Συμβουλές για γονείς

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟΜΑΤΟΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

Κάρτες με στοματοπροσωπικές ασκήσεις για την Ειδική Αγωγή

 

 

 

1.     Τράβηγμα της γλώσσας (φαρδιά και πλατιά) μπροστά, κράτημα και επιστροφή σε κανονική θέση.

 

2.     Βγάλσιμο και ανασήκωμα τις κορυφής της γλώσσας προς τη μύτη.

 

3.     Με τραβηγμένη μπροστά τη γλώσσα, γλείψιμο του άνω χείλους και της πάνω οδοντοστοιχίας από την εσωτερική και την εξωτερική πλευρά.

4.     Φαρδιά και πλατιά η γλώσσα αφήνεται στο κάτω χείλος και προφέρετε παρατεταμένα ο φθόγγος « ι » .

 

5.     Άγγιγμα της ορυφής της γλώσσας στα πάνω ούλα κράτημα και επαναφορά στην  κανονική θέση.

 

6.     Αλογάκι.

 

7.     Βγάλσιμο της γλώσσας ανάμεσα στα χείλη και τράβηγμα προς τα πίσω (ακούγεται ο θόρυβος μπλου ,μπλου , μπλου).

 

8.     Στην άκρη της γλώσσας ένα χαρτάκι και το φυσάει προς τα έξω να φύγει το χαρτάκι.

 

9.     Παρατεταμένη προφορά (άρθρωση) τ, π, ρ, με τα χείλη και μετά με τη γλώσσα ανάμεσα τους.

 

10.  Αναπαράσταση του ήχου της μοτοσικλέτας που ξεκινάει με τα χείλη και τη γλώσσα ανάμεσα στη γλώσσα (μπρουμ, μπρουμ) .

 

11.  Άρθρωση του τ, ντ, και φτάνουμε στο ντρ (αναπαράσταση του ήχου του κουδουνιού).

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

ΑΝΑΠΝΟΗ: ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ

 

ΑΝΑΠΝΟΗ

 

 

  • ·         Κοιλιακή ή διαφραγματική αναπνοή. Με την εκούσια συστολή του διαφράγματος προκαλείται προώθηση του κοιλιακού τοιχώματος και διερεύνηση του θώρακα προς τα κάτω. Συγκεκριμένα το διάφραγμα κατά την πολύ βαθιά εισπνοή μπορεί να κατέλθει μέχρι 7  εκατοστά από τη θέση ηρεμίας του.
  • ·         Πλευρική αναπνοή . Με την εκούσια συστολή των έξω μεσοπλεύριων μυών ανέλκονται οι πλευρές με συνέπεια να διευρύνεται ο θώρακας πλάγια και έξω.
  • ·         Θωρακική αναπνοή. Με την εκούσια συστολή των αναπνευστικών μυών ο θώρακας διευρύνεται προς το στέρνο επάνω και έξω.

 

 

Οδηγίες εκμάθησης πλήρης αναπνοής

 

  • Οδηγίες εκμάθησης της κοιλιακής αναπνοής προς τον ασθενή :

Ελάτε στην ύπτια κατάκλιση (ξαπλώστε ανάσκελα) και τοποθετείστε το ένα χέρι σας με την παλάμη στην κοιλιά. Εκπνεύστε αργά όλο τον αέρα και θα νοιώσετε το χέρι σας να κατεβαίνει προς τα κάτω. Αρχίστε να εισπνέετε αργά και θα νοιώσετε το χέρι σας να αρχίζει να ανεβαίνει προς τα πάνω. Συνεχίστε μ’ αυτόν τον τρόπο και ελέγχετε συγχρόνως με το άλλο χέρι , ενώ το υπόλοιπο μέρος του κορμιού είναι ακίνητο (πλευρά , στήθος).

 

  • Οδηγίες εκμάθησης της πλευρικής αναπνοής προς τον ασθενή:

Βάλτε τα χέρια σας με τις παλάμες πάνω στα πλευρά έτσι ώστε τα μεσαία δάχτυλα των δύο πλευρών να αγγίζουν το ένα το άλλο απαλά (μετά από πλήρη εκπνοή). Τώρα αρχίστε να εισπνέετε και εκπνέετε σιγά σιγά χρησιμοποιώντας μόνο τους μεσοπλεύριους μύες και νοιώστε τα δάχτυλά σας να απομακρύνονται και να ξαναενώνονται σε κάθε εισπνοή και εκπνοή αντίστοιχα. Νοιώστε τα πλευρά σας να ανοίγουν και να κλείνουν όπως ένα ακορντεόν που παίζει μουσική (η κοιλιά και το άνω μέρος του θώρακα να μη κινούνται).

 

  • Οδηγίες εκμάθησης της θωρακικής αναπνοής προς τον ασθενή:

Ξαπλώστε ανάσκελα και τοποθετείστε το ένα μέρος στην κοιλιά και το άλλο στο στέρνο. Εκπνεύστε αργά. Εκπνεύστε σιγά σιγά και νοιώστε το στέρνο να ανεβαίνει προς το πηγούνι σας. Το άλλο σας χέρι ελέγχει ώστε τα πλευρά και η κοιλιά να είναι ακίνητα.

 

Με τη συνεχή εξάσκηση μπορούμε να ελέγχουμε χωριστά την κοιλιακή, πλευρική και θωρακική αναπνοή και μετά να τις συνδέσουμε διαδοχικά μεταξύ τους δημιουργώντας την πλήρη αναπνοή και επιτυγχάνοντας έτσι τη μεγαλύτερη πρόσληψη ατμοσφαιρικού αέρα. Η εξάσκηση για την εκμάθηση και τον έλεγχο των αναπνευστικών τεχνικών πρέπει να γίνεται στην ύπτια κατάκλιση και φυσικά θα χρειαστεί στην αρχή κάποιος ειδικός να διδάξει τον τρόπο. Και εδώ ακριβώς έρχεται ο καθηγητής φυσικής αγωγής ή ο δάσκαλος της γιόγκα ή ο δάσκαλος των πολεμικών τεχνών , ο οποίος διδάσκοντας αυτές τις τόσο απλές , εύκολες αλλά και σημαντικές αναπνευστικές τεχνικές, μπορεί να προσφέρει μέγιστα στο θέμα της πρόληψης και διατήρησης της υγείας.  

Καραμπά Αργυρώ

Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.