Συμβουλές για γονείς

ΑΣΚΗΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΣΑΓΟΝΙΟΥ

Χωρίς τίτλο 22

 

 

Βήμα 1. Για να καθιερώσει μια βασική γραμμή για τη δύναμη της ανύψωσης σαγονιών, ένα σημαντικότερο διάνυσμα για λεκτικούς σκοπούς, χρησιμοποιεί τις συσκευές εγκάρσιων σπατουλών και τη σφήνα πέντε σπατουλών. Όπως συνηθίζεται, γλιστρήστε τη σφήνα στην οριζόμενη θέση της, και τοποθετήστε τις άκρες της μονάδας μεταξύ των άνω και κάτω κεντρικών κοπτήρων δοντιών του ασθενή, όπως φαίνεται παραπάνω σχήμα για τη σφήνα τεσσάρων σπατουλών. Όπως με τα μέτρα γλωσσών και χειλιών, για μερικούς ασθενείς ο βαθμός αντίστασης που δημιουργείται από τη σφήνα πέντε σπατουλών μπορεί να είναι πάρα πολύ μεγάλος στην αρχή. Καταρχάς, σε τέτοιες περιπτώσεις, ενδείκνυται η χρήση των σφηνών μικρότερης αντίστασης με βαθμιαίες αυξήσεις, δεδομένου ότι η δύναμη βελτιώνεται με την άσκηση. Φυσικά, οι βασικές γραμμές της δοκιμασίας απαιτούν τον πειραματισμό με όλες τις σφήνες που κατασκευάζονται για να βρουν την καταλληλότερη απ’ αυτές για την αρχική επεξεργασία. Πάλι, ο πιο χρήσιμος κανόνας προτείνει ότι, εάν ο ασθενής μπορεί να συμπιέσει τις σπάτουλες μια μονάδα (τέταρτο του κλειστού τρόπου) ή περισσότερο, η σφήνα που χρησιμοποιείται για εκείνο το μέτρο ικανοποιεί αυτό το κριτήριο. Δεδομένου ότι περισσότερες από μια σφήνες μπορούν να ικανοποιήσουν αυτόν τον αντικειμενικό σκοπό, επιλέξτε για χρήση αυτή που αρχικά δημιουργεί την περισσότερη αντίσταση.


Βήμα 2. 
Μόλις επιλεχτεί η σφήνα καλής εφαρμογής και τοποθετηθεί, ζητήστε από τον ασθενή να δαγκώσει κάτω όσο το δυνατόν δυνατότερα με στόχο το κλείσιμο των άκρων των σπατουλών στερεώνοντάς τις μεταξύ των δοντιών. Σημειώστε το βαθμό στον οποίο η προσπάθεια του ασθενή μειώνει την απόσταση μεταξύ των σπατουλών.



Βήμα 3.
 Χρησιμοποιήστε τις συσκευές εγκάρσιων σπατουλών με τον ίδιο τρόπο με αυτόν που υιοθετείται για τα μέτρα βασικών γραμμών παραπάνω, εκτός από το ότι εδώ ο ασθενής ενθαρρύνεται για να δαγκώσει κάτω όσο το δυνατόν ισχυρότερα για μια συνεχή περίοδο 5 δευτερολέπτων, με τελικό στόχο την πλήρη επαφή των άκρων των σπατουλών. Όπως με όλες τις ενισχυτικές ασκήσεις, ο ασθενής προγυμνάζεται και ενθαρρύνεται για να αποδώσει τη μέγιστη προσπάθεια. Μετά από τη δοκιμασία, καταγράψτε το αποτέλεσμα σε ένα σημειωματάριο, μετά από τη μέθοδο εκτίμησης βασικών γραμμών, κατόπιν επιτρέψτε στον ασθενή να αναπαυθεί για 15 δευτερόλεπτα.

 

Βήμα 4. Επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία έως ότου επιτυγχάνει ο ασθενής μια μέση εκτίμηση τουλάχιστον 3 τιμών κλίμακας βελτίωσης πέρα από την εκτίμηση βασικών γραμμών, εάν το αποτέλεσμα βασικών γραμμών ήταν «0», 2 ή 3, σε πάνω από 10 διαδοχικές δοκιμασίες.

 

Βήμα 5. Όπως συνήθως, μετά από κάθε σύνολο 10 δοκιμών, εισάγετε το μέσο αποτέλεσμα σε μια χωριστή στήλη στον άξονα Υ του πλέγματος του Διαγράμματος Ενίσχυσης, που απαριθμεί αναλόγως την ημερομηνία της συνόδου, τον αριθμό δοκιμασιών (10), τη μυϊκή εκγύμναση (J), το διάνυσμα δραστηριότητας (O/C1), και το υπολογισμένο κριτήριο στόχων (;) στα αντίστοιχα κελιά της στήλης. Το κριτήριο για την αναστολή παραμένει το ίδιο πάντα: Εάν μετά από 30 διαδοχικές δοκιμασίες καμία ευδιάκριτη τάση της βελτίωσης δεν είναι εμφανής, είναι καλύτερο να κινηθείτε προς την επόμενη επεξεργασία που υποδεικνύεται. Πάλι, ένας καθρέφτης για την οπτική βιοανάδραση αποδεικνύεται πάντα χρήσιμος για αυτούς τους τύπους ασκήσεων. Σημείωση: Εάν η ενίσχυση μυών δεν προκύπτει από αυτές τις ασκήσεις οργάνων άρθρωσης, η πρόγνωση για τη βελτίωση με το ακόλουθο επιμορφωτικό πρόγραμμα φυσιολογίας δύναμης μετατοπίζεται απαραιτήτως «προσεκτικά».

