Η θεραπεία ξεκινά βασιζόμενη στις επικοινωνιακές συμπεριφορές που ήδη χρησιμοποιούνται έστω και με μη-συστηματικό τρόπο από το παιδί. Η κατάσταση του παιδιού κατά την έναρξη της θεραπείας είναι καθοριστική για το σχεδιασμό του περαιτέρω προγράμματος.
Σε τακτά διαστήματα πρέπει να αξιολογείται η πρόοδος που σημείωσε το παιδί κατά τη διάρκεια της παρέμβασης και αν χρειάζεται να τροποποιούνται οι διαδικασίες που χρησιμοποιούνται.
Ο λογοθεραπευτής συνεργάζεται με άλλους ειδικούς που ασχολούνται με το παιδί π.χ. (ειδικό) παιδαγωγό, εργοθεραπευτή, φυσιοθεραπευτή κ.λ.π.
Εξ’ αρχής συζητείται ο ρόλος των γονέων στην παρέμβαση, οι ανησυχίες τους, οι επιδιώξεις τους, οι δυνατότητες και οι ανάγκες της οικογένειας και δίνονται κατευθύνσεις ώστε να επιτευχθεί η μεταφορά των δεξιοτήτων που κατακτώνται κατά τη θεραπεία στο οικογενειακό περιβάλλον.
Οι στόχοι που επιλέγονται είναι λειτουργικοί για τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής τόσο του παιδιού όσο και της οικογένειας.
Οι προτεραιότητες που έχουν οι γονείς ή άλλα πρόσωπα που ασχολούνται με το παιδί, καθώς και ο χρόνος που είναι διατεθειμένοι να αφιερώσουν στο παιδί πρέπει να ληφθούν υπόψη, ώστε, εάν το πρόγραμμα θεραπείας περιλαμβάνει και τη δική τους συμμετοχή, να είναι υλοποιήσιμο.
Οι στόχοι καλύπτουν όλους τους τομείς της γλώσσας, δηλαδή τη μορφή, το περιεχόμενο και τη χρήση.
Επιλογή του τρόπου προσέγγισης που θα χρησιμοποιηθεί:
Επιλογή του τρόπου υλοποίησης της θεραπείας
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας
Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα
© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.