκύπτει από αυτές τις ασκήσεις οργάνων άρθρωσης, η πρόγνωση για τη βελτίωση με το ακόλουθο επιμορφωτικό πρόγραμμα φυσιολογίας δύναμης μετατοπίζεται απαραιτήτως «προσεκτικά».

 

Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΧΕΙΛΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

Χωρίς τίτλο 21

Βήμα 1. Καθιερώστε τις βασικές γραμμές χρησιμοποιώντας ένα κουμπί (περίπου στο μέγεθος ενός νικέλινου νομίσματος των 5 σεντς) και ένα κομμάτι 30 εκατοστών από κλωστή ή οδοντικό νήμα. Περάστε θηλιά το νήμα μέσα από τις δύο κουμπότρυπες και δέστε έναν κόμπο στο τέλος. Μετά καθοδηγήστε τον ασθενή για να κλείσει τα δόντια, να τοποθετήσει το κουμπί μπροστά στα δόντια πίσω από το μέσο της γραμμής των χειλιών, όπως φαίνεται στο παραπάνω σχήμα, για να μετρήσει την εμπρόσθια χειλική δύναμη. Σε μια κατάσταση τραβώ – αντιστέκομαι, τραβήξτε το νήμα με μέτρια δύναμη καθώς ο ασθενής αντιστέκεται σ’ αυτή την προσπάθεια να απομακρυνθεί το κουμπί με σθεναρή συμβολή των περιστοματικών μυϊκών δυνάμεων.

Βήμα 2. Για τα δεξιά και αριστερά μεγέθη πλευρικής χειλικής δύναμης, τοποθετήστε το κουμπί πίσω από τις αντίστοιχες γωνίες των χειλιών ενάντια στις χειλικές επιφάνειες των δοντιών όπως φαίνεται παρακάτω σχήμα, και χρησιμοποιώντας την ίδια μέθοδο ρυμούλκησης όπως παραπάνω για την προηγούμενη αντίσταση. Επαναλάβετε σε κάθε πλευρά τρεις φορές και σημειώστε τα αντιληπτά μέσα βασικών γραμμών στις χωριστές στήλες του διαγράμματος, επιβεβαιώνοντας ότι τα δεξιά και αριστερά πλευρικά στοιχεία της αντίστοιχης δραστηριότητας ταιριάζουν με τα διανυσματικά σύμβολα «BR1 και BLl».


Βήμα 3. 
Ακολουθήστε την ίδια τεχνική κουμπιού και κλωστής όπως παραπάνω για την αξιολόγηση εμπρόσθιας χειλικής αντίστασης, εκτός από το ότι εδώ ο ασθενής ενθαρρύνεται να πιέσει τα χείλη όσο το δυνατόν περισσότερο για μια συνεχή περίοδο 5 δευτερολέπτων, με στόχο να νικήσει την αντίσταση. Η ενθουσιώδης προγύμναση μπορεί να παρακινήσει τον ασθενή να προσπαθήσει όσο μπορεί περισσότερο για μέγιστη απόδοση. Μετά από τη δοκιμασία, καταγράψτε το αντιληπτό αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας την κλίμακα εκτίμησης όπως συνήθως, κατόπιν επιτρέψτε στον ασθενή να ξεκουραστεί για 15 δευτερόλεπτα.


Βήμα 4.
 Επαναλάβετε αυτήν την διαδικασία έως ότου επιτυγχάνει ο ασθενής μια μέση εκτίμηση βελτίωσης που είναι τουλάχιστον 3 τιμές κλίμακας μεγαλύτερη από την προηγούμενη εκτίμηση βασικών γραμμών, ή «0» εάν το αποτέλεσμα βασικών γραμμών ήταν - 2 ή - 3, σε πάνω από 10 διαδοχικές δοκιμασίες.