 

 

Καραμπά Αργυρώ
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

 

 

 

 

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

niños con problemas de lenguaje

 

Βήμα 1. Το εμπρόσθιο διανυσματικό αποτέλεσμα της δραστηριότητας αντιπροσωπεύεται από το σύμβολο «ΒΑ2», το δεξιό πλευρικό αποτέλεσμα παίρνει το «BR2» σύμβολο, και η αριστερή πλευρική εκτίμηση αντιπροσωπεύεται από το «BL2» σύμβολο του Διαγράμματος Ενίσχυσης. Εδώ, εάν η αριστερή πλευρική εύρεση είναι ίση με ή κατώτερη από «- 1.5», συνεχίστε με το επόμενο βήμα διαφορετικά κινηθείτε προς την επόμενη άσκηση.

 

Βήμα 2. Ο φραγμός αντίστασης που ενισχύει το αριστερό πλευρικό διάνυσμα,χρησιμοποιείται σε όλη αυτήν την άσκηση. Τοποθετήστε αυτόν τον κατάλληλο φραγμό στο στόμα του ασθενή και ζητήστε να πιέσει την άκρη της γλώσσας ελαφρά ενάντια στην επίπεδη άκρη. Κατόπιν ενθαρρύνετε τον ασθενή για να σπρώξει όσο το δυνατόν δυνατότερα ενάντια σε αυτήν την άκρη για μια συνεχή περίοδο 5 δευτερολέπτων. Η μεγαλόφωνη μέτρηση μπορεί να εκτιμηθεί ως ανατροφοδότηση. Ακολουθήστε την ίδια πρακτική, σχεδιάζοντας και τις διαδικασίες προόδου που εκτίθενται λεπτομερώς στην προηγούμενη άσκηση για την εμπρόσθια ενίσχυση, εκτός από το ότι εδώ όλα τα επίκτητα στοιχεία αντιπροσωπεύονται με το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «L1». Οι βασικές γραμμές της μεθόδου που διευκρινίζονται στο Σχήμα παραπάνω μπορούν να αντικαταστήσουν σχεδόν τη θεραπεία των ασθενών των οποίων χαλαρότητα ή η μυϊκή αδυναμία της κάτω γνάθου δεν επιτρέπει τη χρήση του φραγμού αντίστασης.



Άσκηση γλωσσικής ενίσχυσης

 

Βήμα 1. Ακολουθήστε άλλη μια φορά τις βασικές γραμμές της μεθόδου στην Άσκηση αριθ. 1, αλλά για αυτά τα προηγούμενα στοιχεία, τα δεξιά και τα αριστερά πλευρικά διανυσματικά αποτελέσματα αντιπροσωπεύονται στο Διάγραμμα Ενίσχυσης από τα σύμβολα «BA3, BR3, και BL3,» αντίστοιχα. Εδώ, εάν η δεξιά πλευρική εύρεση είναι ίση με ή χειρότερη από «- 1.5» συνεχίστε με το επόμενο βήμα διαφορετικά κινηθείτε προς την επόμενη άσκηση.

 

Βήμα 2. Ο φραγμός αντίστασης για τη δεξιά διανυσματική πλευρική ενίσχυση χρησιμοποιείται σε αυτήν την άσκηση. Ακολουθήστε ακριβώς την ίδια τακτική, σχεδιάζοντας και τις διαδικασίες προόδου που εκτίθενται λεπτομερώς για την αριστερή πλευρική υποκίνηση στην προηγούμενη άσκηση, εκτός του ότι αυτά τα στοιχεία αντιπροσωπεύονται με το διανυσματικό σύμβολο δραστηριότητας «R1» στο διάγραμμα.

 

Καραμπά Αργυρώς
Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα" - Συγγραφέας

Υποκατηγορίες

  • Τι πρέπει να αξιολογήσει ένας θεραπευτής κατά τη διάρκεια μιας Εργοθεραπευτικής αξιολόγησης;(Μέρος Α)

    ergotherapeia1

    Τα σημεία που αξιολογούνται στην εργοθεραπευτική αξιολόγηση είναι τα εξής:

    • Γενική εικόνα
    • Κοινωνική συναλλαγή
    • Αδρός συντονισμός
    • Νευρομυιοσκελετικά
    • Εξισοορροπητικές αντιδράσεις
    • Προστατευτικές αντιδράσεις 
    • Δοκιμασία Romberg ( Eίναι χρήσιμη στην οξεία μονόπλευρη αιθουσαία διαταραχή)
    • Κουτσό
    • Τούμπα
    • Ρολλάρισμα
    • Κινητικός Έλεγχος
    • Σύλληψη 
    • Λαβή
    • Άφημα
    • Μεμονωμένη κίνηση δακτύλών
    • Αντίθεση με τον αντίχειρα
    • Αμφίπλευρος συντονισμός
    • Χρήση εργαλείων
    • Πλευρίωση
    • Πέρασμα μέσης γραμμής
    • Οπτικοκινητικός συντονισμός
    • Λαβή με μολύβι
    • Γραφή
    • Ψαλίδι
    • Αισθητηριακή επίγνωση /επεξεργασία
    • Στερεογνωσία
    • Αντίδραση στον πόνο
    • Σχήμα σώματος
    Εργοθεραπευτική ομάδα & Καραμπά Αργυρώ

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Διαγνωστικού και Θεραπευτικού Κέντρου Αναπτυξιακής Παιδιατρικής "Γράφω Φωνήματα

© 2010 - 2013 γραφωνηματα.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναδημοσίευση του περιεχομένου του site, καθώς και η αναπαραγωγή του με οποιοδήποτε μέσο.