Συμβουλές για γονείς

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ

 

autismprogramm

 

Τι είναι τα οπτικά στηρίγματα;

Μια οπτική υποστήριξη αναφέρεται στη χρήση μιας εικόνας ή άλλου οπτικού στοιχείου για να επικοινωνεί  ένα παιδί που έχει δυσκολία κατανόησης της  χρήσης γλώσσας. Τα οπτικά στηρίγματα μπορεί να είναι φωτογραφίες, σχέδια, αντικείμενα, γραπτές λέξεις ή λίστες. Η έρευνα έχει δείξει ότι τα οπτικά στηρίγματα αποτελούν  ένα τρόπο επικοινωνίας.

Τα οπτικά στηρίγματα χρησιμοποιούνται από τα παιδιά που βρίσκονται στο  φάσμα του αυτισμού για δύο βασικούς σκοπούς. Βοηθούν  τους γονείς να επικοινωνούν καλύτερα με το παιδί τους και βοηθούν το παιδί τους να επικοινωνεί καλύτερα με τους άλλους.

 
Γιατί είναι οπτικά στηρίγματα είναι σημαντικά;

Τα κύρια χαρακτηριστικά των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών (ΔΑΔ) είναι ποιοτικές δυσκολίες στην κοινωνική κατανόηση, συναλλαγή και συναισθηματική αμοιβαιότητα,  δυσκολίες στον τρόπο επικοινωνίας και στη γλώσσα, περιορισμένο, στερεότυπο επαναλαμβανόμενο ρεπερτόριο δραστηριοτήτων και ενδιαφερόντων. Τα οπτικά στηρίγματα μπορούν να βοηθήσουν και στους τρεις τομείς.

Πρώτον, τα παιδιά με αυτισμό δεν μπορούν να κατανοήσουν τα κοινωνικά συνθήματα όταν αλληλεπιδρούν με άλλους σε καθημερινές δραστηριότητες. Δεν μπορούν να κατανοήσουν τις κοινωνικές  προσδοκίες, όπως το πώς να ξεκινήσουν μια συζήτηση, πώς να αντιδράσουν όταν άλλοι κάνουν κοινωνικές προσεγγίσεις, ή πώς να αλλάξουν τη συμπεριφορά που βασίζεται σε άγραφους κοινωνικούς κανόνες. Τα οπτικά στηρίγματα μπορούν να βοηθήσουν διδάσκοντας κοινωνικές δεξιότητες και να βοηθώντας τα παιδιά με αυτισμό να τα χρησιμοποιήσουν για τις δικές τους κοινωνικές καταστάσεις.

Δεύτερον, τα παιδιά με αυτισμό συχνά δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να ακολουθήσουν τις προφορικές οδηγίες. Μπορεί να μην είναι σε θέση να εκφράσουν καλά τι   θέλουν ή έχουν ανάγκη. Το οπτικό υλικό μπορεί να βοηθήσει τους γονείς να δώσουν στα παιδιά να καταλάβουν τι περιμένουν από αυτά. Αυτό μειώνει την απογοήτευση και μπορεί να βοηθήσει στο πρόβλημα μείωσης συμπεριφορών που προκύπτουν από τη δυσκολία στην επικοινωνία.  Το οπτικό υλικό μπορεί να προάγει τους κατάλληλους τρόπους επικοινωνίας. 

Τέλος, ορισμένα παιδιά με ΔΑΔ είναι ανήσυχα ή ενεργούν «έξω από τα νερά τους» όταν αλλάζουν οι ρουτίνες τους ή βρίσκονται σε άγνωστες καταστάσεις. Το οπτικό υλικό μπορεί να τους βοηθήσει να καταλάβουν τι πρέπει να περιμένουν και θα συμβεί στη συνέχεια, κάτι που οδηγεί στη  μείωση του άγχους. Το οπτικό υλικό μπορεί να τους βοηθήσει να δώσουν προσοχή σε σημαντικές λεπτομέρειες και να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν την αλλαγή.

 

 

Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ

 

 

 

 

images

Αίτια που προκαλούν νοητική ανεπάρκεια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης η κατάσταση της μητέρας παίζει σημαντικότατο ρόλο στη φυσιολογική ανάπτυξη του εμβρυακού εγκεφάλου. Οι παρακάτω καταστάσεις μπορούν να έχουν καταστρεπτικές συνέπειες για το έμβρυο : 

 

  •  μολύνσεις κάθε μορφής.
  •   χρόνιες αρρώστιες (πίεση, υπερένταση, διαβήτης, νεφρά, κ.τ.λ.).
  • διάφοροι σοβαροί τραυματισμοί (πέσιμο, αυτοκινητικό ατύχημα).
  • κακή διατροφή.
  • λήψη ναρκωτικών, αλκοόλ και φαρμάκων.
  • διάφορες ακτινοβολίες.
  • τοξαιμία, (δηλητηρίαση του αίματος).
  • διαφορετικό αίμα ανάμεσα στη μητέρα και το έμβρυο.
  • αναιμία.
  • υπερβολικό κάπνισμα.
  • η ασυμβατότητα του παράγοντα Resus (αιμολυτική αναιμία, βαρύς ίκτερος, εμβρυοπλακουντικός ύδρωπας).
  • η λήψη κινίνου ή άλλων δηλητηριωδών ουσιών για απόρριψη του εμβρύου.
  • γενικά κάθε ανωμαλία στην εναλλαγή της ύλης και κάθε παρέμβαση στην φυσιολογική ανάπτυξη του εμβρυακού οργανισμού.

Οι παραπάνω καταστάσεις μπορούν να προκαλέσουν στο νεογέννητο διάφορες μορφές και βαθμούς Ν.Α.

 

Αργυρώ Καραμπά
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.