Βήμα 5.
 Μετά από κάθε σύνολο 10 δοκιμών, σημειώστε το μέσο αποτέλεσμα σε μια χωριστή στήλη στον άξονα Υ του πλέγματος του Διαγράμματος Ενίσχυσης, που απαριθμεί την ημερομηνία της απόκτησης στοιχείων, τον αριθμό δοκιμών (.10), τη γυμνασμένη μυϊκή δύναμη (L), το διάνυσμα δραστηριότητας (Α1), και το υπολογισμένο κριτήριο στόχων (;) στα αντίστοιχα κελιά της στήλης. Η πρόοδος στην επόμενη άσκηση είναι επίσης σίγουρη, αν και η πρόγνωση δεν είναι φανερή, εάν ο ασθενής αποτυγχάνει να καταδείξει οποιαδήποτε αισθητή τάση βελτίωσης μετά από 30 διαδοχικές δοκιμασίες. Σημειώστε ότι εάν η χειλική αδυναμία είναι από τη μία ή και από τις δύο πλευρές, αυτή η προηγούμενη άσκηση ενίσχυσης είναι σχεδόν πάντα προτιμητέα και χρήσιμη. Επίσης, η δύναμη ρυμούλκησης πρέπει να προσαρμοστεί αντίστοιχα στην ηλικία, το φύλο, και το επίπεδο εξασθένησης βασικών γραμμών του ασθενή. Θυμηθείτε ότι ο στόχος δεν είναι να νικηθεί ο ασθενής, αλλά μάλλον να βοηθηθεί να βελτιώσει τη χειλική δύναμη με την ενθάρρυνση στη σκληρή εργασία.

 

Άσκηση χειλικής ενίσχυσης αριθμού 2

Βήμα 1. Ξανατοποθετήστε μια βασική γραμμή για τη δεξιά πλευρική χειλική δύναμη, ακολουθώντας την ίδια μέθοδο που περιγράφεται στην προηγούμενη άσκηση, σημειώνοντας ότι αυτή η εύρεση αντιπροσωπεύεται με το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «BR2» στο Διάγραμμα Ενίσχυσης σε μια χωριστή στήλη. Συνεχίστε με το επόμενο βήμα εάν αυτό το μέσο αποτέλεσμα βασικών γραμμών είναι ίσο ή μικρότερο από «- 1.5», διαφορετικά κινηθείτε προς την επόμενη άσκηση.

Βήμα 2. Ακολουθήστε την ίδια μέθοδο κουμπιού και κλωστής που παρουσιάζεται στο πρώτο σχήμα της ανάρτησης και που αναφέρεται στην προηγούμενη άσκηση για την δοκιμασία της πλευρικής χειλικής δύναμης. Εντούτοις, εδώ, ο ασθενής ενθαρρύνεται για να πιέσει τα χείλη μαζί όσο το δυνατόν δυνατότερα για μια συνεχή περίοδο 5 δευτερολέπτων, με στόχο την αντίσταση εξαγωγής του κουμπιού από τη μεταξύ των χειλιών γωνία. Οι βοήθειες ενθάρρυνσης εξασφαλίζουν ότι ο ασθενής προσπαθεί να αποδώσει στη μέγιστη πιθανή έκταση.

Βήμα 3. Ακολουθήστε την ίδια μέθοδο διαγράμματος και προόδου που εκτίθεται λεπτομερώς στην προηγούμενη άσκηση για την προηγούμενη χειλική ενίσχυση, εκτός από το ότι εδώ τα συλλεχθέντα στοιχεία αντιπροσωπεύονται στο διάγραμμα με το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «R1.» Αυτή η θεραπευτική αγωγή είναι συνήθως περιττή ελλείψει της δεξιάς προσωπικής παράλυσης ή αδυναμίας.

Άσκηση χειλικής ενίσχυσης αριθμού 3

Βήμα 1. Ξανατοποθετήστε μια βασική γραμμή για την αριστερή πλευρική χειλική δύναμη ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο σύμφωνα με τις προηγούμενες ασκήσεις. Βέβαια, αυτά τα ευρήματα αντιπροσωπεύονται από το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «BL2» στο Διάγραμμα Ενίσχυσης. Συνεχίστε με το επόμενο βήμα εάν αυτό το μέσο αποτέλεσμα είναι ίσο ή μικρότερο από «- 1.5», διαφορετικά προχωρήστε στην επόμενη άσκηση.

Βήμα 2. Ακολουθήστε την ίδια μέθοδο θεραπείας με το κουμπί και την κλωστή που χρησιμοποιείται στην προηγούμενη άσκηση, εκτός από το ότι εδώ το κουμπί τοποθετείται στην αριστερή χειλική γωνία, και τα συλλεχθέντα στοιχεία που προκύπτουν αντιπροσωπεύονται με το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «L1.» Το κριτήριο για την πρόοδο είναι σύμφωνο με τις προηγούμενες χειλικές ενισχυτικές ασκήσεις.

 

Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.